Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
In de herfst verliest een wilgentak haar tien blaadjes. De wind neemt de blaadjes mee die allemaal op hun eigen manier belangrijk zijn. Prentenboek met paginagrote kleurenillustraties in gemengde techniek. Vanaf ca. 4 jaar.
German literature --- herfst (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- herfst --- bomen --- prentenboeken --- wind --- Seizoenen --- Herfst --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Seizoen (jaargetijde)
Choose an application
Nog één blaadje en dan heeft Anton alles op een grote hoop geharkt. Maar daar komt de wind. En die blaast net dat ene blaadje weg ... Een enkel blaadje te pakken krijgen, dat kan niet moeilijk zijn voor Anton. Maar eenvoudige klusjes zijn niet altijd zo eenvoudig als ze lijken, ontdekken Anton en zijn vrienden. Hun jacht op het eenzame blaadje wordt een avontuurlijke en grappige onderneming.
German literature --- prentenboeken (genre) --- herfst --- prentenboeken --- verhalen ; +3 jaar --- wind --- Avontuur --- 4+ --- Prentenboek --- Seizoenen --- Herfst - prentenboek --- D090891.jpg --- Herfst --- Prentenboeken --- C3 --- kinderliteratuur --- prentenboek --- avonturenverhaal --- Kunst en cultuur
Choose an application
Herfst --- Kinderlied --- Verhaal --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Verhalenbundels
Choose an application
Anton veegt herfstblaadjes bij elkaar, maar één blaadje ontsnapt steeds. Samen met enkele vrienden gaat Anton het blaadje achterna.
Blad --- Avontuur --- Herfst --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar
Choose an application
Hop Pompom! bestaat uit volgende materialen:- Activiteitenmap- Cd- Kopieerbladen- Prenten (48 stuks)- Doos pictogrammen (72 stuks; zie spelmateriaal)- Move-cube (zie spelmateriaal)- Opdrachtkaarten (62 stuks + 4 tabbladen herfst, winter, lente, herfst; zie spelmateriaal)- Pop (zie spelmateriaal)
Bewegingsexpressie --- Bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs. --- Muzikale vorming --- Poppen. --- Handpoppen. --- 371.67 --- 373.3 --- #PBIB: +117.30 --- bewegingsopvoeding --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- 471.47 --- buitenspelen --- didactiek --- expressie --- milieuonderwijs --- motorische ontwikkeling --- 616.5 --- Bewegen op muziek --- Kleuteronderwijs --- Motorische ontwikkeling --- 4-jarigen --- 5-jarigen --- Buitenspelen --- Controle --- Dansen --- Didactisch materiaal --- Expressie --- Herfst --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lente --- Natuur- en milieueducatie --- Sinterklaas --- Winter --- Zomer --- ballonnen --- bewegingsliedjes --- bewegingsontwikkeling --- bibliotheek --- boeken --- bos --- dieren --- familie --- feesten --- fotozoektocht --- ganzenbord --- handboek --- herfst --- hinkelen --- indianen --- intercultureel --- kamperen --- kerstmis --- kleine materialen --- knuffels --- kranten --- lente --- liedjes --- modeshow --- moederdag --- oriëntatielopen --- pictogrammen --- postbode --- ritmiek --- schaduw --- speelplaatsspelen --- speeltuinen --- spelen --- sporten --- stoeispelen --- survival --- symbolen --- tenten --- trouwen --- vakantie --- verkleden --- verliefdheid --- volksspelen --- vruchten --- wasknijpers --- water --- watergewenning --- waterspelen --- winter --- zomer --- zwarte piet --- 471.47 ) Bewegingsopvoeding --- CD 521 --- CD --- kleuters --- 796.041 --- Bewegingsonderwijs --- Didactiek --- Kleuters --- Materialen --- Muziek --- Ontwikkelingsdoelen --- Werkvormen --- Seizoenen --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Muzische vorming : Beweging & dans --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- Gymnastiek naar doelgroepen --- (zie ook: jazzdans) --- (zie ook: verbale expressie) --- (zie ook: Milieuzorg op school) --- Contains audio-visual material --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Dobbelstenen --- Kinderliederen --- Kleuter --- Dobbelsteen --- Kinderlied --- 477.8 --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Activerende didactische werkvormen --- Activerende werkvormen
Choose an application
In dit boek vind je zeven bekende en minder bekende prentenboeken uitgewerkt naar projecten voor de groepen 1 tot en met 4. De kinderen dansen, zingen, rekenen en schrijven rondom prentenboeken als Bang Mannetje, Woeste Willem of Abracadabra. Ze filmen, filosoferen, dichten of doen technische proefjes : praktisch alle vakgebieden voor het basisonderwijs komen aan bod. Alle projecten werken toe naar een vorm van presentatie. Bij het ene prentenboek is dat een gezamenlijk gemaakte verteltafel, een ander wordt een toneelstuk waarnaar iedereen komt kijken, en bij weer een ander hoort een verteltas die met de kinderen mee naar huis mag. De presentatievorm zorgt zo voor samenhang in het activiteitenaanbod. Op de bijbehorende cd staan alle in het boek gebruikte liedjes en luistervoorbeelden. In het laatste hoofdstuk wordt tot slot aandacht besteed aan hoe je zelf een prentenboekproject kunt ontwerpen.
