Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek is een inleiding tot de ethiek in organisaties en professies met de nadruk op de kwaliteit van morele besluitvorming. Op een visueel aantrekkelijke en ongebruikelijke manier wordt dit specialisme behandeld via kunstvormen. Aan de hand van ruim zestig films, dertig schilderijen en litho's, twintig romans, acht gedichten en zes toneelstukken wordt de lezer wegwijs gemaakt in het nemen van morele beslissingen.Dit mondt uit in een overzichtelijk model van drie fasen volgens de klassieke indeling: beeldvorming, oordeelvorming en besluitvorming. Met dit model valt in de praktijk goed te werken: het is ontwikkeld op basis van meer dan tweehonderd morele besluitvormingsprocessen in organisaties en professies waar de auteur de laatste twintig jaar direct of indirect bij betrokken is geweest.Het nemen van een moreel besluit is een kwestie van zorgvuldig analyseren en zelfbewust durven kiezen. Dit boek helpt daar bij. Het biedt een systematische werkwijze voor morele besluitvorming in organisaties en professies.Bron : http://www.managementboek.nl
Ethiek --- Managementethiek --- Besluitvorming --- Kunsten --- Ondernemingsethiek --- Kunst --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
Enkele opmerkelijke resultaten uit het Businessetiquetteonderzoek dat onder 777 directeuren en managers, onder andere via Twitter, is gehouden voor dit boek :- 70% vindt dat businessetiquette de basis vormt voor een respectvolle omgang met elkaar.- 80% vindt communicatieregels de belangrijkste etiquette.- Zelf scoren we het slechtst op sociale mediaetiquette en (inter)culturele etiquette.- Van onze collega's vinden we dat ze het slechtst zijn in kledingetiquette en sociale media-etiquette.- Aan onze zakelijke etiquette moeten we het hardst werken geeft 40% aan.- Bij 62% komt etiquette het best tot uiting tijdens zakelijke afspraken.- 20% past de etiquette ook bewust toe in de omgang met collegas.- 69% vindt dat de werkgever sociale mediarichtlijnen moet opstellen.- Internationaal gezien vinden wij onszelf (Nederlanders dus) het slechts met etiquette omgaan. De landen waarmee we het meest zaken doen, vinden dit belangrijker en passen het beter toe.- 45% denkt dat de etiquette in de toekomst belangrijk blijft en 35% denkt dat het belangrijker wordt.Meer dan 100 etiquetteadviezen en -regels in een verfrissend handboek waarmee je elk intermenselijk zakelijk en ethisch dilemma kunt aanpakken. Hoe ga je met elkaar om en hoe maak je een goede indruk ?De hotste etiquette van dit moment, zoals personal branding, sociale media, internationale etiquette, gedragsregels op de werkvloer, communicatietechnieken en nog veel meer. Je vindt het allemaal in Businessetiquette 3.0. 3.0 omdat echte contacten weer belangrijk worden. Business is gunnen en dus gaat het erom dat jij jouw relaties kan ontspannen en beïnvloeden.De noodzaak van dit boek ? Groot. Zeker als jij wilt scoren en carrire wilt maken. Bron : http://www.boekenbank.be
Social psychology --- Industrial psychology --- interculturaliteit --- gedrag (mensen) --- bedrijfsleven --- omgangskunde --- organisatiecultuur --- etiquette --- zakenleven --- hoffelijkheid --- Omgangsvormen --- Managementethiek --- Managementvaardigheden --- Interpersoonlijke communicatie --- E-books --- Omgangsvorm --- Ondernemingsethiek
Choose an application
Communicatieprofessionals en hun organisaties lopen steeds vaker tegen morele (communicatie)vraagstukken aan. Het doel van dit boek is communicatieprofessionals en ook andere (aankomende) professionals in organisaties handvatten te bieden voor morele vraagstukken op het gebied van organisationele communicatie. Die handvatten bestaan uit modellen en stappenplannen voor ethische reflectie en ethisch redeneren. Hiermee is morele besluitvorming met meer kennis en vaardigheid binnen handbereik.Er is gekozen voor een brede aanpak. Daardoor komen veel belangrijke aspecten van communicatie-ethiek op een gedegen en samenhangende wijze aan de orde: bedrijfsethiek, maatschappelijk verantwoord ondernemen, ethische theorieën, morele communicatietheorieën, bedrijfscultuur, morele ontwikkelingstheorieën, de organisationele communicatie-ethiek van interculturele en multiculturele communicatie en praktische toepassingen van ethische theorieën.Het eerste deel behandelt de verhouding tussen organisatie-ethiek, beroepsethiek en de ethiek van organisationele communicatie. In het tweede deel worden relevante ethische uitgangspunten en theorieën besproken. Het derde deel beschrijft hoe organisaties in de praktijk met morele communicatievraagstukken omgaan. Tot slot worden in het vierde deel handvatten ontwikkeld die het mogelijk maken communicatie-ethiek in organisaties toe te passen. Alle vier de delen sluiten af met vragen en opdrachten. Bron : http://www.boekenbank.be
Communicatie --- Ethiek --- Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen --- Managementethiek --- 005.57 --- beroepsethiek --- communicatiewetenschap --- ethiek --- ethische aspecten --- organisaties --- bedrijven, ethiek --- communicatie --- duurzaam ondernemen --- organisatieleer --- Sociaal werk --- Sociale economie --- Ondernemingsethiek --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|