Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
With more than 400,000 copies now in print, The Craft of Research is the unrivaled resource for researchers at every level, from first-year undergraduates to research reporters at corporations and government offices. Seasoned researchers and educators Gregory G. Colomb and Joseph M. Williams present an updated third edition of their classic handbook, whose first and second editions were written in collaboration with the late Wayne C. Booth. The Craft of Research explains how to build an argument that motivates readers to accept a claim; how to anti
Science --- Engineering -- Authorship --- Rédaction scientifique et technique --- Rédaction technique --- Science -- Authorship --- Sciences -- Art d'écrire --- Scientific writing --- Style scientifique --- Style scientifique et technique --- Technical writing --- Technique -- Art d'écrire --- Technologie -- Art d'écrire --- Technology -- Authorship --- Wetenschappelijk opstellen --- Wetenschappelijk redigeren --- Wetenschappelijk schrijven --- Wetenschappelijke stijl --- Research --- Recherche --- Sciences --- Methodology --- Méthodologie --- Art d'écrire --- maatschappijwetenschappen, methoden --- informatie, zoekmethode --- Internet --- communicatie, schriftelijk --- communicatie, mondeling --- academisch rapporteren --- Méthodologie --- Art d'écrire --- Technical writing. --- Engineering --- Technology --- Authorship --- Communication of technical information --- Methodology. --- Research - Methodology. --- Research.
Choose an application
Onderwijs is een ernstige aangelegenheid. Juist daarom is er nood aan meer humor in dat onderwijs. Want opbouwende en relativerende humor ('de lach') smeert de schoolcultuur, draagt bij tot creatief denken en bevordert het leerproces. Kwetsende of negatieve humor (de 'lagg') stelt de school dan weer in staat storingen in de schoolcultuur op het spoor te komen en bespreekbaar te maken. Dit boek bestaat uit een mix van essays, wetenschappelijke bijdragen en praktijkgerichte onderdelen die de aard, het belang en de functies van humor in het onderwijs behandelen. Het geheel wordt opgefl eurd met cartoons en gevalsbeschrijvingen. (Bron: covertekst)
Humor --- Onderwijs. --- Educational sciences --- onderwijs --- schoolcultuur --- humor --- Child development --- Child psychology --- 371.012 --- 415.3 --- 430.4 --- 846 --- Creatief denken --- Management --- Onderwijsstijlen --- Schoolcultuur --- Schoolteam (Omgang met collega's) --- 454.2 --- Onderwijs --- Humor; onderwijs --- Onderwijsleerstrategieën --- Opvoedingsstijlen --- 450.49 --- Onderwijs; algemeen --- Onderwijsstrategieën --- Opvoeding --- Schoolleven --- Humor ; onderwijs --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Uitvoerende functies --- Verzamelde opstellen --- Volkswijsheid en volkshumor * --- Provincie West-Vlaanderen --- Onderwijsleerstrategieën --- Onderwijsstrategieën --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Sinds 2005 moeten beursgenoteerde groepen hun geconsolideerde jaarrekening opstellen volgens de IAS/IFRS-normen. Ook steeds meer niet ter beurs genoteerde groepen schakelen over naar dit rapporteringskader. Dit boek wil de lezer vertrouwd maken met deze internationale regels voor de verslaggeving en hem inzicht verschaffen in de toepassing ervan. Het eerste deel van het boek schetst de oorsprong en het toepassingsgebied van deze regels. Daarnaast besteedt dit deel aandacht aan hoe deze regels tot stand komen en hoe een jaarrekening onder de IAS/IFRS-normen eruitziet. Het conceptuele Raamwerk dat de inspiratiebron vormt van de IAS/IFRS-regels wordt eveneens onder de loep genomen. Daarna behandelen de auteurs de belangrijkste activa- en passivaposten uit de jaarrekening, alsook de waarderingsregels voor het opstellen van een geconsolideerde jaarrekening. In afzonderlijke hoofdstukken bespreken ze de definitie, erkenning en waardering van de volgende groepen van elementen: immateriële vaste activa, materiële vaste activa, financiële activa, voorraden, het eigen vermogen, voorzieningen, personeelsvoorzieningen. Omdat de IAS/IFRS-normen aspecten behandelen die niet in het Belgisch kader aan bod komen of bepaalde elementen veel uitgebreider behandelen, worden in dit boek o.a. ook de volgende elementen besproken: de segmentrapportering, de bepaling van de winst per aandeel, de verloning op basis van aandelen, de erkenning van de opbrengsten, het opstellen van een kasstromentabel en de waardering van transacties in vreemde valuta.
jaarrekeningen opstellen --- Accountancy --- Corporate finance --- IAS (International Accounting Standards) --- accountancy --- Didactics of economy --- IFRS (International Financial Reporting Standards) --- Higher education --- 657 --- comptabilite --- comptes annuels --- 363 --- IAS --- IFRS --- balans- en resultatenrekening --- jaarrekeningen --- 657.1 --- AA / International- internationaal --- IFRS International Financial Reporting Standards --- boekhouden (accountancy) --- jaarrekening --- oefeningen --- 657.6 --- IAS-normen --- IFRS normen --- boekhouding --- accounting standards --- boekhoudkundige rapportering --- financiële verslaggeving --- Boekhouden --- E100844.jpg --- Bedrijfsboekhouding --- balans- en resultatenrekening, waardebepaling --- Methoden en stelsels van boekhouding. --- boekhoudmethoden, - systemen, -technieken --- Methoden en stelsels van boekhouding --- rapporteringsstandaard --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 10 --- Accounting standards --- Boekhoudkundige rapportering --- Financiële verslaggeving
Choose an application
In dit boek wordt een totaalbeleid gegeven van de wetgeving inzake boekhouding en jaarrekneing die van toepassing is op de ondernemingen. De bedoeling is de lezer wegwijs te maken in een domein waarvan het belang nog te vaak wordt onderschat. In deze tweede editie wordt ook bijzondere aandacht bestaat aan de recente ontwikkelingen op Europees en internationaal vlak. (Bron: covertekst) U krijgt een totaalbeeld van de wetgeving die van toepassing is op ondernemingen inzake boekhouding en jaarrekening. Ook de vennootschapsrechtelijke aspecten komen aan bod. De wetgeving werd bijzonder complex na de coördinatie van de vennootschapswetgeving en de integratie van een groot deel van het jaarrekeningrecht in de vennootschapswetgeving. Bovendien maakt het toenemend maatschappelijk belang van de financiële verslaggeving kennis van de basiswetgeving ter zake noodzakelijk.
