Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by

Audio
Cavaillé-Coll-orgel Heilig-Hartkerk Hasselt
Year: 2011 Publisher: België : AMP,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Werken --- Orgel --- Orgelbouwers --- Hasselt --- België --- 20e eeuw


Book
Geachte medeburgers, België is in staat van oorlog met Duitschland : Hasseltse affiches uit oorlogstijd, 1914-1918
Authors: ---
Year: 2011 Publisher: Wijer Limburgse Studies

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Wie is wie? Het Hasseltse erfgoedveld
Authors: ---
Year: 2011 Publisher: Hasselt Stad Hasselt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Schokkende aarde : 35 seconden die Haïti veranderen
Author:
ISBN: 9789085431572 Year: 2011 Publisher: Heerenveen Columbus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek "Schokkende aarde" is geschreven om aandacht te vragen voor de gevolgen van de aardbeving in Haïti begin januari 2011. Ook de slechte situatie van het land voor de aardbeving wordt besproken. Zo kunnen kinderen leren hoe een aardbeving ontstaat en kunnen ze zich bewust worden van de enorme gevolgen van een aardbeving in een ontwikkelingsland. Het lespakket is bruikbaar in verschillende vakken: godsdienst, aardrijkskunde, geschiedenis, taal, tekenen.


Book
Tot hier en terug : burentwisten tussen Hasselt en Zonhoven
Author:
Year: 2011 Publisher: Place of publication unknown publisher unknown

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Alientje : mijn verhaal
Authors: ---
Year: 2011 Publisher: Mierlo Wowhow b.v.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit prentenboek is gebaseerd op het leven van Alientje, een meisje uit Haïti dat werd geadopteerd door Nederlandse ouders. Haar verhaal wordt aangevuld met educatieve doe-pagina's. Kinderen leren zo spelenderwijs meer over het leven in Haïti, het adoptieproces en de gelijkenissen en verschillen met hun eigen leven.


Book
Wa speele ze ? : 100 jaar cinema en feestzalen in Hasselt
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789078465409 Year: 2011 Publisher: Hasselt Erfgoedcel Hasselt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Smeets : drie generaties jeneverstokers in Hasselt
Authors: ---
ISBN: 9789461610225 Year: 2011 Publisher: Heule Snoeck


Book
Stad in oorlog : Brugge, Gent, Leuven, Brussel, Antwerpen, Hasselt, Kortrijk
Authors: --- --- ---
Year: 2011 Publisher: Roeselare Roularta Media Group

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Etude relative à l'implémentation de l'Enseignement d'une Matière par Intégration d'une Langue Etrangère à l'école hôtelière de Hasselt: observations d'une classe et interview de groupe
Authors: --- ---
Year: 2011 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: Door de toenemende globalisering en internationalisering vormt meertalig onderwijs een prominent thema in de politieke debatten inzake Onderwijs van de 20ste en de 21ste eeuw. Hoewel de Europese Unie het meertalig schoolprogramma CLIL sterk promoot, blijft Vlaanderen weigerachtig. Sinds 2007 mogen echter negen Vlaamse scholen gedurende drie jaar met CLIL experimenteren. Deze studie onderzoekt de implementatie van CLIL in de Hotelschool in Hasselt, ten eerste door de leerstrategieën van de leerkracht te achterhalen en te analyseren hoe de leerlingen hierop reageren, ten tweede door de representaties van de leerlingen ten opzichte van vreemde talen leren en betreffende het CLIL-programma te onderzoeken. Middelen of methode: Deze studie is gebaseerd op twee observaties en een focusgroepgesprek in een klas uit het eerste jaar, waarvan de audiovisuele opnames getranscribeerd werden. De relevante fragmenten voor dit onderzoek werden geanalyseerd met behulp van theorieën uit de vakliteratuur. Resultaten: De analyse van het taalgedrag toont aan dat de leerkracht sterk de nadruk legt op woordenschat. Zijn leerstrategie evolueert echter van een receptiegerichte aanpak in het eerste semester naar een meer productiegerichte benadering in het tweede semester. De leerlingen reageren verschillend op deze strategieën.Het focusgroepgesprek toont dat, ondanks hun geloof in de effectiviteit van CLIL, de leerlingen niet bewust gekozen hebben voor een meertalig schoolprogramma. Door hun beperkte kennis van CLIL, plaatsen de leerlingen de instructietaal in functie van de leerstof, hoewel het concept van CLIL die link niet legt. De leerlingen beschouwen de vreemde taalbeheersing vooral als een handig instrument voor hun professionele toekomst, waarbij de keuze voor een bepaalde taal afhangt van de geambieerde job.

Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by