Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
You work and live in our 'global village', so you are bound to have multiple contacts with people whose cultural background is different from your own. Intercultural failures cost companies millions: negotiations are broken off, deals do not work out as expected, expatriates return home prematurely, joint ventures may collapse. Add to that the emotional stress to the individuals involved! Yet intercultural encounters can turn out to be among the most enriching experiences in your life, provided you prepare for them carefully. This book will help you in doing so. Its main emphasis is on awareness and understanding. Why do negotiations take so long in Japan? Why do your French associates appear arrogant to many? You will move from misunderstanding and irritation towards a positive interpretation and appreciation of the other person's culturally defined communication style. After reading this book, you will have become a better 'intercultural communicator'. The author bridges the gap between intercultural research and practical advice. He will help you examine your own cultural assumptions and values at the deepest level, and appreciate those of others, but he does not shy away either from advising you on the colour of the gift you intend to bring to an elderly lady in China...
Intercultureel management. --- Interculturele bedrijfscommunicatie. --- Go international. --- Internationalisering --- International office. --- Hoger onderwijs. --- Cultuurverschillen --- Interculturele bedrijfscommunicatie --- 668.6 Multiculturele samenleving --- 695.2 Omgangsvormen --- 305.81 --- interculturaliteit --- intercultureel zakendoen --- internationale handel --- 005.912.2 --- communicatie --- interculturele communicatie --- internationale contacten --- E110413.jpg --- Internationale economie --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- contacten met het publiek --- Interculturele communicatie --- Multiculturele samenleving --- Internationale handel --- Logistiek
Choose an application
Elke cultuur heeft eigen kenmerken die tot uitdrukking komen in de communicatie, maar de communicatie ook kunnen belemmeren. Bij zakelijke contacten kan het lastig zijn als gedragscodes erg verschillen. Dit boekje gaat in op het gebruik van een tolk. Daarnaast geeft het tips voor het houden van een presentatie voor een multicultureel publiek, voor onderhandelen, telefoneren en corresponderen met iemand uit een andere cultuur. Verder komen de verschillen in tijdsbeleving, non-verbale communicatie (een bepaald bekend gebaar kan in een andere cultuur iets totaal anders betekenen) en het omgaan met relatiegeschenken. Achterin een naslaggedeelte met onder andere feestdagen, maten en gewichten en munteenheden. Met een korte literatuurlijst. Inhoudsopgave : 1. Interculturele verschillen 2. Vertalen of hercoderen? 3. Zakelijk presenteren 4. Onderhandelen 5. Telefoneren 6. Corresponderen 7. Tijdsbeleving 8. Non-verbale communicatie 9. Relatiegeschenken 10. Naslag
Interculturele communicatie. --- interculturele communicatie --- Mass communications --- Communicatie --- Interculturele communicatie --- Miscommunicatie --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Interculturele communicatie --- 305.81 --- Nederlands --- communicatie --- 803.93 -06 --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit
Choose an application
Dit is de boekversie van de populaire artikelenreeks 'De succestapes', die al een hele tijd in het magazine Vacature loopt.Voor de reeks 'De succestapes' gingen journalisten van Vacature op bezoek bij inspirerende ondernemers, en tekenden hun verhaal op. In dit boek zijn de 20 meest opmerkelijke interviews gebundeld: van Le Pain Quotidien tot Fratelli Rossetti en van Lavazza tot Kapaza.Bron : http://www.uitgeverijluster.be
Manufacturers. Managers --- Réussite professionnelle --- Succes in zaken --- Success in business --- Succès dans les affaires --- Succès en affaires --- Succès professionnel --- Zakendoen [Succes in ] --- Ondernemerschap --- Organisatieleer --- Organisatiemanagement --- Managers --- Ondernemen --- Managers. --- Ondernemen. --- Businessmen --- Portraits
Choose an application
'Grenzeloos' gaat in op de verschillen tussen de culturen waarmee mensen die werkzaam zijn in het toerisme of de gastvrijheidsindustrie te maken krijgen. Interviews met professionals uit het werkveld en studenten die in het buitenland afstudeerden verhelderen theorie en praktijkvoorbeelden.
