Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Al te vaak rijst de vraag: Wie of wat geeft professionals en beleidsmakers het recht naast de ouders te staan en invloed uit te oefenen op de opvoeding van hun kinderen? Om deze vraag te beantwoorden gaat de auteur te rade bij enkele wetenschappers die de fundamenten hebben gelegd voor het huidige pedagogisch denken. Hij plaatst hun denkbeelden in de maatschappelijke context van toen en nu. Door deze aanpak wordt vooral het eigen denken van de (toekomstige) professionele opvoeder gestimuleerd. Zo leert de lezer om zich geregeld af te vragen wat theorieën uit het verleden op kunnen leveren voor het actuele pedagogische werk. De theorie wordt verlevendigd door casuïstiek en voorbeelden van opvoedingssituaties uit de literatuur en de beeldende kunst. Ook vergelijkt de auteur de pedagogiek met de sociologie en psychologie. Achtereenvolgens komen aan bod: pedagogisch doen en denken, het grondbegrip opvoeding, opvoedingsdoel, opvoeding en ontwikkeling, identiteitsvorming, opvoeding en moderniteit, denkende professionals
Pedagogiek en onderwijskunde --- fundamentele pedagogiek. --- Educational sciences --- pedagogiek --- Pedagogiek --- 432 --- opvoeding --- identiteit --- Identiteit --- Opvoeder --- Opvoeding --- Testjens --- 433 --- pedagogiek (ler) --- Theorethische opvoedkunde --- Theoretische opvoedkunde --- Opvoeding en onderwijs --- Onderwijs --- Hulpverlening --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Découpé en 20 fiches synthétiques et écrit par deux enseignantes de terrain, cet ouvrage s'adresse aux enseignants du second degré, ainsi qu'à ceux qui souhaitent le devenir. Il fait le rapprochement entre la situation de représentation du comédien sur la scène et celle du professeur dans son cours. Un cours efficace se construit comme un spectacle théâtral : décor, costumes, captation d'un public pas forcément acquis à la matière enseignée, maîtrise du langage corporel... Cet ouvrage livre donc aux enseignants des techniques et secrets d'experts pour animer leur cours, mieux capter l'attention des élèves et se sentir plus à l'aise et plus écoutés en classe.
Effective teaching --- Classroom management --- Enseignement efficace --- Classes (Education) --- Conduite --- Enseignement --- Pédagogie --- Education --- Didactique Didactiek --- Pédagogie Opvoedkunde --- Communication orale Mondelinge communicatie --- Cours Cursus
Choose an application
Formation Opleiding --- Didactique Didactiek --- Théories de la formation Opleidingstheorieën --- Pédagogie Opvoedkunde --- Éducation --- Enseignement --- Recherche. --- Enseignement. --- Education --- Teaching --- Recherche --- Research --- Teaching. --- Research.
Choose an application
The second edition of the Critical Pedagogy Primer not only introduces the topic but also provides a vision for the future of the critical pedagogy. Kincheloe's notion of an "evolving criticality" makes sure that critical pedagogy will continue to be a vibrant and creative force that makes a powerful difference in education and in the world in general. As it prepares readers for the challenges of the future, it focuses on the traditions and individuals who have helped construct the discipline. This attention to the past and the future provides readers with an introduction unlike most initiations into academic disciplines. In a richly textured but direct manner, Kincheloe captures the spirit of critical pedagogy in a language accessible to diverse audiences. Both the uninitiated and those with experience in critical pedagogy can learn from this perspective on the field.
Critical pedagogy --- 37.01 --- Pedagogie ; opvoedkunde ; theorie --- Critical humanism in education --- Radical pedagogy --- Critical theory --- Education --- Popular education --- Transformative learning --- Onderwijs ; theoretische beschouwingen
Choose an application
onderwijsopvattingen --- Teaching --- Educational psychology --- onderwijsstijlen --- Education --- Philosophy --- Social aspects --- Vocational guidance --- #GGSB: Onderwijs --- #GGSB: Pedagogie --- 720 Onderwijs --- 432 --- 450.4 --- leerlingen --- leraar-leerlinginteractie --- leraren --- pedagogiek --- onderwijskunde (ler) --- pedagogie (ler) --- Onderwijs --- Onderwijskunde --- Opvoeding --- Opvoedkunde --- Theorethische opvoedkunde --- Didactiek --- Onderwijsfilosofie --- Onderwijsbeleid --- Provincie West-Vlaanderen --- Nederland --- Kust --- Pedagogie --- Educational psychology. --- Teaching. --- onderwijsopvattingen. --- onderwijsstijlen.