Didactic strategies --- Kindergarten --- Primary education --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- didactiek --- kleuteronderwijs --- projectonderwijs --- leesbevordering --- jeugdliteratuur --- didactische werkvormen --- prentenboeken --- Prentenboeken --- Leesbevordering --- basisonderwijs --- 433.75 --- werken met jeugdboeken --- 471.41 --- 434.8 --- Emoties(Gevoelens) --- Herfst --- Hoekenwerk --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Toveren --- Verhalend ontwerpen (Storyline approach) --- Verteltafels --- Vriendschap --- Werken met prentenboeken --- Wonen --- Zeerovers (Piraten) --- pantom --- 474.54 --- Avonturen --- Avontuur --- Bang zijn --- Basisonderwijs --- Boeken --- Drama --- Echo --- Emoties (Gevoelens) --- Film --- Gevoelens --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Piraten --- Projecten --- Projectonderwijs --- Stad --- Vakoverschrijdend werken --- Verhalend ontwerpen --- Verstedelijking --- Vertellen --- Verteltassen --- 474.54 ) Het boek in het onderwijs --- CD --- basisonderwijs (ler) --- prentenboeken (ler) --- vertellen --- vriendschap --- wonen --- 472.14 --- 081596.jpg --- Prentenboeken ; basisonderwijs --- 373 --- Prentenboek --- activiteiten met het jeugdboek, vertellen, voorlezen, dramatiseren en andere creatieve verwerking --- Taal en verbale expressie --- Activiteiten met het jeugdboek --- Het boek in het onderwijs --- (zie ook: Angst) --- (zie ook: Kwaliteitszorg) --- Contains audio-visual material --- Werken met jeugdboeken --- Basisonderwijs.
Choose an application
371.67 --- 373.3 --- belangstellingscentra --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- 471.4 --- didactiek --- schoolboeken --- 471.49 --- Appelen --- Begin van het schooljaar --- Belangstellingscentra --- Bossen --- Eieren --- Gezin (Ouders) --- Grimeren (Schminken) --- Grootouders --- Halloween --- Handwerken (Naaien) --- Herfst --- Kabouters --- Kerstmis --- Kippen --- Klassfeer --- Kleding --- Kleuren --- Kleuteronderwijs --- Licht --- Moederdag --- Moeders --- Pasen --- Pompoenen --- Poppen --- Poppenspel --- Reizen --- Reuk(Geur, Ruiken) --- Schoolboeken --- Sneeuw --- Speelgoed --- Sprookjes (Volkssprookjes) --- Thematisch werken --- Vaderdag --- Vaders --- Vakantie --- Water --- Winter --- Zeerovers (Piraten) --- 471.41 --- 471.42 --- 471.43 --- 471.45 --- 471.46 --- 471.47 --- Afspraken --- Didactiek --- Geur --- Geurstoffen --- Griezelen --- Handboek/cursus --- Kamperen --- Kappers --- Klas --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kuikens --- Licht en donker --- Picknicken --- Pinokkio --- Poppenkast --- Schminken --- Schoonheid --- Sprookjes --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- Tuinen --- Verkleden --- Waarden --- Waardeontwikkeling --- Zee --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- CD --- liedjes --- Taalonderwijs ; kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Overige onderwerpen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Beeldende opvoeding --- Muzikale opvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Kinderliederen --- didactisch materiaal --- eerste kleuterklas --- Auto's --- Baby's --- Ballen --- Boerderijen --- Doeken --- Dozen --- Eten --- Fietsen --- Flessen --- Gaatjes --- Groot worden --- Huizen --- Hygiëne (Vuil zijn, Zich wassen) --- Jarig zijn (Verjaardag) --- Knuffelen --- Koken --- Kunstenaars --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Muziek --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Papier --- Regen --- Schoenen --- Sinterklaas --- Slapen --- Sluitingen --- Spiegels --- Tellen --- Touwen --- Vertellen --- Vervoermiddelen --- Vissen --- Voeding --- Vormen (bijv. rond, vierkant) --- Zand --- Ziek zijn --- Gsm's --- Keukens --- Verjaardagen (Jarig zijn) --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs --- 471.4 didactiek kleuteronderwijs --- Kinderlied
Choose an application
