Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In den vergangenen Jahren ist in Deutschland eine lebhafte Diskussion zum bedingungslosen Grundeinkommen entstanden. Sozial- und wirtschaftspolitische Betrachtungen überwiegen. Kaum ist der Vorschlag zur politischen Ordnung nationalstaatlicher Demokratie ins Verhältnis gesetzt worden. Hierbei zeigt sich, dass ein bedingungsloses Grundeinkommen nahtlos an den Voraussetzungen anknüpft, auf denen Demokratien heute schon begründet sind: Autonomie der Bürger, Bürgerrechte und Volkssouveränität.
Autonomie --- Gemeinwohl --- Staatsbürger --- Demokratie --- Nationalstaat
Choose an application
Meervoudig gekwetste --- Autonomie --- Afhankelijkheid --- OCMW, Dendermonde
Choose an application
Im unternehmerischen Handeln kommen Momente von Handeln überhaupt in gesteigerter Weise zum Ausdruck: Entscheidung und Vollzug, Selbstrechtfertigung und Verantwortung, Innovation und Kontinuität. In verschiedenen Dimensionen - etwa Autonomie, Krise, Personalität, Innovation, Gestaltwahrnehmung - erweist sich der Unternehmer als ein Virtuose autonomer riskanter Entscheidung für neue Wege. Exemplarische Skizze anhand verschiedener Unternehmerpersönlichkeiten.
Autonomie --- unternehmerisches Handeln --- Krise --- Unternehmer --- Entscheidung --- Steve Jobs --- Entrepreneurship --- Niels Stolberg --- Robert Bosch --- Richard Branson
Choose an application
Social welfare methods --- reclassering --- dwangmiddelen (zorg) --- verantwoordelijkheid --- hulpverlening --- autonomie --- maatschappelijke hulpverlening --- outreaching
Choose an application
Autonomie --- Auto-formation --- Elève --- Enseignement primaire --- Enseignement secondaire --- Style d'apprentissage --- Technologie educative --- Outil pédagogique --- Enseignement assisté par ordinateur
Choose an application
Cet ouvrage propose une réflexion sur le statut du savoir au sein des sociétés en interrogeant tant les fondements de l'institution universitaire que les nécessaires évolutions des établissements vers l'autonomie réelle qui leur permettra seule de déployer leur dynamisme identitaire.--[Memento]
Education, Higher --- University autonomy --- Higher education and state --- Enseignement supérieur --- Autonomie universitaire --- Enseignement supérieur --- Politique gouvernementale
Choose an application
Language policy --- Politique linguistique --- Abkhazia (Georgia) --- Abkhazie (République de Géorgie) --- Ethnic relations. --- Population --- History --- Autonomy and independence movements. --- Relations interethniques --- Histoire --- Autonomie et mouvements indépendantistes --- Politique linguistiqueAbkhazia (Georgia) --- Abkhazie (République de Géorgie)Ethnic relations. --- Abkhazie (République de Géorgie) --- Autonomie et mouvements indépendantistes
Choose an application
De auteur heeft een overzicht samengesteld van historische en actuele wetenschappelijke kennis. Allerlei facetten van verslaving en het denken over verslaving worden besproken. Het boek bevat een uitgesproken visie: er is behoefte aan een psychosociale neurowetenschap van verslaving. Verslaving wordt hierbij gezien als een psychobiologisch verschijnsel, een verschijnsel dat betrekking heeft op de disfunctie van specifieke systemen in het brein. Maar ook de sociale en culturele context speelt hierbij een rol; een volledige verklaring van de ontwikkeling van verslavingsgedrag kan niet zonder kennis vanuit de sociale wetenschappen tot stand komen
Psychiatry --- verslavingszorg --- Netherlands --- verslaving --- alcoholisme --- drugs --- ontwenning --- autonomie --- 614.7 --- Verslaving --- Hulpverlening. --- Psychologie --- Biologie --- Zorgverlening --- Geestelijke gezondheidszorg --- Alcoholisme --- Drugs --- Erfelijkheid --- verslavingen --- Provincie West-Vlaanderen --- graduaat orthopedagogie --- sociale aspecten --- PXL-Ebooks --- Gokken --- Internet --- Onderzoek --- Man --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Volwassene