Choose an application
The emerging field of neuroeducation, concerned with the interaction between mind, brain and education, has proved revolutionary in educational research, introducing concepts, methods, and technologies into many advanced institutions around the world. The Educated Brain presents a broad overview of the major topics in this new discipline: Part I examines the historical and epistemological issues related to the mind/brain problem and the scope of neuroeducation; Part II provides a view of basic brain research in education and use of imaging techniques, and the study of brain and cognitive development; and Part III is dedicated to the neural foundations of language and reading in different cultures, and the acquisition of basic mathematical concepts. With contributions from leading researchers in the field, this book features the most recent and advanced research in cognitive neurosciences.
Educational psychology --- Learning --- 159.91 --- 159.9:37 --- 159.95*1 --- Neuropsychology --- Education --- Psychology --- 159.95*1 Cognitieve psychologie --- Cognitieve psychologie --- 159.9:37 Psychologie in verband met opvoedkunde --- Psychologie in verband met opvoedkunde --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Physiological aspects --- Educational psychology. --- Physiological aspects. --- Health Sciences --- Psychiatry & Psychology
Choose an application
Formateurs Opleiders --- Qualités (formateurs) Eigenschappen (opleiders) --- Pédagogie Opvoedkunde --- Profession --- Formation professionnelle --- Formation d'adulte --- Relation interpersonnelle --- Influence sociale --- Communication non verbale --- Elève --- Objectif pédagogique --- Méthodologie scolaire --- Pratique éducative --- Gestion du temps --- Outil pédagogique --- Evaluation scolaire --- comportement
Choose an application
Duurzaam opvoeden en ontwikkelen (DuOO) is een benadering die de kwaliteit van interacties verhoogt ten gunste van ontwikkelingen die de mens en de mensheid bestemd maken om 'langer te bestaan'. Het is een constructieve manier van denken en werken. Door DuOO krijg je enerzijds zicht op de complexe realiteit en wordt er anderzijds niet eenvoudig gedaan over die complexiteit. (Bron: covertekst)
duurzame ontwikkeling --- Educational sciences --- opvoeding --- Education --- Netherlands --- Philosophy --- Aims and objectives --- Handbooks, manuals, etc. --- Educational innovations --- Evaluation --- Comparative education --- 432 --- Allochtone kinderen --- Delinquentie --- Depressieve kinderen --- Duurzame ontwikkeling --- Ecologie --- Ervaringsgericht onderwijs --- Leidinggeven --- Mensbeeld --- Opvoedkunde (Pedagogiek) --- Persoonlijkheidsleer --- Verbondenheid --- 454.2 --- Onderwijs --- Opvoeding --- 471.4 --- ervaringsgericht onderwijs --- leiding geven --- onderwijsstrategieën --- Duurzaam leren --- 091863.jpg --- Duurzame ontwikkeling: onderwijs --- Theoretische opvoedkunde --- Onderwijsstrategieën --- Opvoeding en onderwijs --- Ontwikkeling --- Provincie West-Vlaanderen --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs
Choose an application
Als bewoners van de wereld van onderwijs, opvoeding en vorming worden wij gekenmerkt door een grote welwillendheid. Hoewel er zeer veel discussies zijn over het 'wat' en 'hoe', lijken wij elkaar vandaag te vinden in onze wil tot kwaliteit, tot participatie en dialoog, tot permanent leren, tot identiteit, zekerheid en inclusie. 'Wie' zou daar tegen kunnen zijn? Deze vraag zelf horen wij meteen als een retorische vraag, ze lijkt niet ernstig gemeend te kunnen zijn. Misschien valt er over inclusie, identiteit en zekerheid nog na te denken, maar geen redelijk mens kan tegen kwaliteit, participatie en dialoog zijn en uiteraard al helemaal niet tegen leren. Nochtans vormt dat precies de inzet van dit boek. De auteurs brengen de voorwaarden voor onze welwillendheid in kaart en komen zo tot het punt waar deze welwillendheid niet meer vanzelfsprekend is en de schaduwzijde ervan te zien valt. Het punt dus waar het, in een niet-triviale en niet-retorische maar werkelijke zin, denkbaar wordt dat men geen kwaliteit, participatie, dialoog, leren, inclusie, identiteit en zekerheid wil
Pedagogiek en onderwijskunde --- Fundamentele pedagogiek. --- Teaching --- pedagogiek --- kritische pedagogiek --- wijsgerige pedagogiek --- Education --- Philosophy --- 37.001 --- Academic collection --- 700 Pedagogie --- inclusie --- onderwijsfilosofie --- 432 --- 450.41 --- 450.4 --- Feedback --- Identiteitsontwikkeling --- Inclusief onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Leren --- Onderwijskunde --- Pedagogiek --- 37.001 Filosofie van opvoeding en onderwijs --- Filosofie van opvoeding en onderwijs --- Theorethische opvoedkunde --- Onderwijsfilosofie --- (zie ook: Pedagogiek) --- (zie ook: Onderwijskunde) --- Onderwijs --- Diversiteit --- Inclusie --- Kwaliteit --- Levenslang leren --- Participatie --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- Maatwerk --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|