Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek gaat over het gebruik van nieuwe media - internet, games en mobiele telefonie - bij kinderen in de basisschoolleeftijd. Bij kinderen draaien nieuwe media in eerste instantie om contact. Ze spelen samen met vrienden games, op spelcomputers, op spelletjeswebsites en in virtuele werelden als Stardoll.nl en Habbo. Ze bekijken filmpjes op YouTube en soms maken ze die zelf om ze vervolgens met anderen te delen. Ze hebben contact met elkaar via de mobiele telefoon en MSN. Ze 'krabbelen' elkaar op Hyves en presenteren zichzelf daar aan elkaar. Vriendschap, liefde, ruzie en pesten; alles uit het echte leven heeft ook een plaats in hun digitale leefwereld. Op steeds jongere leeftijd zijn kinderen actief met nieuwe media. Sommige ouders en leerkrachten worstelen met het mediagebruik van (jonge) kinderen. Ze vragen zich af hoe de nieuwe mogelijkheden het best benut kunnen worden en hoe gevaren vermeden kunnen worden. Wat moeten kinderen leren om veilig en efficiënt met nieuwe media om te gaan? Welke vaardigheden zijn er nodig om mediawijze burgers van hen te maken? En wat zijn hierbij taken van opvoeders? Het boek Contact! Kinderen en nieuwe media brengt het werk van de beste onderzoekers in Nederland op dit terrein samen. De auteurs genieten internationaal een uitstekende reputatie en het boek mag nu al een standaardwerk genoemd worden. Het is bij uitstek geschikt om ouders, onderwijzers en hulpverleners wegwijs te maken in de digitale leefwereld van kinderen. Het boek is een initiatief van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP), Stichting Mijn Kind Online en het programma Digivaardig & Digibewust.
Didactics of social education --- Primary education --- games --- reclamepsychologie --- mediawijsheid --- YouTube --- kinderen --- nieuwe media --- reclame --- media-educatie --- informatievaardigheden --- mediakunde --- mobiele communicatie --- digitale geletterdheid
Choose an application
Dit boek gaat over het gebruik van nieuwe media - internet, games en mobiele telefonie - bij kinderen in de basisschoolleeftijd. Bij kinderen draaien nieuwe media in eerste instantie om contact. Ze spelen samen met vrienden games, op spelcomputers, op spelletjeswebsites en in virtuele werelden als Stardoll.nl en Habbo. Ze bekijken filmpjes op YouTube en soms maken ze die zelf om ze vervolgens met anderen te delen. Ze hebben contact met elkaar via de mobiele telefoon en MSN. Ze 'krabbelen' elkaar op Hyves en presenteren zichzelf daar aan elkaar. Vriendschap, liefde, ruzie en pesten; alles uit het echte leven heeft ook een plaats in hun digitale leefwereld. Op steeds jongere leeftijd zijn kinderen actief met nieuwe media. Sommige ouders en leerkrachten worstelen met het mediagebruik van (jonge) kinderen. Ze vragen zich af hoe de nieuwe mogelijkheden het best benut kunnen worden en hoe gevaren vermeden kunnen worden. Wat moeten kinderen leren om veilig en efficiënt met nieuwe media om te gaan? Welke vaardigheden zijn er nodig om mediawijze burgers van hen te maken? En wat zijn hierbij taken van opvoeders? Het boek Contact! Kinderen en nieuwe media brengt het werk van de beste onderzoekers in Nederland op dit terrein samen. De auteurs genieten internationaal een uitstekende reputatie en het boek mag nu al een standaardwerk genoemd worden. Het is bij uitstek geschikt om ouders, onderwijzers en hulpverleners wegwijs te maken in de digitale leefwereld van kinderen. Het boek is een initiatief van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP), Stichting Mijn Kind Online en het programma Digivaardig & Digibewust. Contact! geeft een actueel beeld van wat - op grond van onderzoek - bekend is over wat kinderen tussen 6 en 12 jaar doen met digitale media en van de taken die er liggen voor ouders, leerkrachten, industrie en overheid. Alle aspecten van het gebruik van 'nieuwe media' worden besproken: van gamen tot instant messaging en van mobiel bellen tot deelnemen aan virtuele werelden. Het boek neemt een aantal misverstanden weg, bijvoorbeeld dat kinderen over het algemeen veel ICT-vaardiger zijn dan hun ouders. Tevens wordt het idee weerlegd dat kinderen, omdat ze zo behendig zijn in het bedienen van digitale media, ook vanzelf het optimale gebruik ervan in de vingers krijgen. Ze moeten dat leren, net als zo veel andere levensvaardigheden. De auteurs pleiten ervoor om leerlingen op te voeden tot goed digitaal burgerschap en hun te leren wat ethisch verantwoord gedrag is. Ook heeft het onderwijs de taak om kinderen informatiegeletterd te maken en hun digitale creativiteit te stimuleren. Dit kan door kinderen te leren hoe ze zelf content kunnen maken en stimuleren. Daardoor leren ze reflecteren op mediaboodschappen van anderen.
