Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by

Book
75 checklisten voor de nieuwe manager
Author:
ISBN: 9789089650757 Year: 2011 Publisher: Culemborg Van Duuren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De ziel van leiderschap : vind de sleutel tot succes op ieder niveau van het leven
Author:
ISBN: 9789021547626 Year: 2011 Publisher: Utrecht Kosmos Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek onthult de ogenschijnlijk mysterieuze kwaliteiten die historische leiders succesvol en tot legende heeft gemaakt. Denk daarbij aan leiders als Gandhi, Martin Luther King Jr., Winston Churchill en Boeddha. Het boek is gebaseerd op de gelijknamige workshop van Deepak Chopra en biedt een praktijkgerichte aanpak om de kwaliteiten van succesvolle leiders te begrijpen en eigen te maken. De doelstellingen kunnen zowel privé als zakelijk zijn, van het verbeteren van het gezinsleven tot aan werkgerelateerde relaties en prestaties. Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Skills : Leiding geven
Author:
ISBN: 9789043020893 Year: 2011 Publisher: Pearson Education Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe communiceer je het beste met je medewerkers ? Hoe haal je meer uit teams en ondersteun je de ontwikkeling van medewerkers ? Hoe pak je leidinggeven eigenlijk aan? En wat doe je als je onverhoopt te maken krijgt met conflicten op je afdeling ? Veel startende leidinggevenden lopen tegen deze vragen aan. De antwoorden vind je in dit boek in de vorm van heldere theorie, praktische vaardigheden en uitdagende oefeningen. Door er actief mee aan de slag te gaan, ontwikkel je je tot een effectieve leidinggevende die bijdraagt aan de ontwikkeling van mensen en organisaties. Op de bijbehorende website vind je een uitgebreide digitale leeromgeving met extra opdrachten. Leidinggeven is geschikt voor studenten in het hoger onderwijs en voor iedereen zijn leidinggevende vaardigheden wil ontwikkelen. Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Het grote boek over coachend leidinggeven
Authors: ---
ISBN: 9789058714268 Year: 2011 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Er is heel veel geschreven voor coaches, maar voor coachend leidinggevenden (toch echt iets anders) is weinig te vinden. Leidinggevenden die coachboeken lezen, vinden daarin niet de dilemma's en situaties die zij in hun praktijk meemaken.Coachend leidinggeven is geen methode, zoals velen denken. Het is een attitude die je niet aan of uit kunt zetten, maar wel kunt leren. Daarom is er nu Het grote boek over coachend leidinggeven, dat kort en bondig stof tot nadenken geeft.Via oneliners, theorie, praktijkvoorbeelden, methodieken, stellingen, beelden, tips en stappenplannen word je uitgedaagd jouw eigen visie op coachend leidinggeven en je dagelijks handelen verder te ontwikkelen. Lees meer over de dilemma's van coachend leidinggevenden, gezag opbouwen, over hard en zacht, intuïtie en ratio, resultaten halen, confronteren, doorpakken en nog veel meer.Bron : http://www.thema.nl


Book
Leidinggeven aan overtuigingen.
Author:
ISBN: 9789059724891 Year: 2011 Publisher: Delft Eburon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Toolkit doeltreffend leidinggeven
Author:
ISBN: 9782509011152 Year: 2011 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Medewerkers aansturen op een doeltreffende en tegelijk motiverende manier: het lijkt evident maar is niet altijd eenvoudig in de praktijk te brengen. Want of een stijl van leidinggeven efficiënt is, hangt af van het competentieniveau van de medewerker.Met deze toolkit krijgt u meer zicht op dat competentieniveau en op de meest effectieve leidinggevende stijl. Het bepalen van het competentieniveau van de medewerker gebeurt op basis van de aspecten bekwaamheid en motivatie; met behulp van voorgedrukte formulieren worden een of meerdere stijlen van leidinggeven aangegeven die aansluiten bij het competentieniveau en kunnen concrete doelstellingen uitgezet worden. De achtergrond over de 4 stijlen van leidinggeven (instrueren, overtuigen, overleggen en delegeren) krijgt u in de handleiding. Praktische tips en concrete voorbeelden van gespreksstijlen vindt u op een aantal overzichtelijke kaarten en schema's. Geplastificeerde waaiers geven per leidinggevende stijl een overzicht van vaardigheden die meteen in de praktijk bruikbaar zijn


