Listing 1 - 10 of 37 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Teaching students with learning problems
Authors: --- ---
ISBN: 9780137033782 0137033788 Year: 2011 Publisher: Upper Saddle River, N.J.: Pearson,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Prendre un enfant autiste par la main
Authors: ---
ISBN: 2100558307 9782100558308 Year: 2011 Publisher: Paris: Dunod,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ce livre prend appui sur l’expérience acquise par une équipe de psychiatrie infanto-juvénile de secteur et détaille les différentes étapes de la prise en charge de l’enfant autistique et/ou psychotique : de l’organisation de la fonction de l’accueil qui nécessite l’agencement d’un collectif, au travail permanent de l’équipe soignante sur elle-même, en passant par la contractualisation d’une stratégie thérapeutique avec l’enfant, sa famille ainsi que les divers partenaires du secteur (hôpital de jour, placement familial, crèche, etc.) sans laquelle tout psychothérapie dérive vers l’impasse


Book
Essentials of specific learning disability identification.
Authors: ---
ISBN: 9780470587607 Year: 2011 Publisher: Hoboken Wiley

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"This newest addition to the Essentials series presents the latest research and information from leading scholars and researchers in the field of learning disabilities. With multiple perspectives spanning several different theoretical orientations and offering several different approaches to SLD identification--from RTI methods to cognitive strengths and weaknesses approaches--this volume offers step-by-step information on accurately identifying learning disabilities. This is essential reading for professionals who work with children and youth who may be at risk for learning disabilities"--


Book
Les devoirs et les leçons
Author:
ISBN: 2896193022 Year: 2011 Publisher: Montréal : Éditions du CHU Sainte-Justine,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Quelle est la place des parents dans la vie scolaire de leur enfant ? Les devoirs et les leçons ont-ils une utilité ? Est-ce que la discipline est importante au cours de la période des devoirs et des leçons ? Que faire pour que cette période ne dégénère pas en «bataille rangée» ? Les parents sont-ils en mesure «d'apprendre à apprendre» à leur enfant ? Quelles sont les principales stratégies d'apprentissage dont l'enfant doit prendre conscience ? Face à leurs devoirs les garçons sont-ils vraiment différents ? Les filles et leurs devoirs: est-ce toujours plus facile pour elles ? Mon enfant omet très souvent de noter ce qu'il a à faire si bien qu'on ne sait pas toujours quels sont ses devoirs et ses leçons. Comment réagir ? Son enseignant donnant beaucoup de devoirs mon enfant passe souvent de deux à trois heures par soir à le faire. Comment sortir de cette impasse ? ... et aussi à celles que vos enfants vous posent : A quoi ça sert de faire mes devoirs si le professeur ne les corrige pas ? Pourquoi m'obliger à lire si je n'aime pas ça ? ... et de nombreuses autres questions !.


Book
Jumpstart RTI : using RTI in your elementary school right now
Author:
ISBN: 1452237417 145222384X 1483387364 Year: 2011 Publisher: Thousand Oaks, Calif. : Corwin,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Susan L. Hall asserts that an educator's job is not done until a school's RTI practices result in at least 95 percent of its students reading at benchmark levels. This book's research-based strategies will get you started on the road to achieving those results quickly, efficiently, and successfully. Included are case studies, delivery models, practical tools, reproducibles, analysis worksheets, and forms that can be downloaded from a secure website.


Book
Je serai toujours là pour toi : des parents d'enfants handicapés témoignent
Authors: ---
ISBN: 2896193324 Year: 2011 Publisher: Montréal : Éditions du CHU Sainte-Justine,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les parents d'enfants handicapés sont avant tout des parents. Bien entendu les défis qu'ils ont à relever sont grands mais l'amour qui les porte n'est pas différent de celui de tout parent pour son enfant. C'est ce qui leur permet d'oublier les jours moroses et les moments de doute. Cette force ce n'est pas du courage ou de la résilience. Il s'agit tout simplement d'amour. Dans le présent ouvrage qui contient de très nombreuses photos des parents témoignent de ce lien plus fort que tout qui doit emprunter parfois des chemins différents au-delà des mots au-delà de la différence. On y fait la rencontre de mères et de pères qui vivent au quotidien cette réalité. Ces témoignages constituent une référence précieuse tant pour les parents d'enfants qui viennent de recevoir un diagnostic de handicap que pour les professionnels de la santé et de l'éducation qui côtoient ces familles. Les parents qui témoignent dans cet ouvrage sont membres de Solidarité de parents de personnes handicapées une association qui depuis 25 ans accompagne des parents qui ont un enfant présentant différentes limitations. Les parents sont au coeur même de cette association.


Book
RTI with differentiated instruction, grades 6-8 : a classroom teacher's guide
Author:
ISBN: 1452238367 1452224579 Year: 2011 Publisher: Thousand Oaks, Calif. : London : Corwin ; SAGE,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Written in a practical format with lesson plans and examples this book gives middle school teachers a streamlined strategy for merging differentiated instruction and RTI.

Rethinking learning disabilities : understanding children who struggle in school
Author:
ISBN: 9781462503346 9781606235652 1606235656 1462503349 Year: 2011 Publisher: The Guilford Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Experts have yet to reach consensus about what a learning disability is, how to determine if a child has one, and what to do about it. Leading researcher and clinician Deborah Waber offers an alternative to the prevailing view of learning disability as a problem contained within the child. Instead, she shows how learning difficulties are best understood as a function of the developmental interaction between the child and the world. Integrating findings from education, developmental psychology, and cognitive neuroscience, she offers a novel approach with direct practical implications. Detailed real-world case studies illustrate how this approach can promote positive outcomes for children who struggle in school.


Book
Developmental assessment of the school-aged child with developmental disabilities
Author:
ISBN: 1283238330 9786613238337 0857003259 9780857003256 9781849051811 184905181X 9781283238335 Year: 2011 Publisher: London Jessica Kingsley Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book provides full guidance on common developmental disorders and their assessment, focusing on mild to moderate disabilities in the school-aged child. Each chapter includes an account of normal development, including developmental milestones, an overview of the disorder, and its clinical assessment.


Book
How to detect developmental delay and what to do next : practical interventions for home and school
Author:
ISBN: 128390683X 0857004972 Year: 2011 Publisher: Philadelphia [Pa.] : Jessica Kingsley Publishers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This guide offers practical advice on how to recognize the signs of developmental delay, address difficulties effectively, and help the child to flourish. The author presents a practical approach to dealing with developmental delay, equipping readers with the knowledge, understanding and tools to tackle problems successfully.

Listing 1 - 10 of 37 << page
of 4
>>
Sort by