Narrow your search

Library

FARO (2)

KBC (2)

KU Leuven (2)

Thomas More Kempen (2)

Thomas More Mechelen (2)

VIVES (2)

Vlaams Parlement (2)

Arteveldehogeschool (1)

SL (1)

UCLL (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2011 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Hoe cultureel is de digitale generatie? : het internetgebruik voor culturele doeleinden onder schoolgaande tieners
Authors: --- ---
ISBN: 9789037704570 Year: 2011 Publisher: Den Haag Sociaal en Cultureel Planbureau

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel van de huidige jongeren zijn opgegroeid te midden van de nieuwe media. Inmiddels zijn ze ook vrijwel allemaal online. Internet maakt onderdeel uit van het dagelijks leven van tieners en wordt onder andere gebruikt om informatie op te zoeken, te chatten met vrienden en om een Hyves-pagina te onderhouden. Dit rapport gaat over het gebruik van internet door tieners voor culturele doeleinden: in welke mate gebruiken jongeren het internet om culturele informatie op te zoeken? Communiceren jongeren via internet over cultuur en hoeveel? En in welke mate plaatsen ze zelf tekst, beeld of geluidinformatie over culturele activiteiten op het internet? Ook wordt nagegaan in hoeverre verschillen in online cultuurparticipatie zijn toe te schrijven aan digitale vaardigheden van tieners, hun culturele belangstelling en die van hun ouders en vrienden, en de aandacht voor cultuur en ICT op school


Book
Kinderen en internetrisico's : EU Kids Online onderzoek onder 9-16-jarige internetgebruikers in Nederland
Authors: --- ---
ISBN: 9789037705768 9037705766 Year: 2011 Publisher: Den Haag Sociaal en Cultureel Planbureau

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Internetgebruik brengt ook risico's met zich mee. Dit rapport behandelt het online risicogedrag van 9-16-jarigen in Nederland. Hoe vaak komen zij in aanraking met internetrisico's en hoe vaak ervaren zij dit zelf als vervelend? Typische internetrisico's zijn: online pestgedrag, het ontvangen van seksueel getinte beelden en boodschappen, en het leren kennen van vreemden met wie vervolgens offline contact ontstaat. Onderzocht is ook welke rol digitale vaardigheden spelen in de omgang met online risico's en wat de invloed is van ouders, docenten en vrienden. Het onderzoek is uitgevoerd op basis van gegevens uit 2010 verzameld in het kader van het EU Kids Online project.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by