Toerisme --- Go international. --- Interculturele communicatie. --- Communiceren. --- Tourism --- interculturele communicatie --- toerisme --- gastvrijheid --- Mass communications --- communicatie --- 305.81 --- hospitality --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- Interculturele communicatie --- Interculturele verhoudingen --- Interculturaliteit --- Verpleegkunde
Choose an application
management --- bedrijfsbeleid --- Business policy --- managers --- 360.8 --- 366.41 --- Familiebedrijf --- Identiteit --- Management --- Merken --- Schoenen --- Zakendoen --- Leidinggeven --- Manager --- teamwerk --- Organisatieleer --- coaching --- leiderschap --- leiding geven --- Leidinggeven ; ondernemingen --- 65.012.4 --- Familiebedrijven --- Ondernemerschap --- Vlaanderen --- Praktijk --- Emigratie
Choose an application
Hoe moeten journalisten omgaan met de toenemende verkleurende maatschappij? De do's en dont's aan de hand van tal van concrete voorbeelden, oefeningen en cases. Het werk wil een handleiding bieden voor journalisten, mediamensen, communicatieprofessionals en anderen om hun werk zo goed mogelijk te doen in een toenemende multiculturele omgeving
nieuwsberichtgeving --- journalistieke technieken --- allochtonen --- journalistieke deontologie --- crossmedia --- interculturele communicatie --- tijdschriftartikelen schrijven --- multiculturele samenleving --- Mass communications --- communicatie --- cultuur --- media --- #SBIB:309H023 --- #KVHA:Media --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Ethiek --- #KVHA:Interculturele communicatie --- 305.81 --- 316.77 --- Interculturele communicatie --- Cultuurverschillen --- Ethiek --- Interculturele en internationale communicatie --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- Communicatie --- Massacommunicatie --- Belgium --- Multiculturalism --- Journalism --- Media --- Racism --- Language use --- Book --- Islamophobia --- Culture --- Discrimination
Choose an application
Dit boek was in 1993 het eerste dat managers leerde intercultureel te managen, inmiddels pure noodzaak in de huidige globale economie. Sindsdien is het een everseller die al tienduizenden lezers heeft geholpen duidelijkheid te scheppen in culturele verschillen - tussen maar ook binnen bedrijven. De auteurs leren ons dat er zeven aandachtspunten zijn die invloed hebben op hoe wij zakendoen en elkaar leiding geven. Het zijn onder meer status, tijd, individualisme en formalisme: hoe wij daar persoonlijk mee omgaan bepaalt onze omgang met anderen. Het doel dat in dit boek wordt nagestreefd is de transnationale organisatie, waarin van elke cultuur de pluspunten overgenomen worden. Wie hierop inspeelt en de pluspunten kan samenbrengen, heeft ongekende mogelijkheden in de (internationale) markt.
Communication interculturelle --- Communication interethnique --- Communications interculturelles --- Comparative management --- Dialogue interculturel --- Gestion comparée --- Intercultural communication --- Interculturalité --- Interculturele communicatie --- Vergelijkende beheer --- Zakendoen --- management --- Cultuur --- Cultuurverschillen --- Intercultureel management --- Management Management --- Culture Cultuur --- organisatiecultuur --- Sociology of culture --- Organization theory --- interculturele communicatie --- Philosophy and psychology of culture --- cultuurverschillen --- Management --- Cross-cultural studies --- Corporate culture --- Social values
Choose an application
Dit onderzoeksrapport staat stil bij de taalsituatie van Marokkaanse en Turkse allochtonen tussen 18 en 70 jaar uit Antwerpen, Genk en Gent. Meer concreet wordt onderzocht hoe allochtonen hun kennis en gebruik van het Nederlands zelf beoordelen en welke factoren samenhangen met de beheersing en het gebruik van het Nederlands.
