Narrow your search
Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
Aspirant-initiator badminton
Author:
Year: 2011 Publisher: Brussel : Vlaamse Trainerssschool, Bloso.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Aspirant-initiator zwemmen. Watergewenning
Authors: ---
Year: 2011 Publisher: Brussel : Vlaamse Trainerssschool, Bloso.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Frisbee : het ultieme spel
Author:
ISBN: 9789072335531 Year: 2011 Publisher: Zeist Jan Luiting Fonds

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Frisbee wordt veel gespeeld in parken en op stranden. Maar het is ook een sport, die gespeeld wordt in verenigingen en op school. In Frisbee, het ultieme spel wordt een brug geslagen tussen jeugdsport en bewegingsonderwijs op school. Frisbee, het ultieme spel schenkt aandacht aan diverse spelvormen, zoals onder meer de wedstrijdsport 'ultimate frisbee' en een aantal andere, meer en minder bekende individuele en teamspelvormen. De spelvormen zijn zowel binnen als buiten de school breed toepasbaar. Bovendien geeft het boek korte en heldere beschrijvingen van verscheidene werp- en vangtechnieken. (Bron: www.janluitingfonds.nl)


Book
Mythes in de sport 1 : over conditie, melkzuur en gezondheid
Author:
ISBN: 9789490951030 949095103X Year: 2011 Publisher: Rotterdam 2010 Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Is sporten goed voor je gezondheid? Is melkzuur slecht voor je inspanningsvermogen? Zit vermoeidheid tussen je oren? Kun je wedstrijdprestaties voorspellen aan de hand van de maximale zuurstofopname? In de wereld van sport en gezondheid zijn veel ideeën in omloop waarvan het waarheidsgehalte dubieus is. Fysioloog Wim Burgerhout probeert feit en fictie van elkaar te scheiden. Hij laat zien hoe mythes rond het fenomeen inspanning zijn ontstaan en hoe je deze kunt ontmaskeren. Mythes in de sport 1. Over conditie, melkzuur en gezondheid is een boek dat studenten en professionals in sport en gezondheidszorg aan het denken wil zetten.


Book
Van spelen tot serious gaming : spel en spelen in de pedagogische beroepspraktijk
Author:
ISBN: 9789033480805 Year: 2011 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het eerste deel van dit boek beschrijven Joop Berding (over John Dewey), Bert van Oers (over Lev Vygotsky), en Ed Elbers (over Jean Piaget), hoe deze zeer inspirerende denkers over spel hebben geschreven. Het tweede deel bevat 13 bijdragen om kennis en ervaring over de functie van spel en gebruik ervan in opleidingen over te dragen. De hoofdstukken zijn geschreven door opleiders van hogescholen en medewerkers van instellingen die de waarde van spel onder ogen zien. Of het nu gaat om spelend leren in de onderbouw, spelend onderzoeken in de bovenbouw, serious gaming in het kader van vakken in primair en secundair onderwijs, spelen in de buitenruimte, op de brede school, in de wijk, of spelbegeleiding, iedere auteur heeft met studenten voor ogen zijn ervaringskennis beschreven inclusief voorbeelden en opdrachten. In het laatste hoofdstuk komen overkoepelende thema's aan bod, zoals spel in relatie tot het volgen van ontwikkeling en leerprocessen, spel in de multiculturele school, gaming en spelen, en de onderzoeksvragen die te stellen zijn gelet op spel en spelen in de pedagogische beroepspraktijk. Het boek richt zich op opleiders en hun studenten van hogescholen in het kader van de opleiding tot leerkracht in het primair onderwijs, tot docent in het secundair onderwijs en tot pedagoog in vroege en naschoolse opvang. (Bron: covertekst)

Keywords

Serious gaming. --- Spelen --- Pedagogie. --- Didactics of sports and games --- spelen --- pedagogiek --- Spelen ; pedagogie --- #PBIB:+110.71 --- gaming --- speelleermiddelen --- spelbegeleiding --- 433.5 --- 433.6 --- 454.53 --- Basisonderwijs --- Buitenhuisspelen --- Dewey --- Dewey, John --- Games --- Jenaplanscholen --- Natuurspelen --- Piaget --- Piaget, Jean --- Spelactiviteiten --- Spelbegeleiders --- Spelen(Kinderspelen) --- Spelend leren --- Spelontwikkeling --- Vygotsky --- basisonderwijs --- 416.4 --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Brede school --- Buitenspelen --- Jenaplan --- Jenaplanonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Spel --- Spelbegeleiding --- Vygotsky, Lev --- Spel ; opvoeding --- Kinderen --- Spel; opvoeding --- 110239.jpg --- 681.3*K8 --- 794 --- spelend leren --- 794 Bordspelen. Tafelspelen. Denkspelen. Kansspelen. Bekwaamheidsspelen --- Bordspelen. Tafelspelen. Denkspelen. Kansspelen. Bekwaamheidsspelen --- 681.3*K8 Personal computing: games --- Personal computing: games --- Onderwijs : Didactiek : Hoger onderwijs : Algemeen --- Audiovisuele opvoeding --- Kind, spel en speelgoed --- Speelleermiddelen --- Psychologie van het kinderspel --- Education --- Philosophy --- Didactiek van sport en spel --- Didactics of secundary education --- Speltheorie --- Computerspelen --- Didactische werkvormen --- Lerarenopleiding --- Remediërend onderwijs --- Ontwikkelingspsychologie --- PXL-Education 2020 --- didactiek van sport en spel --- onderwijs en onderzoek --- Computerspel --- Didactische werkvorm