Choose an application
Hulpverlenen met drang en dwang mag dan in bepaalde gevallen beschouwd worden als onontkoombaar en wenselijk, het blijft gaan om werken op het scherp van de snede. Wanneer is ingrijpen in de intieme leefsfeer van mensen te legitimeren?De keuzen die de maatschappelijk werker daarbij maakt moeten verantwoord kunnen worden: in ethische, methodische en juridische zin. Zorgvuldig hulpverlenen is hier een eerste vereiste. Dit geheel geactualiseerde boek laat zien wat daaronder wordt verstaan. Daarbij tekenen zich drie rode draden af. De eerste betreft het zogenoemde werken op twee sporen, dat enerzijds aansluit bij belangen en doelen zoals de cliënt die ziet en anderzijds bij die van de omgeving, waaronder het hulpverlenend systeem. Onderzoek en praktijkervaring wijzen uit dat het verbinden van en wisselen tussen die twee sporen juist bij het werken met onvrijwillige cliënten noodzaak is. De tweede rode draad vormt het thema motiveren. Motivatie om te participeren in een hulpverleningsproces is aanvankelijk bij onvrijwillige cliënten niet of nauwelijks aanwezig. Het is een fikse opgave voor hulpverleners om die motivatie te wekken en te richten. De derde rode draad is het streven om optimaal gebruik te maken van methodische instrumenten die bewezen effectief zijn.
Social welfare methods --- reclassering --- dwangmiddelen (zorg) --- verantwoordelijkheid --- hulpverlening --- autonomie --- maatschappelijke hulpverlening --- outreaching --- Hulpverlening --- Maatschappelijk werk --- Methodologie --- Gedwongen hulpverlening --- Outreachende hulpverlening --- Bemoeizorg --- Motivatie --- Hulpverlening. --- bemoeizorg --- gedwongen opname (BOPZ) --- dwangbehandeling --- dwangmiddelen (vrijheidsbeperkende middelen) --- 321.3 --- 364.65 --- Onvrijwilligheid --- Recht --- Trajectbegeleiding
Choose an application
Hoe moet het op school tussen leerlingen, leerkrachten, directieleden? Wie in het spanningsveld tussen autonomie en verbinding staat, kan littekens en kwetsuren oplopen als hij niet het evenwicht vindt tussen 'erbij horen' en 'zichzelf zijn'. Op school kan het riskant of zelfs ongepast lijken om de eigen beleving ter sprake te brengen. Toch is het een belangrijke manier om zelfvertrouwen en een eigen identiteit op te bouwen. Een groep mensen kan pas echt als team functioneren wanneer elk individu ten volle tot zijn recht kan komen. Deze publicatie gaat over de persoonsgerichte benadering in het onderwijs. De uitgangspunten zijn de drie psychologische basisbehoeften die zowel voor de kinderen, de leerkrachten als de directieleden gelden: competentie, autonomie en relationele verbondenheid. Als deze drie basisbehoeften in het gedrang komen, dan ontstaat vaak 'tegengedrag'. Maar neemt de school ze ernstig, dan ontwikkelt zich een goed pedagogisch klimaat waarin iedereen kan groeien. (Bron: covertekst)
basisonderwijs --- diversiteit --- verbondenheid --- leraren-leerling relatie --- autonomie --- individualiserend onderwijs --- Didactics of primary education --- reflectie (psychologie) --- Educational psychology --- intermenselijke relaties --- identiteit --- schoolmanagement --- waardering --- zelfvertrouwen --- 366.4 --- Autonomie --- Competenties --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Persoonlijkheidsleer --- Positieve psychologie --- Schoolmanagement --- Talenten --- Verbondenheid --- Waardering --- 474.22 --- Basisonderwijs --- Emotionele opvoeding --- Feedback --- Reflectie --- Relatie leraar - leerling --- Zelfbeeld --- Competenties; onderwijs --- Onderwijs; algemeen --- Relationele opvoeding; ba.o. --- 110571.jpg --- Pedagogische psychologie --- Management ; algemeen --- Onderwijsstijlen --- Onderwijspsychologie --- Pedagogisch klimaat --- Relationele opvoeding; ba.o
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|