Book
Coachen met de leercyclus : vragenpallet voor coaching en intervisie
Authors: ---
ISBN: 9789081607711 Year: 2011 Publisher: Wijk bij Duurstede ConDact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voer je met regelmaat coachgesprekken met collega's, medewerkers of studenten? Begeleid je intervisie of maak je zelf deel uit van een intervisiegroep? Dan zul je wellicht herkennen dat een coach- of intervisiegesprek telkens weer een nieuw avontuur is waarbij je steeds verder kunt leren in jouw rol als intervisiebegeleider, intervisiedeelnemer, coach of coachend leidinggevende. Dit boekje met bijbehorend vragenpalet is een hulpmiddel bij een belangrijk aspect van coachen en intervisie: het stellen van rake vragen. Goede vragen helpen de inbrenger reflecteren op eigen handelen, gevoelens, intenties en over wat hem/haar 'te doen staat'


Book
Het handboek voor coaching. Deel 3 : transformational coaching
Authors: ---
ISBN: 9789074959049 Year: 2011 Publisher: Haarlem Life University

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deel 3 is het deel voor de 'professional': hier komen ook de meer therapeutische, spirituele en diepgaande methodieken aan bod als enneagram, enermations, systemisch coachen, functionele analyse, chakramodel voor personal coaching, lichaamswerkvormen, kwantumbewustzijn in coaching enz.


Book
Kristallen van samenwerken
Authors: --- ---
ISBN: 9789044127362 Year: 2011 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Herken je di t? Je zit op een verjaardag en vraagt aan een kennis "Hoe gaat het op je werk ?" Na een eerste schoorvoetend "Best wel goed", komt het verhaal op gang en gaat het al snel over waarom collega"s toch altijd zo moeilijk doen. "Die zijn alleen maar met hun eigen ding bezig en samenwerken, ho maar". "Dat andere team houdt echt geen rekening met ons, terwijl we toch afhankelijk van elkaar zijn".De wereld is zo complex geworden, dat het bijna onmogelijk is om iets helemaal alleen tot stand te brengen. We hebben voortdurend de hulp van anderen nodig om ons doel te realiseren. Dat betekent samenwerken. Toch schiet dat er om allerlei redenen vaak bij in, onder andere omdat de druk om resultaten te behalen erg groot is. Dat moet en dat kan anders. Want "samen" leidt tot verrassende resultaten!In dit boek laten Guus Scholten, Chris Kempen en Wijnand van Lieshout zien hoe dat anders kan. Zij vertellen hoe je door bewuste samenwerking met jezelf, de omgeving en anderen het verschil kunt maken. Hoe je met de "kristallen van samenwerken" in Deel III een andere dimensie in je denken opent. Hoe je met nieuwe mogelijkheden en simpele oplossingen de bereidheid tot samenwerking kunt vergroten.Dit is een boek van ervaringen en verhalen over succes en falen (Deel I) en over hoe samenwerken in de praktijk werkt (Deel II). Aan het eind van het boek (Deel III) vind je de bouwstenen om de eigen samenwerking vorm te geven; de bouwstenen noemen we de "kristallen van samenwerken": twaalf actieve handelingen om de samenwerking te verbeteren. Een mindmap met facetten van samenwerken, gekoppeld aan genummerde passages vind je achteraan in het boek en in de achterflap.Ook al is het een boek vol met verhalen, je hoeft het boek niet per se integraal te lezen. Je kunt willekeurig ergens beginnen en de rijke informatie tot je nemen. Het boek biedt handvatten en oplossingen voor organisaties, coaches, managers en leidinggevenden, maar ook voor elk andere geinteresseerde. Het boek geeft aan iedereen duidelijke inzichten in de processen van samenwerken, hoe samenwerken in de praktijk werkt. Dit inzicht helpt om samenwerken naar een hoger plan te tillen. Bron : http:/:www.bol.com


Book
Het waarderend werkboek : de praktijk en implementatie van Appreciative Inquiry
Authors: ---
ISBN: 9789078440505 Year: 2011 Publisher: Nieuwerkerk aan den IJssel Gelling Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Appreciative Inquiry (AI) is een aanpak voor organisatieverandering waarbij mensen samen onderzoeken wat er werkt in plaats van wat er verkeerd gaat. In een AI-proces onderzoek je op een open manier een thema, onderwerp of situatie. Je ontwikkelt een toekomstvisie waarin groei, verandering en verbetering besloten liggen en formuleert acties om deze toekomstvisie te realiseren. Dit boek bevat - naast een beetje theorie - vele oefeningen en werkvormen die aansluiten bij de AI-methode. Het boek is ingedeeld volgens de 5 fasen die een AI-proces doorloopt: define; discovery, dream; design; destiny.

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by