Didactics of social education --- Primary education --- games --- reclamepsychologie --- mediawijsheid --- YouTube --- digitale geletterdheid --- kinderen --- nieuwe media --- reclame --- media-educatie --- informatievaardigheden --- mediakunde --- mobiele communicatie
Choose an application
Une histoire du développement des réseaux sociaux en ligne, une présentation de leurs techniques et de leurs fonctionnement et des conseils d'utilisation pour les particuliers et les professionnels. Avec un répertoire international de 500 réseaux sociaux en ligne.
Social networks --- Internet --- Réseaux sociaux --- Social aspects --- Aspect social --- les réseaux sociaux sur internet --- facebook --- twitter --- myspace --- viadéo --- youtube --- XING, copains d'avant --- skyblogs --- linkedln --- mutation sociale planétaire
Choose an application
Michael Strangelove provides a broad overview of the world of amateur online videos and the people who make them. He describes how online digital video is both similar to and different from traditional home-movie-making and argues that we are moving into a post-television era characterized by mass participation. --from publisher description.
Internet videos --- Online social networks --- Electronic social networks --- Social networking Web sites --- Virtual communities --- Social media --- Social networks --- Sociotechnical systems --- Web sites --- Net videos --- Online videos --- Web videos --- Video recordings --- Social aspects. --- YouTube (Electronic resource) --- GooTube (Electronic resource) --- YouTube Broadcast Yourself (Electronic resource) --- Mass media and culture. --- Vidéos sur Internet --- Réseautage personnel (Informatique) --- Médias et culture --- Aspect social --- Aspect Social --- Mass media and culture --- Vidéos sur Internet --- Réseautage personnel (Informatique) --- Médias et culture --- Social aspects --- YouTube (Ressource électronique) --- Communities, Online (Online social networks) --- Communities, Virtual (Online social networks) --- Online communities (Online social networks) --- Internet videos - Social aspects --- Online social networks - Social aspects --- Vidéos sur Internet - Aspect social --- Réseautage personnel (Informatique) - Aspect social
Choose an application
This is the first book to take us inside Youth Radio for a fascinating, behind-the-scenes look at a unique, Peabody Award-winning organization that produces distinctive content for outlets from National Public Radio to YouTube. Young people come to Youth Radio, headquartered in Oakland, California, from under-resourced public schools and neighborhoods in order to produce media that will transform both their own lives and the world around them. Drop That Knowledge weaves their compelling personal stories into a fresh framework for understanding the relationship between media, learning, and youth culture at a moment when all three spheres are undergoing dramatic change. The book emphasizes what is innovative and exciting in youth culture and offers concrete strategies for engaging and collaborating with diverse groups of young people on real-world initiatives in a range of settings, online and in real life.
Mass media and education --- Radio broadcasting --- Youth --- Mass media and youth --- Youth in mass media. --- Education and mass media --- Education --- Young people --- Young persons --- Youngsters --- Youths --- Age groups --- Life cycle, Human --- Mass media --- Social conditions. --- Social life and customs. --- Youth in mass media --- behind the scenes. --- california. --- coming of age. --- content for youth. --- discussion books. --- diversity. --- educational. --- initiatives. --- innovation. --- life changes. --- media. --- modern reporting. --- national public radio. --- nonfiction. --- npr. --- oakland. --- online settings. --- peabody award winning. --- personal stories. --- poor neighborhoods. --- public schools. --- radio organization. --- radio outlets. --- radio stories. --- transformative. --- true stories. --- young people. --- youth culture. --- youth radio. --- youtube.
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|