jaarrekeningen opstellen --- Accountancy --- boekhouden --- Commercial law --- Financial law --- Belgium --- Academic collection --- BE / Belgium - België - Belgique --- 347.725 --- 657.41 --- 347.71 --- 347.728.1 --- U27 - Droit comptable - Boekhoudrecht --- comptabilite --- 347.73 --- België --- comptes annuels --- 347.719 <493> --- 347.719 <493> Boekhoudrecht. Koopmansboekhouden. Handelsboekhouden: Balansen. Jaarrekening--België --- Boekhoudrecht. Koopmansboekhouden. Handelsboekhouden: Balansen. Jaarrekening--België --- Naamloze vennootschappen. --- Handelsboekhouding. --- Daden van koophandel. Kooplieden. Handelsinstellingen en -boekhouding. --- Rekeningen, balansen, inventarissen, winst-en verliesrekeningen. Reserves. Schattingen. Afschrijvingen. Wederinkoop van aandelen. --- boekhouding --- Handelsrecht --- Financieel recht --- jaarrekeningen --- Boekhoudrecht --- Jaarrekeningen --- Naamloze vennootschappen --- Handelsboekhouding --- Daden van koophandel. Kooplieden. Handelsinstellingen en -boekhouding --- Rekeningen, balansen, inventarissen, winst-en verliesrekeningen. Reserves. Schattingen. Afschrijvingen. Wederinkoop van aandelen --- E100105.jpg --- Boekhouden --- Jaarrekening --- Belgique --- Comptabilité --- Etats financiers --- Droit
Choose an application
Graphic Design Theory presents groundbreaking, primary texts from the most important historical and contemporary designthinkers. From Aleksandr Rodchenko's "Who We Are: Manifesto of the Constructivist Group" to Kenya Hara's "Computer Technology and Design," this essential volume provides the necessary foundation for contemporary critical vocabulary and thought.Graphic Design Theory is organized in three sections: "Creating the Field" traces the evolution of graphic design over the course of the early 1900s, including influential avant-garde ideas of futurism, constructivism, and the Bauhaus; "Building on Success" covers the mid- to late twentieth century and considers the International Style, modernism, and postmodernism; and "Mapping the Future" opens at the end of the last century and includes current discussions on legibility, social responsibility, and new media. Striking color images illustrate each of the movements discussed and demonstrate the ongoing relationship between theory and practice. A brief commentary prefaces each text, providing a cultural and historical framework through which the work can be evaluated. Authors include such influential designers as Herbert Bayer, Lszl Moholy-Nagy, Karl Gerstner, Katherine McCoy, Michael Rock, Lev Manovich, Ellen Lupton, and Lorraine Wild. Additional features include a timeline, glossary, and bibliography for further reading. A must-have survey for graduate and undergraduate courses in design history, theory, and contemporary issues, Graphic Design Theory invites designers and interested readers of all levels to plunge into the world of design discourse.
Graphic arts. --- Commercial art. --- designtheorie --- Bayer Herbert --- Gerstner Karl --- Hara Kenya --- Helfand Jessica --- Heller Steven --- Lasn Kalle --- Lissitzky El --- Lupton Ellen --- Lupton Julia --- McCoy Katherine --- Frej David --- Manovich Lev --- Marinetti Filippo Tommaso --- Moholy-Nagy Laszlo --- Müller-Brockmann Josef --- Rand Paul --- Rock Michael --- Rodchenko Aleksander --- Stepanova Varvara --- Gan Aleksei --- Scher Paula --- Siegel Dmitri --- Tschichold Jan --- van Toorn Jan --- Venturi Robert --- Scott Brown Denise --- Izenour Steven --- Warde Beatrice --- Weingart Wolfgang --- Wild Lorraine --- futurisme --- constructivisme --- typografie --- Bauhaus --- modernisme --- postmodernisme --- 766.01 --- #SBIB:309H240 --- 750.2 --- ontwerpmethodiek --- Andere media (theater, plastische kunsten, strips, affiches, speelautomaten...) --- grafische vormgeving, tijdschriften en seriewerken - verzamelde opstellen --- grafische vormgeving --- Graphic arts --- graphic design --- grafisch ontwerp --- Commercial art --- Grafische vormgeving ; theorie ; ontwerpen --- Grafische vormgevers ; 20ste en 21ste eeuw --- Art, Graphic --- Arts, Graphic --- Graphic design (Graphic arts) --- Graphics --- Art --- Visual communication --- Advertising, Art in --- Advertising, Pictorial --- Advertising art --- Art, Commercial --- Art in advertising --- Commercial design --- Advertising --- Art and industry --- Posters --- Motion picture billboards --- Gebruiksgrafiek ; theorie, filosofie, esthetica
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|