Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of Dutch --- Nederlands --- schrijfonderwijs --- lager onderwijs --- creatief schrijven
Choose an application
Halverwege zijn studie communicatiewetenschap raakt Ernst-Jan Pfauth verslaafd aan bloggen. Als hij op 19 oktober 2006 met zijn mobieltje een ruzie tussen Paul Witteman en premier Balkenende vastlegt en dat op zijn vier dagen eerder gestarte blog Spotlight Effect plaatst, wordt hij in één keer landelijk nieuws. NRC Handelsblad spreekt van 'de scherpste making-of van dit tv-seizoen'. Het blijkt de eerste van een reeks mooie ervaringen. Dankzij bloggen dineert Ernst-Jan in Shanghai. Dankzij bloggen leeft hij het luxe leven van een internetondernemer in Silicon Valley. Dankzij bloggen bruncht hij met de vice-president van Google, krijgt hij een baan en brengt hij - helaas -talloze zomeravonden achter een laptop door. Sex, blogs & rock-'n-roll is het persoonlijk getoonzette verhaal over een steeds relevanter maatschappelijk fenomeen. Online netwerken, blogmiljonairs, personal branding, de webcampagne van presidentskandidaat Obama - alles komt voorbij in dit jongensboek dat tevens praktische tips bevat. Bron : http://www.boekenbank.be
creatief schrijven --- Computer. Automation --- weblogs --- e-business --- Mass communications --- Blogging --- Internet --- Sociale communicatie --- Cybermarketing --- Blog --- Onlinemarketing
Choose an application
Storytelling in 12 stappen is gebaseerd op de monomythe van Joseph Campbell en The Writer's Journey van Christopher Vogler, ook wel bekend als 'De Reis van de Held'. Voor schrijvers en verhalenvertellers vormt deze mythische verhaalstructuur een onuitputtelijke inspiratiebron.In deze praktische schrijfgids behandelt scenarioschrijver en schrijfdocent Mieke Bouma dit verhaalmodel stap voor stap. Storytelling in 12 stappen biedt schrijvers en verhalenvertellers richtlijnen voor het construeren van sterke plots en het creëren van universele en levensechte karakters. Oefeningen en praktische opdrachten helpen bij het oplossen van schrijfproblemen, zorgen voor inspiratie en prikkelen de verbeelding.Dit boek is niet alleen een avontuur voor auteurs, scenaristen, toneelschrijvers en producenten, maar voor iedereen die van verhalen houdt en ze wil (leren) schrijven of vertellen.Bron : http://www.boekenbank.be
Stilistics --- Literature --- creatief schrijven --- literaire techniek --- creatief taalgebruik --- Creatief Schrijven [Antwerp] --- Storytelling --- Handbooks, manuals, etc. --- 82.081 --- verhalen --- 82.081 Creatief schrijven --- Creatief schrijven --- Verhalen ; literaire techniek --- Theatrical science --- playwrights --- Communicatie --- Schrijven --- Tekstschrijven --- Communicatieve vaardigheden --- #KVHA:Media --- #KVHA:Narratieve journalistiek --- #KVHA:Verteltechnieken
Choose an application
German language --- Writing. --- creatief schrijven. --- Duits als vreemde taal. --- Duitse taal --- schrijfvaardigheid. --- Writing
Choose an application
audiovisuele communicatie --- scenario's --- Film --- teksten schrijven --- schrijven --- theater --- film --- creatief schrijven --- Motion picture plays --- Technique --- Handbooks, manuals, etc. --- Stilistics
Choose an application
Stilistics --- Dutch literature --- Art d'écrire (Littérature) --- Composition (Language arts) --- Composition (Littérature) --- Composition (Rhetoric) --- Composition littéraire --- Creatief schrijven --- Creative writing --- Création littéraire --- Créativité (Ecriture) --- Créativité (Littérature) --- Créativité littéraire --- Dissertation littéraire --- Exercices de style (Littérature) --- Génie littéraire --- Littérature--Composition --- Métier d'écrivain --- Opstelling geschriften --- Rédaction (Littérature) --- Stelkunst --- Writing (Composition) --- Written composition --- Écriture (Littérature) --- 82-2 --- 82.081 --- poëzie --- dichten --- literaire techniek --- Toneel. Drama --- 82.081 Creatief schrijven --- 82-2 Toneel. Drama --- creatief schrijven --- Poetry --- Study and teaching --- Stilistiek --- Nederlandse letterkunde
