Listing 1 - 10 of 522 << page
of 53
>>
Sort by

Book
Fremdsprachendidaktik
Authors: ---
ISBN: 9783823364740 Year: 2010 Publisher: Tübingen : Narr,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Tijdstrijd : over de geschiedenis van vroeger en nu
Authors: --- ---
Year: 2010 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Actief met taal : didactische werkvormen voor het talenonderwijs
Authors: ---
Year: 2010 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Lichamelijke opvoeding : bewegen en zoveel meer
Authors: ---
Year: 2010 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Trends and Prospects in Metacognition Research
Authors: ---
ISBN: 9781441965462 9781441965455 9781489993281 9781441965479 Year: 2010 Publisher: New York, NY Springer US

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Trends and Prospects in Metacognition Research Anastasia Efklides and Plousia Misailidi, editors The mechanisms of metacognition—our knowledge of how we know—have yet to be fully explained, and its development in childhood has yet to be fully understood. Taking as its starting point the discussion about the roots of conscious and unconscious awareness, Trends and Prospects in Metacognition Research clarifies these processes—along with many others—in a stimulating attempt to unite disparate areas of research and theory. The book illuminates both familiar and less frequently studied metacognitive phenomena, bringing new methodologies and fresh challenges to long-held ideas about self-regulation and control, distinctions between cognition and metacognition, the social contexts of children’s learning and metacognition, and the trainability of metacognitive skills. In keeping with its integrative approach, basic and applied research are given equal emphasis as chapters examine research trends most likely to impact the future of the field, including the following: • Metacognition in non-human species. • Tip-of-the-tongue and blank-in-the-mind states. • Fringe consciousness. • Metamemory deficits in schizophrenia. • Metacognition, uncertainty, and confidence among young children. • Teachers’ use of metacognition in the classroom. • Metacognitive knowledge of decision making. Trends and Prospects in Metacognition Research offers researchers in psychology, education, and cognitive science vital new perspectives and insights into their work, with a keen eye toward the future of their rapidly evolving field.

Keywords

Didactics --- didactiek


Book
Natuuronderwijs inzichtelijk : een basis voor de vakinhouden van natuur, milieu en techniek
Authors: ---
Year: 2010 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kiezen voor het jonge kind
Author:
Year: 2010 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Over jeugdorkesten en de didactiek van het dirigeren
Author:
ISBN: 9789057307034 Year: 2010 Publisher: Zutphen Walburg Pers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

dirigeren --- Music --- didactiek --- musiceren


Book
Een pakkend begin! : ruim 30 concrete voorbeelden voor het economieonderwijs om goed van start te gaan.
Authors: --- ---
ISBN: 9789035816435 Year: 2010 Publisher: Nederland Open Universiteit. Ruud de Moor centrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In 'Een pakkend begin! Ruim 30 concrete voorbeelden voor het economieonderwijs om goed van start te gaan' bespreken we een breed scala aan voorbeelden om de economieles te beginnen. Een gedeelte van de voorbeelden leent zich ook uitstekend om een nieuw thema te beginnen. Elk voorbeeld kent een vast stramien. Een korte inleiding met een beschrijving van de werkvorm wordt gevolgd door een beschrijving van een mogelijke uitwerking, een aantal tips en als laatste informatie over de geschatte tijdsduur en de toepassingsmogelijkheden (start van de les en/of start van een nieuw thema). De verschillende vormen om de economieles te beginnen die worden gepresenteerd zijn: - de brainstorm - de persoonlijke noot - de krant - stilstaande beelden - bewegende beelden - geluid en muziek - het verhaal - het spel - een schema. Na deze praktijkgerichte voorbeelden volgt een theoretische onderbouwing. Welke werkvorm gekozen wordt voor het begin van de les wordt beschreven met behulp van de didactische driehoek: de docent (wat past er persoonlijk bij u?), de leerlingen (wat zijn ze gewend en wat kunnen ze aan?) en de leerstof (wat is passend bij het thema en wat zijn de doelstellingen?). Om tot een geslaagde introductie te komen van een nieuw onderwerp, is het van belang dat deze introductie probleemstellend en ervaringsgericht is, in een zinvolle context wordt geplaatst en een emotionele lading heeft. Daarnaast is het van belang om ervoor te zorgen dat de randvoorwaarden in orde zijn. Voor de docent betekent dit dat deze bewust aandacht moet besteden aan de ontvangst van de leerlingen, de sfeer in de les, tijd om te acclimatiseren en het bieden van structuur. In vervolg op de introductie is het van belang om de aandacht van de leerlingen vast te houden. Hiervoor zijn vier manieren, de zogenaamde ‘Vier B's': boeien, binden, bezig zijn en begeleiden. Hoewel dit geen garantie voor succes is, helpt deze aanpak wel bij het krijgen en vasthouden van de aandacht.


Book
Vocabulary matrix : understanding, learning, teaching
Authors: --- ---
ISBN: 9781424052530 Year: 2010 Publisher: Andover : Heinle, Cengage Learning,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 522 << page
of 53
>>
Sort by