Narrow your search

Library

VUB (2)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KBR (1)

National Bank of Belgium (1)

UAntwerpen (1)

UCLL (1)

UGent (1)


Resource type

book (3)


Language

Dutch (2)

English (1)


Year
From To Submit

2009 (3)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Boekhouden en financiële analyse voor ziekenhuizen.
Authors: ---
ISBN: 9789089770554 Year: 2009 Publisher: Kortrijk Uga

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

I. Algemene boekhouding van ziekenhuizen; 1. Algemene bepalingen; 2. De minimumindeling van het algemeen rekeningstelsel van ziekenhuizen en het verplicht schema van de jaarrekening; 3. Eigen vermogen, voorzieningengen voor risico's en kosten en schulden op meer dan één jaar; 4. Oprichtingskosten, vaste activa en vorderingen op meer dan één jaar; 5. Voorraden en bestellingen in uitvoering; 6. Vorderingen en schulden op ten hoogste één jaar; 7. Geldbeleggingen en liquide middelen; 8. Lasten; 9. Opbrengsten; II. Analyse van de ziekenhuisjaarrekening; 10. Begripsomschrijving; 11. Coherentietesten op de gegevens uit de jaarrekening van ziekenhuizen; 12. Eenvoudige analysetechnieken; 13. Vermogensstroomanalyse; 14. Ratio analyse voor het ziekenhuis; 15. Toegevoegde waarde van het ziekenhuis; III. Analytische boekhouding van ziekenhuizen; 16. Kostprijsanalyse en de MARZ; 17. Kostprijsberekening in het ziekenhuis; 18. Boekhoudkundige verwerking


Book
Employment disclosure in the European Union
Authors: ---
Year: 2009 Publisher: Brussel VUB

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Wie herkanst? : sociografische schets, leerroutes en beweegredenen van de deelnemers aan het Tweedekansonderwijs en de Examencommissie van de Vlaamse Gemeenschap
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789044124811 Year: 2009 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het Tweedekansonderwijs en de Examencommissie van de Vlaamse Gemeenschap bieden volwassenen die de middelbare school zonder diploma verlieten de mogelijkheid alsnog dat diploma te behalen. Het stijgende succes van beide instellingen illustreert niet alleen het toenemende belang van diploma's, maar het wijst ook op een aantal blijvende gebreken van het traditionele, reguliere onderwijssysteem. Wat is het profiel van deze herkansers? 1.183 deelnemers aan het Tweedekansonderwijs en 1.032 mensen die hun kans waagden via de Examencommissie werden ondervraagd: Wie zijn ze? Hoe verliep hun schoolloopbaan? Waarom stopten ze destijds met studeren? Waarom waagden ze een tweede kans? Waarom verkiezen ze het ene systeem boven het andere? Welke hinderpalen ondervonden ze bij hun studies? Wat verwachten ze na het behalen van hun diploma? (Bron: covertekst)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by