Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Het boek "Schokkende aarde" is geschreven om aandacht te vragen voor de gevolgen van de aardbeving in Haïti begin januari 2011. Ook de slechte situatie van het land voor de aardbeving wordt besproken. Zo kunnen kinderen leren hoe een aardbeving ontstaat en kunnen ze zich bewust worden van de enorme gevolgen van een aardbeving in een ontwikkelingsland. Het lespakket is bruikbaar in verschillende vakken: godsdienst, aardrijkskunde, geschiedenis, taal, tekenen.
Didactics of social education --- Hasselt [Belgium] --- America
Choose an application
History of Belgium and Luxembourg --- Hasselt [Netherlands] --- Zonhoven
Choose an application
Dit prentenboek is gebaseerd op het leven van Alientje, een meisje uit Haïti dat werd geadopteerd door Nederlandse ouders. Haar verhaal wordt aangevuld met educatieve doe-pagina's. Kinderen leren zo spelenderwijs meer over het leven in Haïti, het adoptieproces en de gelijkenissen en verschillen met hun eigen leven.
Didactics of social education --- Netherlands --- Hasselt [Belgium] --- America
Choose an application
Film --- Sociology of cultural policy --- History of Belgium and Luxembourg --- Hasselt [Belgium] --- Motion pictures --- Belgium --- Hasselt (Belgium) --- History --- Motion picture theaters --- Festivals
Choose an application
History of civilization --- Biotechnology --- Hasselt [Belgium] --- Alcoholic beverage industry --- Alcoholische dranken (Industrie) --- Boissons alcoolisées [Industrie des ] --- Distilling industries --- Licensed beverage industry --- Liquor industry --- drank --- jenever --- 1921 - 2001 --- 20ste eeuw --- Hasselt --- Gin distilleries --- Belgium --- Hasselt (Belgium) --- History --- 20th century --- drank. --- jenever. --- 1921 - 2001. --- 20ste eeuw. --- Hasselt.
Choose an application
Gent --- Wereldoorlog II --- Geschiedenis --- Brugge --- Leuven --- België --- Brussel --- Antwerpen (stad) --- Hasselt --- Kortrijk
Choose an application
Doelstelling: Door de toenemende globalisering en internationalisering vormt meertalig onderwijs een prominent thema in de politieke debatten inzake Onderwijs van de 20ste en de 21ste eeuw. Hoewel de Europese Unie het meertalig schoolprogramma CLIL sterk promoot, blijft Vlaanderen weigerachtig. Sinds 2007 mogen echter negen Vlaamse scholen gedurende drie jaar met CLIL experimenteren. Deze studie onderzoekt de implementatie van CLIL in de Hotelschool in Hasselt, ten eerste door de leerstrategieën van de leerkracht te achterhalen en te analyseren hoe de leerlingen hierop reageren, ten tweede door de representaties van de leerlingen ten opzichte van vreemde talen leren en betreffende het CLIL-programma te onderzoeken. Middelen of methode: Deze studie is gebaseerd op twee observaties en een focusgroepgesprek in een klas uit het eerste jaar, waarvan de audiovisuele opnames getranscribeerd werden. De relevante fragmenten voor dit onderzoek werden geanalyseerd met behulp van theorieën uit de vakliteratuur. Resultaten: De analyse van het taalgedrag toont aan dat de leerkracht sterk de nadruk legt op woordenschat. Zijn leerstrategie evolueert echter van een receptiegerichte aanpak in het eerste semester naar een meer productiegerichte benadering in het tweede semester. De leerlingen reageren verschillend op deze strategieën.Het focusgroepgesprek toont dat, ondanks hun geloof in de effectiviteit van CLIL, de leerlingen niet bewust gekozen hebben voor een meertalig schoolprogramma. Door hun beperkte kennis van CLIL, plaatsen de leerlingen de instructietaal in functie van de leerstof, hoewel het concept van CLIL die link niet legt. De leerlingen beschouwen de vreemde taalbeheersing vooral als een handig instrument voor hun professionele toekomst, waarbij de keuze voor een bepaalde taal afhangt van de geambieerde job.
CLIL. --- Hotelschool Hasselt. --- Leerstrategieën. --- Meertalig onderwijs. --- Proeftuinen. --- Representaties. --- Studie in de meertalige communicatie. --- Taalgedrag. --- Talennota Vandenbroucke. --- Vlaams taalbeleid.
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|