taalgebruik --- taalbeheersing --- Social stratification --- Marokkanen --- allochtonen --- Turken --- Sociology of minorities --- Sociolinguistics --- Antwerp --- multiculturele samenleving --- Turkse migranten --- Marokkaanse migranten --- #KVHB:Allochtonen --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Taalbeheersing --- 305.81 --- Nederlands als tweede taal --- interculturaliteit --- 315.2 --- taal --- diversiteit --- et al. --- etnisch-culturele minderheden --- gelijke kansenbeleid --- integratie --- sociaal beleid --- 325 --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- NT2 --- Vrouwenemancipatie; Belgie --- Allochtonen --- Integratie --- Taalgebruik --- Gelijke kansen --- Taalbeheersing --- Gelijke kansenbeleid . Vlaanderen --- 316.347 --- 316.342 --- et al --- Allochtoon --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- Autochtoon --- School --- Buurt --- Turkije --- Minderheid --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
This book provides an interdisciplinary, international and inter-professional perspective on building intercultural competences within 3 professional ambits: education, social work and health care.Starting from the experience gained during an Intensive Programme, the International Course of Intercultural Competences (ICIC) developed within the EU Lifelong Learning Programmes (LLP) for Education and Training, this book offers a relevant example of action-research in lifelong intercultural learning. It joins two fundamental moments in all research. On the one hand, the book represents the theoretical framework, implying analysis, framing, conceptualization and inference of new knowledge. On the other hand, the book focuses on the practice, implying observation, active intervention in real life situations and evidence of changes according to an integrated and dynamic process. The solid theoretical background of the described actionresearch and the close anchorage between theory and practice, conceived in full harmony with the EU priorities and UNESCO's pillars in education, gave life to an enhanced concept of lifelong learning in the field of intercultural education. As a consequence, the initial idea of a field-book about a learning experience developed into a real hand-book on building intercultural competences in these professions
Competenties. --- Intercultureel onderwijs. --- Permanente vorming --- EU. --- interculturele hulpverlening --- Sociology of culture --- intercultureel onderwijs --- culturele diversiteit --- interculturele verpleegkunde --- Social welfare methods --- diversiteitsbeleid --- intercultureel vormingswerk --- European Union --- Multicultural education --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB: Interculturele communicatie --- #KVHB:Interculturele competenties --- communicatie, extern --- intercultureel management --- sociologie, cultuur --- 305.81 --- inculturaliteit --- competenties --- Competentie (competentiemanagement) --- Intercultureel onderwijs --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- multiculturele samenleving --- S20100205.JPG --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- (zie ook: Mondiale vorming) --- 362.9 --- 325 --- PXL-Central Office 2015 --- interculturele compententies --- levenslang leren --- Multiculturele samenleving --- Interculturele communicatie --- Actieonderzoek --- Competenties --- Onderwijs --- Sociaal werk --- Gezondheidszorg --- Interculturele verhoudingen --- Hoger onderwijs --- Cultuursociologie --- Welzijnszorg --- Interculturele psychologie --- Competentieontwikkeling --- Competentie --- Sociaal werk (beroep) --- Interculturaliteit --- Verpleegkunde --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Zorg- en welzijnssector
Choose an application
In 'Mensen zijn de nieuwe merken' legt imagoconsulent Stef Verbeeck u haarfijn uit hoe mensen sterke merken worden. Aan de hand van concrete tips, beproefde methodes en significante cases ontdekt u welke aspecten een impact hebben op uw imago. Door aan de slag te gaan met de in dit boek beschreven O4-methode bouwt u zelf actief en bewust aan de manier waarop anderen u ervaren en kan u sneller en efficiënter uw doelen waarmaken
bedrijfsimago --- loopbaan --- merkdenken --- personeelsbeoordeling --- sociale netwerken --- merken --- Product strategy --- merkimago --- persoonlijkheidsleer --- Brand name products -- Marketing --- Branding --- Création d'image de marque --- Développement d'image de marque --- Gestion d'image de marque --- Gestion de marque --- Identiteit (Filosofie) --- Identiteit (Filosofisch begrip) --- Identité (Concept philosophique) --- Identité (Philosophie) --- Image de marque [Stratégie d' ] --- Marque [Stratégie de ] --- Merkstrategie --- Même (Philosophie) --- Mêmeté (Philosophie) --- Politique de marque --- Positionnement de marque --- Principe d'identité --- Produits de marque -- Marketing --- Réussite professionnelle --- Stratégie d'image de marque --- Stratégie de marque --- Succes in zaken --- Success in business --- Succès dans les affaires --- Succès en affaires --- Succès professionnel --- Valorisation de marque --- Zakendoen [Succes in ] --- 369.1 --- branding --- merkenbeleid --- 005.966 --- loopbaanplanning --- profesionalisering --- imago --- E110024.jpg --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- carrière, loopbanen, loopbaanontwikkeling --- marketing --- reclame --- professionalisering --- Human resource management --- Identity (Philosophical concept) --- PHL-Business 12 --- bedrijfspsychologie --- bedrijfssociologie --- personeelsmanagement
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|