Narrow your search
Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Succesvol studeren voor Dummies
Authors: ---
ISBN: 9789043019026 Year: 2009 Publisher: Amsterdam Pearson Education Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Studiemethode

Exceptional students : preparing teachers for the 21st century
Authors: ---
ISBN: 9780072866377 Year: 2009 Publisher: Boston (Mass.) McGraw-Hill

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Object
Mindmappen met Marja & Moes
Author:
Year: 2009 Publisher: OMJS (Onderwijs Maak Je Samen)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Marja en Moes zijn twee eigenwijze wijsneuzen die elkaar helpen bij huiswerk maken. Morgen heeft Moes een spreekbeurt en hij is een beetje te laat begonnen én zenuwachtig. Marja biedt hulp. Zij laat Moes zien hoe hij een mindmap kan maken. Een prachtig hulpmiddel om een spreekbeurt voor te bereiden en te geven!(https://www.kindertalenten.nl/mindmappen-met-marja-en-moes/)Zie ook: https://www.onderwijsmaakjesamen.nl/uploads/2011/09/OMJS_Mindmappen_single_page_v1-2-2.pdf

Keywords

Mindmap --- Studiemethode --- Leren leren --- Huiswerk


Book
Teaching students with learning and behavior problems
Authors: ---
ISBN: 9780205659159 Year: 2009 Publisher: New Jersey Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het brein achter leren : leermotivatie verhogen en beter laten leren door breinkennis
Authors: ---
ISBN: 9789077866177 9077866175 Year: 2009 Publisher: Meppel School

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe zet je breinkennis praktisch in bij het begeleiden van leerprocessen om leren leuker en effectiever te maken? Gerjanne Dirksen ontwikkelde het BreinCentraal Leren (BCL) model: een praktisch model om opleidingen en onderwijs vorm te geven, te onderbouwen en uit te voeren. Dit model en veel andere praktische tips staan beschreven in dit boekje.


Book
Studeer effectief
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789001712525 Year: 2009 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek levert aanwijzingen en oefeningen om effectief te studren. De auteurs besteden veel aandacht aan een actieve en bewuste aanpak van de studie, rekening houdend met wat de student nodig heeft en de specifieke studiesituatie in het hoger onderwij. Het boek bevat veel praktische suggesties, voorbeelden en oefeningen voor zowel het hoger beroepsonderwijs als het wetenschappelijk onderwijs.Inhoud: motivatie en concentratie - tijdsbesteding en studieplanning - colleges en lessen volgen - bestuderen van studieboeken - samenwerken - aanpakken van opgaven en cases - voorbereiden en maken van tentamens


Book
Help, ik word slim! : begrijp het brein en leer beter
Authors: ---
ISBN: 9789077866184 Year: 2009 Publisher: Meppel School

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een klein boekje voor kinderen van 11 tot 14 jaar. Zij krijgen meer leermotivatie door een tikkeltje meer te weten over het brein bij leren. Ook met Breintips voor slim leren.


Image
Samba : samen bouwen aan leren leren : handleiding a : posterset
Author:
Year: 2009 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bevat:3 posters: In de klas - Vrije tijd - In de dierentuin


Image
Samba : samen bouwen aan leren leren : handleiding b : posterset
Author:
Year: 2009 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bevat:3 posters: Slakken - Middagpauze - De voortplanting van slakken


Book
Leren leren met Reflecto
Authors: ---
ISBN: 9789033476617 Year: 2009 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Denk toch even na!' of 'Goed nadenken'' zijn uitdrukkingen waarmee we leerlingen proberen te helpen bij het oplossen van een probleem of het efficiënt uitvoeren van een taak. Maar weet een leerling hierdoor wat hij concreet moet gaan doen? In welke mate helpen deze suggesties een leerling vooruit in zijn probleemoplossingsproces? Hoe kunnen we in het algemeen een leerling aanzetten tot beter denken? Hoe slagen we erin om een leerling te leren zijn 'leren' zelf te sturen? In dit boek vindt de leerkracht het antwoord. In het Reflecto-model van Gagné spelen 'denkmannetjes' een essentiële rol. Via de metafoor van beroepen worden denkhandelingen verduidelijkt. Bijvoorbeeld: Welke denkvaardigheden en denkhandelingen moet een goede 'detective' bezitten? En welke van die vaardigheden of handelingen kunnen wij gebruiken om ons probleem op te lossen? Leerkrachten of therapeuten kunnen via deze mannetjes het denkproces van een kind verduidelijken, maar kunnen ook op een positieve manier tussenkomen wanneer het denkproces niet lukt. Leren leren met Reflecto leert de leerlingen hoe ze greep krijgen op hun denken. Hoe hun leren efficiënter kan verlopen: je aandacht richten, je geheugen inschakelen, informatie organiseren, verbanden leggen,' zijn aspecten die uitgebreid aan bod komen.

Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by