Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Russian language --- Russe (Langue) --- Textbooks for foreign speakers --- Manuels pour allophones --- Kommunikative Kompetenz. --- Russischunterricht. --- Russische taal --- Russisch voor anderstaligen --- spreekvaardigheid --- oefeningen --- leesvaardigheid --- leermiddelen --- Russisch voor anderstaligen. --- oefeningen. --- leermiddelen. --- Leesvaardigheid --- Leermiddelen. --- Spreekvaardigheid --- Oefeningen.
Choose an application
Hardopdenkend leren lezen gaat over model-leren bij begrijpend lezen en is een van de vijf boeken uit de serie 'actiestrategieën voor lezers'. De achterliggende gedachte is eenvoudig: het belangrijkste wat wij onze leerlingen kunnen leren, is hoe zij moeten leren. Leerlingen hebben de meeste baat bij strategische kennis; kennis van de procedures die mensen gebruiken om te leren, te denken, te lezen en te schrijven. De meest effectieve manier om leerlingen deze strategieën te onderwijzen is door hen taken te laten uitvoeren en hen te helpen bij het toepassen van de strategieën. Als wij van onze leerlingen professionele lezers willen maken, dan moeten we de strategieën van geoefende lezers voordoen. Ook moeten we oefenen met authentieke tekstenromans, korte verhalen, non-fictie boeken, krantartikelen, pleidooien, en internetsites en leerlingen helpen om de strategieën toe te passen wanneer zij zelfstandig lezen. Hoewel dit logisch lijkt, staat het sterk in contrast met de theorieën en de praktijk van veel onderwijs in Amerika. Onderzoek in Amerika toont aan dat de meeste tijd besteed wordt aan declaratieve kennis. (Bron: www.onderwijsmaakjesamen.nl)
475.26 --- Leesstrategieën --- Begrijpend lezen --- Vygotsky, Lev --- aanvankelijk lezen --- leesvaardigheid --- leren lezen --- lezen --- Aanvankelijk lezen --- Hardopdenkend lezen --- Leesmethodes --- Leesvaardigheid --- Lezen --- 092206.jpg --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Leesprocessen --- Lager onderwijs --- Redeneren --- Leesproces --- Schrijven --- Spel
Choose an application
Lezen. --- Schrijven. --- schrijven --- Dutch language --- zakentaal --- lezen --- Mass communications --- Schrijven --- Communicatieve vaardigheden --- Nederlands --- Communicatie --- 803.93 -06 --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Taalvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Leesvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- Leesvaardigheid --- Nederlands 843 --- Schrijfvaardigheid --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Uiterlijk is een belangrijk non-verbaal communicatiemiddel. Hoe zorgt u ervoor dat uw persoonlijk imago klopt met het imago van uw beroep en bedrijf?
Etiquette. --- Zakenleven. --- spreken --- Dutch language --- imago --- persoonlijkheidsleer --- Mass communications --- #KVHA:Zakelijke communicatie; Nederlands --- #KVHA:Non-verbale communicatie; Nederlands --- non-verbale communicatie --- zakelijke communicatie --- etiquette --- 091 --- Leesvaardigheid --- Nederlands 843 --- Persoonlijkheid --- Schrijfvaardigheid --- Stijl --- Uiterlijk --- public relations --- Communicatie --- Non-verbale communicatie --- Communicatieve vaardigheden
Choose an application
1. Basis brein zaken - 2. Bewuster denken - 3. Beter ontspannen - 4. Doelgericht leven - 5. Sneller leren en effectiever informatieverwerken - 6. Slimmer werken - 7. Omgeving en productiviteit
Cerveau Hersenen --- Mémoire Geheugen --- Art de lire Leesvaardigheid --- Pensée Denken --- Apprentissage Leerproces --- 415.4 --- #KVHB:Hersenen --- #KVHB:Mindmappen --- #KVHB:Creativiteit --- #KVHB:Geheugentraining --- hersengymnastiek --- creativiteit --- denken --- denktechnieken --- mindmapping --- 612.82 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- hersenen
Choose an application
e gaat naar het hoger onderwijs, maar je wordt overdonderd door het aanbod en de gehanteerde terminologie? Je hebt het nog moeilijk met je definitieve studiekeuze? Je wilt graag meer informatie en tips over het plannen en organiseren van je studies tijdens het studiejaar en/of tijdens de examenperiode? Je maakt je zorgen over je studiemethode en je slaagkansen? Je wilt je schrijfvaardigheden verbeteren? Je vindt het moeilijk om je aan te passen aan je nieuwe leefomstandigheden en aan je nieuwe omgeving? De examens schrikken je enorm af en bezorgen je veel stress? Je wilt graag meer informatie over de voorbereiding voor de examens? Je hebt lees- of leerproblemen en wilt weten wat hieraan gedaan kan worden? Of: je zit in je laatste bachelor- of masterjaar en weet niet goed hoe een bachelor- of masterproef te schrijven? Op al deze vragen en nog vele andere kan je een antwoord vinden in dit boek.De Studeerwijzer is in de eerste plaats geschreven voor (toekomstige) studenten. Maar ook docenten, leerkrachten, studiebegeleiders … kortom iedereen die vragen heeft of meer wilt weten over het wel en wee van studeren in het hoger onderwijs, vindt tips en uitleg in dit boek.De Studeerwijzer is samengesteld op basis van de expertise van een professioneel team studentenpsychologen en studiebegeleiders van de Dienst studiebegeleiding aan de Vrije Universiteit Brussel.