Thema's in activiteitenmappen : 1A : 1. Ik ga op verkenning in de klas - 2. Ik mag knuffelen - 3. Ik wil jou iets vertellen - 4. Ik heb er twee - 5. Wat valt daar van de boom? - 6. Ik mag, ik moet, ik wil ... - 7. Fles en dop - 8. Ga je mee naar Papierland? - 9. Ik speel met oma en opa - 10. Een handje van de sint. 1B : 11. Dozen en doosjes wiede wiede woosjes - 12. Lichtjes en lampen - 13. Ai, ik voel me niet lekker - 14. Samen onder de paraplu - 15. Allemaal borstels - 16. In ons huis... - 17. In de keuken van Kareltje Kookpot - 18. Vroeger klein, nu al groot - 19. We gaan naar de boerderij - 20. Ik ben een kleine artiest. - 1C : 21. Wij maken muziek - 22. Holle, bolle, rein, rollen is zo fijn - 23. Ik ben jarig, wat een feest! - 24. Ik zit in bad ... alles nat! - 25. Klikken klakken met de hakken - 26. Mijn vis zwemt de hele dag - 27. Ik ben zo moe, mijn oogjes vallen toe - 28. Open en toe - 29. Ik heb honger, ik eet met vork en lepel - 30. Kijk! Grote en kleine gaatjes. 1D : 31. Mijn liefste papa en mama - 32. Ik speel met lappen en doeken - 33. Trek maar aan de touwtjes! - 34. Ik kom uit kleurenland - 35. Lekker en gezond ontbijt - 36. Ik speel in het water en in het zand - 37. Vroem, vroem, rijd je mee? - 38. Stip - streep - blok - 39. Ik kijk in de spiegel, ik maak me mooi - 40. Potpourri.
471.4 --- kleuteronderwijs --- 371.67 --- 373.3 --- belangstellingscentra --- didactisch materiaal --- eerste kleuterklas --- leerboeken --- schoolboeken --- 471.49 --- Auto's --- Baby's --- Ballen --- Belangstellingscentra --- Boerderijen --- Doeken --- Dozen --- Eten --- Fietsen --- Flessen --- Gaatjes --- Grimeren (Schminken) --- Groot worden --- Grootouders --- Herfst --- Huizen --- Hygiëne (Vuil zijn, Zich wassen) --- Jarig zijn (Verjaardag) --- Klassfeer --- Kleuren --- Kleuteronderwijs --- Knuffelen --- Koken --- Kunstenaars --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Licht --- Moederdag --- Muziek --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Papier --- Regen --- Schoenen --- Schoolboeken --- Sinterklaas --- Slapen --- Sluitingen --- Spiegels --- Tellen --- Thematisch werken --- Touwen --- Vaderdag --- Vertellen --- Vervoermiddelen --- Vissen --- Voeding --- Vormen (bijv. rond, vierkant) --- Water --- Zand --- Ziek zijn --- 471.41 --- 471.42 --- 471.43 --- 471.45 --- 471.46 --- 471.47 --- Didactiek --- Ontbijt --- Ouders --- Schminken --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- Voertuigen --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- liedjes --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs ; didactiek --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Overige onderwerpen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Beeldende opvoeding --- Muzikale opvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Ontwikkelingsdoelen --- Observatielijsten --- Muzische opvoeding --- Nederlands --- Wiskundige initiatie --- 3-jarigen --- Communicatie --- Wonen --- Groei --- Knuffels --- Lichaam --- Kiezen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Doppen --- Licht/donker --- Verlichting (techniek) --- Paraplu's --- Borstels --- Beeldopvoeding --- Kunst --- Rollen (werkwoord) --- Verjaardagen --- Deuren --- Open / toe --- Vaders --- Moeders --- Vervoer --- Potpourri --- Kinderliederen --- Jeugdpoëzie --- Eerste schooldag --- Eerste schoolweek --- Keukens --- Boerderijdieren --- Baden --- Lichaamshygiëne --- Wassen --- Badkamers --- Slapengaan --- Vermoeidheid --- Textiel --- Strand --- Zee en strand --- Vormen --- Schoonheid --- Leerplanontwikkeling --- Hygiëne (Vuil zijn, Zich wassen) --- Wereldoriëntatie --- 3-jarige --- Menselijk lichaam --- Keuze --- Fles --- Dop (voorwerp) --- Grootouder --- Kleinkind --- Ontwikkelingsdoel --- Observatielijst --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Doos --- Donker --- Paraplu --- Bezem --- Keuken --- Groep --- Baby --- Boerderij --- Boerderijdier --- Beeldeducatie --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Compositie (muziek) --- Verjaardag --- Baden (werkwoord) --- Badkamer --- Schoen --- Deur --- Ruimtelijke oriëntatie --- Gaatje (vorm) --- Vader --- Moeder --- Doek (textiel) --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design --- Touw --- Kleur (kleur) --- Drank --- Gezondheid --- Zee --- Fauna --- Flora --- Spel --- Veld --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Vervoermiddel --- Vorm (fysiek) --- Spiegel --- Kinderlied
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|