Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Intercultural Skills for International Business and International Relations
Author:
ISBN: 9789033480539 Year: 2010 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

You work and live in our 'global village', so you are bound to have multiple contacts with people whose cultural background is different from your own. Intercultural failures cost companies millions: negotiations are broken off, deals do not work out as expected, expatriates return home prematurely, joint ventures may collapse. Add to that the emotional stress to the individuals involved! Yet intercultural encounters can turn out to be among the most enriching experiences in your life, provided you prepare for them carefully. This book will help you in doing so. Its main emphasis is on awareness and understanding. Why do negotiations take so long in Japan? Why do your French associates appear arrogant to many? You will move from misunderstanding and irritation towards a positive interpretation and appreciation of the other person's culturally defined communication style. After reading this book, you will have become a better 'intercultural communicator'. The author bridges the gap between intercultural research and practical advice. He will help you examine your own cultural assumptions and values at the deepest level, and appreciate those of others, but he does not shy away either from advising you on the colour of the gift you intend to bring to an elderly lady in China...


Book
Intercultureel communiceren
Author:
ISBN: 9789013076318 Year: 2010 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elke cultuur heeft eigen kenmerken die tot uitdrukking komen in de communicatie, maar de communicatie ook kunnen belemmeren. Bij zakelijke contacten kan het lastig zijn als gedragscodes erg verschillen. Dit boekje gaat in op het gebruik van een tolk. Daarnaast geeft het tips voor het houden van een presentatie voor een multicultureel publiek, voor onderhandelen, telefoneren en corresponderen met iemand uit een andere cultuur. Verder komen de verschillen in tijdsbeleving, non-verbale communicatie (een bepaald bekend gebaar kan in een andere cultuur iets totaal anders betekenen) en het omgaan met relatiegeschenken. Achterin een naslaggedeelte met onder andere feestdagen, maten en gewichten en munteenheden. Met een korte literatuurlijst. Inhoudsopgave : 1. Interculturele verschillen 2. Vertalen of hercoderen? 3. Zakelijk presenteren 4. Onderhandelen 5. Telefoneren 6. Corresponderen 7. Tijdsbeleving 8. Non-verbale communicatie 9. Relatiegeschenken 10. Naslag


Book
De succestapes : het verhaal achter 20 inspirerende ondernemers
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789460580499 Year: 2010 Publisher: Antwerpen Luster

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit is de boekversie van de populaire artikelenreeks 'De succestapes', die al een hele tijd in het magazine Vacature loopt.Voor de reeks 'De succestapes' gingen journalisten van Vacature op bezoek bij inspirerende ondernemers, en tekenden hun verhaal op. In dit boek zijn de 20 meest opmerkelijke interviews gebundeld: van Le Pain Quotidien tot Fratelli Rossetti en van Lavazza tot Kapaza.Bron : http://www.uitgeverijluster.be


Book
Grenzeloos : interculturele communicatie in de wereld van toerisme en gastvrijheid
Authors: ---
ISBN: 9789037201628 Year: 2010 Publisher: Meppel Toerboek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Grenzeloos' gaat in op de verschillen tussen de culturen waarmee mensen die werkzaam zijn in het toerisme of de gastvrijheidsindustrie te maken krijgen. Interviews met professionals uit het werkveld en studenten die in het buitenland afstudeerden verhelderen theorie en praktijkvoorbeelden.


Book
De ziel zit in een schoenendoos
Author:
ISBN: 9789086792627 Year: 2010 Publisher: Roeselare Roularta Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Intercultureel communiceren : wie durft? : duidelijke spelregels voor de nieuwsbrenger
Authors: --- ---
ISBN: 9789020990942 Year: 2010 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe moeten journalisten omgaan met de toenemende verkleurende maatschappij? De do's en dont's aan de hand van tal van concrete voorbeelden, oefeningen en cases. Het werk wil een handleiding bieden voor journalisten, mediamensen, communicatieprofessionals en anderen om hun werk zo goed mogelijk te doen in een toenemende multiculturele omgeving


Book
Over de grenzen van cultuur en management
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789047058342 9047058348 Year: 2010 Volume: *110 Publisher: Antwerpen Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek was in 1993 het eerste dat managers leerde intercultureel te managen, inmiddels pure noodzaak in de huidige globale economie. Sindsdien is het een everseller die al tienduizenden lezers heeft geholpen duidelijkheid te scheppen in culturele verschillen - tussen maar ook binnen bedrijven. De auteurs leren ons dat er zeven aandachtspunten zijn die invloed hebben op hoe wij zakendoen en elkaar leiding geven. Het zijn onder meer status, tijd, individualisme en formalisme: hoe wij daar persoonlijk mee omgaan bepaalt onze omgang met anderen. Het doel dat in dit boek wordt nagestreefd is de transnationale organisatie, waarin van elke cultuur de pluspunten overgenomen worden. Wie hierop inspeelt en de pluspunten kan samenbrengen, heeft ongekende mogelijkheden in de (internationale) markt.


Book
Taalbeheersing en - gebruik van Marokkaanse en Turkse allochtonen.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789077271520 Year: 2010 Publisher: Antwerpen Consortium Universiteit Antwerpen en Limburgs Universitair Centrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit onderzoeksrapport staat stil bij de taalsituatie van Marokkaanse en Turkse allochtonen tussen 18 en 70 jaar uit Antwerpen, Genk en Gent. Meer concreet wordt onderzocht hoe allochtonen hun kennis en gebruik van het Nederlands zelf beoordelen en welke factoren samenhangen met de beheersing en het gebruik van het Nederlands.


Book
Building intercultural competences : a handbook for professionals in education, social work and health care
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789033479717 Year: 2010 Publisher: Leuven/Den Haag Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book provides an interdisciplinary, international and inter-professional perspective on building intercultural competences within 3 professional ambits: education, social work and health care.Starting from the experience gained during an Intensive Programme, the International Course of Intercultural Competences (ICIC) developed within the EU Lifelong Learning Programmes (LLP) for Education and Training, this book offers a relevant example of action-research in lifelong intercultural learning. It joins two fundamental moments in all research. On the one hand, the book represents the theoretical framework, implying analysis, framing, conceptualization and inference of new knowledge. On the other hand, the book focuses on the practice, implying observation, active intervention in real life situations and evidence of changes according to an integrated and dynamic process. The solid theoretical background of the described actionresearch and the close anchorage between theory and practice, conceived in full harmony with the EU priorities and UNESCO's pillars in education, gave life to an enhanced concept of lifelong learning in the field of intercultural education. As a consequence, the initial idea of a field-book about a learning experience developed into a real hand-book on building intercultural competences in these professions


Book
Mensen als merken : hoe u voor uzelf een solide personal brand uitbouwt aan de hand van de O4 methode
Authors: ---
ISBN: 9789020993431 Year: 2010 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In 'Mensen zijn de nieuwe merken' legt imagoconsulent Stef Verbeeck u haarfijn uit hoe mensen sterke merken worden. Aan de hand van concrete tips, beproefde methodes en significante cases ontdekt u welke aspecten een impact hebben op uw imago. Door aan de slag te gaan met de in dit boek beschreven O4-methode bouwt u zelf actief en bewust aan de manier waarop anderen u ervaren en kan u sneller en efficiënter uw doelen waarmaken

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by