Studievaardigheden --- Hoger onderwijs. --- Study methods --- studiemethoden --- HO (hoger onderwijs) --- Students --- Belgium --- Study and teaching --- departement Algemeen 08 --- hoger onderwijs --- studentenbegeleiding --- studiebegeleiding --- studieplanning --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethode --- leren leren --- studeren --- 489.5 --- 450.8 --- 489.52 --- Mind mapping --- Schrijfvaardigheid --- eindwerk --- examen --- faalangst --- leesvaardigheid --- sociaal emotionele factoren --- studiekeuze --- studiemethode --- Examens --- Hoger onderwijs --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Leesvaardigheid --- Leren leren --- Studiebegeleiding --- Studiemethode --- leren leren (ler) --- studeren (ler) --- studiebegeleiding (ler) --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- Studeren --- Studiemethoden --- 083380.jpg --- Scripties --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- schriftelijke communicatie --- hoger onderwijs - studie en studieresultaten --- Methodiek van het studeren --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- (zie ook: Lezen) --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: schrijven) --- 007.2 --- 371.21
Choose an application
Hoort bij de methode 'Leessprong: ik lees met hup'.De letterschuif werd speciaal ontwikkeld om kinderen te helpen bij het automatiseren van tweeklank- en drieklankclusters.De letterschuif is gemaakt uit hard pvc. Door 2 letterstroken achter de raampjes op en neer te bewegen kunnen de kinderen tweeklankclusters bouwen.Bron: https://school.vanin.be/ik-lees-met-hup-letterschuif.html
Aanvankelijk lezen. --- Nederlands --- Basisonderwijs. --- Aanvankelijk lezen --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Spelling --- Basisonderwijs --- Letters --- Woordenschat --- Woorden --- Klanken --- 371.67 --- 373.3 --- #BSCH: vak: Nederlands --- aanvankelijk lezen --- lager onderwijs --- leerboeken --- 475.1 --- schoolboeken --- 1e leerjaar l.o --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Didactiek --- Handboek/cursus --- Lezen --- handboek --- moedertaal --- spelling --- 475.1 ) * AANVANKELIJK LEZEN EN SCHRIJVEN - O.N --- 475.11 --- Nederlands ; basisonderwijs --- 838 --- Lezen; ba.o --- Nederlands; ba.o --- Lezen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Spelling: basisonderwijs: leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - elementaire instrumentele vaardigheden, aanvankelijk lezen en schrijven --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- leesmethoden --- Letter --- Woord --- Klank --- Zinsleer --- Linguïstiek --- 475.26 --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen
Choose an application
Thema: 1. Mijn nieuwe vrienden - 2. In de buurt - 3. Alles wordt anders - 4. Klavertjevier - 5. Pijn hebben... pijn doen - 6. Alles te koop - 7. Tafeltje-dek-je - 8. Oud en jong vieren - 9. Onder één dak - 10. Op je gezondheid
371.67 --- 373.3 --- Nederlands --- basisonderwijs --- leerboeken --- 2e leerjaar l.o. --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 475.1 --- 475.2 --- 475.26 --- Handboek/cursus --- Lager onderwijs --- Lezen --- aanvankelijk lezen --- handboek --- leesbevordering --- leesdagboek --- lezen --- moedertaal --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N. --- CD --- linguïstiek --- 475.21 --- Nederlands ; basisonderwijs --- 837 --- Nederlands; ba.o. --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Moedertaal: handboek lagere school --- Moedertaal: lezen --- #BSCH: vak: Nederlands --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- lager onderwijs --- schoolboeken --- Bang zijn --- Dieren --- Dierverzorging --- Emoties(Gevoelens) --- Fantasie --- Feesten --- Fruit --- Hobby's --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kleding --- Lente --- Luisteren --- Milieu --- Mondelinge communicatie --- Natuureducatie --- Nieuwjaar --- Schoolleven --- Sinterklaas --- Spelen(Kinderspelen) --- Sprookjes (Volkssprookjes) --- Taal --- Tijd --- Vakantie --- Verkeer --- Verkeersveiligheid --- Verkleden --- Weer (Metereologie) --- Winter --- Wonen --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- 2e leerjaar l.o --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N --- Nederlands; ba.o --- spelling --- Afval --- Huisdieren --- Spelling --- Weekeinde --- Zintuigen --- 475.24 --- LO --- anders zijn --- bang --- communicatie --- dieren --- fantasie --- feest --- fruit --- gevoelens --- huis --- luisteren --- natuur --- natuurvervuiling --- nieuwjaar --- project --- projectonderwijs --- reizen --- spel --- spreken --- sprookje --- tijd --- vakantie --- veiligheid --- verkeer --- verkleden --- weekend --- weer --- eerste graad --- Spelling ; basisonderwijs --- 842 --- Moedertaal: handboek --- Moedertaal: handboeken --- moedertaal: handboek lagere school --- Schrijven --- (zie ook: sportkleding) --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- 3e leerjaar l.o --- 475.24 ) * SCHRIJVEN --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- Spelling: handboek lagere school --- 3e leerjaar lager onderwijs
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|