Narrow your search
Listing 1 - 10 of 44 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Cultural industries in Russia : Northern Dimension Partnership on Culture
Author:
Year: 2009 Publisher: Copenhagen : Nordic Council of Ministers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Creative labour : working in the creative industries
Authors: ---
ISBN: 135030512X 1137121734 1137259035 Year: 2009 Publisher: London, England ; New York, New York : Palgrave Macmillan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Cultural industries in Russia : Northern Dimension Partnership on Culture
Author:
Year: 2009 Publisher: Copenhagen : Nordic Council of Ministers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Creativity, innovation and the cultural economy
Authors: ---
ISBN: 9780415419758 0415419751 9780203880012 0203880013 Year: 2009 Publisher: London ; New York : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
探討媽祖文化資源與創意產業發展
Author:
ISBN: 9789867626882 Year: 2009 Publisher: 臺北 蘭臺出版

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
L'ingénierie culturelle et l'évaluation des politiques culturelles en France.
Author:
ISBN: 9782130567561 Year: 2009 Volume: 2905 Publisher: Paris PUF

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The economics of symbolic exchange.
Author:
ISBN: 9783540798828 Year: 2009 Publisher: Berlin Springer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Culture et médias sous l'Occupation : des entreprises dans la France de Vichy
Authors: --- --- ---
ISBN: 9782735507009 2735507009 Year: 2009 Volume: 39 Publisher: Paris: Éditions du Comité des travaux historiques et scientifiques,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cet ouvrage mesure, dans le contexte particulier de la France de Vichy, avec quelques éclairages comparatifs sur d'autres pays européens, la réalité du concept «entreprise» dans deux secteurs volontairement placés côte à côte  : la culture et les médias, tous deux vecteurs d'idées et d'informations auprès de l'opinion publique. En choisissant une approche multiple des domaines (livre, cinéma, musique, spectacles ou arts plastiques) ainsi que l'analyse croisée d'organisations et d'itinéraires biographiques, l'étude de la circulation économique d'objets culturels ou encore l'examen des dispositifs de contrôle français et allemands, ce volume se propose de donner un panorama aussi large que possible, de l'avant-guerre aux années 1950. Sont particulièrement soulignées les difficultés d'un positionnement stratégique, les adaptations nécessaires, variables d'une structure à l'autre, ou encore l'émergence de phénomènes sociaux dans un contexte politique, intellectuel et socio-économique choisi par le gouvernement de Vichy et les autorités d'occupation.


Book
Creative labour : working in the creative industries.
Authors: ---
ISBN: 9780230222007 0230222005 Year: 2009 Publisher: Basingstoke Palgrave Macmillan

The Economy of Prestige
Author:
ISBN: 0674018842 0674030435 0674036530 9780674036536 9780674030435 9780674018846 0674263316 9780674263314 Year: 2009 Publisher: Cambridge, MA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This is a book about one of the great untold stories of modern cultural life: the remarkable ascendancy of prizes in literature and the arts. James F. English documents the dramatic rise of the awards industry and its complex role within what he describes as an economy of cultural prestige.

Listing 1 - 10 of 44 << page
of 5
>>
Sort by