Choose an application
I. ALGEMENE PRINCIPES 1. Een kijkje in de journalistieke keuken 2. Voorbereiding 3. Informatie verzameling 4. Een opzet maken 5. Structuur zichtbaar maken 6. Helder, aantrekkelijk en correct formuleren 7. Afwerking II. GENRES 8. Persbericht 9. Nieuwsbericht en nieuwsartikel 10. Portret 11. Interviewartikel 12. Column 13. Recensie 14. Commentaar 15. Ingezonden brief 16. Opinieartikel 17. Achtergrondartikel 18. Nieuwsanalyse 19. Reportage 20. Serviceartikel 21. Webartikel
Schrijven --- Journalistiek. --- Journalistieke teksten --- Wetenschapsjournalistiek. --- Nederlandse taal. --- Science --- Journalism --- journalistieke technieken --- schriftelijke communicatie --- Dutch language --- journalistiek --- Higher education --- 092.2 --- schrijven --- 82.081 --- 82.081 Creatief schrijven --- Creatief schrijven --- Journalistiek --- Tekstsoorten --- Geschreven taal --- Nederlands --- Communicatieve vaardigheden --- Tekstsoort --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Reizen --- Ziekte --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
92 p.
Advertising. Public relations --- vertellen --- Sociology of culture --- creatief schrijven --- creativiteit --- levenskunst --- Mass communications --- 415.4 --- fantasie --- reclame --- beeldvorming --- 700.7 --- Beeldvorming --- Creativiteit --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Storytelling --- Merkbeleid --- Communicatie --- Musiceren
Choose an application
Dutch language --- Stilistics --- Dutch literature --- Art d'écrire (Littérature) --- Creatief schrijven --- Creative writing --- Création littéraire --- Créativité (Ecriture) --- Créativité (Littérature) --- Créativité littéraire --- Génie littéraire --- Métier d'écrivain --- Stelkunst --- Écriture (Littérature) --- Rhetoric
Choose an application
Schrijven met beloftes leert u niet alleen boeiend te schrijven, het leert u om uw lezers te drogeren. Letterlijk. U pompt hun hersenen vol met de verslavende stof dopamine. Daardoor moeten ze uw tekst wel uitlezen. De methode is simpel: u doet beloftes, grote en kleine beloftes, in alle delen van de tekst. Zo geeft u uw lezers steeds het tintelende gevoel dat ze iets te goed hebben, dat het beste nog moet komen. Het gevolg: veel dopamine, en veel energie. Terwijl u de lezers drogeert, houdt u zelf het hoofd koel. Want u leert om uw teksten objectief te beoordelen. Alles wat u daarvoor nodig hebt, is een setje markeerstiften. Daarmee maakt u de beloftes zichtbaar en kunt u in een oogopslag zien hoeveel energie u uw lezer meegeeft. Vervolgens berekent u met een vragenlijst een rapportcijfer. Inhoudsopgave : 1. Blauwe beloftes: De gratis energie in een contract 2. Gele beloftes: Beloftes in alinea's 3. Veel oranje en een beetje roze: erewoorden 4. Test uw tekstkracht 5. Samenvatting
zinsontleding --- schrijfvaardigheid --- Dutch language --- creatief schrijven --- Orthography --- Stilistics --- Taal --- Nederlands --- Geschreven taal --- Zakelijke communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Tekstschrijven --- Communicatie --- Management --- Schrijven --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Formuleren; Nederlands --- taal --- 499.5 --- schriftelijke communicatie --- Nederlands 843 --- Schrijfvaardigheid --- 803.93 -06 --- schriftelijke communicatie, notuleren --- Stijlleer --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Communicatie. --- Management. --- Schrijven. --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- schrijven --- formuleren
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|