Book
Leren met de muzen : richting geven aan muzische vorming op school
Author:
ISBN: 9782509010087 Year: 2011 Volume: *1 Publisher: Brussel Brussel Politeia OVSG (Onderwijssecretariaat van de Steden en gemeenten van de Vlaamse gemeenschap)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De nieuwe OVSG-wijzer voor het basisonderwijs reikt een kader aan waarin de muzen tot leven kunnen komen, in elke klas, in elke school. Het hele schoolteam vindt hier de elementen om een visie op muzische vorming te ontwikkelen en uit te bouwen. Leren met de muzen zet de individuele leraar aan om muzisch te werken met kinderen en om daar samen van te genieten. De publicatie richt zich op de klaspraktijk en op het ondersteunende schoolbeleid.Wat betekent het wanneer muzische vorming een priori­teit is waar we als team werk van willen maken? We zoeken antwoorden op drie vragen:Waarom zijn we met muzische vorming bezig?Wat houdt een goede muzische klas- en schoolpraktijk in?Hoe geef je dit vorm in de praktijk?


Book
"Juf, wat voor dag is het vandaag?" : themaspelen voor lichamelijke opvoeding in de basisschool
Author:
ISBN: 9789033485794 Year: 2011 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit is een ideeënboek waarin verschillende spelen beschreven staan. In het boek zijn zeven themadagen uitgewerkt voor 6- tot 12-jarigen. Door het gebruik van bijzondere materialen en fantasie beleven de kinderen extra plezier met de spelen. Alle spelen zijn in de praktijk getoetst en aangepast. Het boek is bedoeld voor begeleiders in het bewegingsonderwijs en buitenschoolse opvang (BSO) en voor studenten uit de opleiding Lichamelijke Opvoeding (ALO), Centrale Instituut Opleiding Sportleiders (CIOS) en Lerarenopleiding basisonderwijs. Doelstelling van dit boek is het speelplezier van kinderen vergroten en op een plezierige manier vaardigheden oefenen. Tevens is het een alternatief voor gangbare spelen in de gymlessen, zodat kinderen nieuwe en leuke uitdagingen binnen de lessen ervaren. Overzicht van de thema's: Duck Day - Indiana Jones - Kampioenendag - Gehaktdag - Wuppiedag - Grote-Oceaandag - Sinterklaas-wuppiedag.


Book
Joepla 3 : bewegingstussendoortjes
Authors: ---
ISBN: 9789059327535 9789059327542 9789059327559 Year: 2011 Publisher: Waasmunster Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze reeks bewegingstussendoortjes zorgt ervoor dat de concentratie van de leerlingen wordt aangescherpt waardoor motivatie en leerrendement worden verhoogd. Bovendien reiken de spelletjes de mogelijkheid aan om per graad te werken rond sociale en emotionele vaardigheden. Zo wordt de relatiebekwaamheid van de kinderen geoefend en worden ze zich bewust van de eigen mogelijkheden en beperkingen. Per spelvorm is de eindterm en het leerplandoel aangegeven.

Keywords

Bewegingsopvoeding --- Sociale en emotionele vorming --- Basisonderwijs. --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- bewegingstussendoortjes --- emotionele opvoeding --- gevoelens --- lichaam --- onmacht --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- sociale vaardigheden --- vertrouwen --- waarderen --- zelfvertrouwen --- 477.8 --- schoolboeken --- sociaal-emotionele opvoeding --- mogelijkheden --- kinderen --- bewegen --- 616.9 --- Bewegingsintegratie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Tussendoortjes --- Emoties --- Sociale vaardigheden --- 477.8 ) * BEWEGINGSEXPRESSIE - O.N --- emoties --- 796.042 --- Bewegingsonderwijs --- Concentratie --- Bewegingsopvoeding; ba.o --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Lichaamsoefening en sport; overige onderwerpen --- Schoolbooks - Didactic material --- 477.8 ) * BEWEGINGSEXPRESSIE - O.N. --- Lichaamsbeeld --- Bewegingsopvoeding; ba.o. --- leidinggeven --- Didactiek van sport en spel --- Didactiek van het lager onderwijs --- basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Zelfvertrouwen --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Lichaam --- Waarden --- Waardering --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Emotie --- Menselijk lichaam --- Waarde (ethiek) --- Didactics of social education --- Primary education

Listing 1 - 8 of 8
Sort by