Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Marketing --- Marktonderzoek --- SPSS
Choose an application
consumptie --- Europa --- kwaliteit --- marktonderzoek --- onderzoek --- rundvlees --- voeding
Choose an application
marktonderzoek --- Market research --- #KVHB:Marketing --- 369.1 --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 11 --- marketing
Choose an application
departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 11 --- informatica --- SPSS --- steekproeven --- marktonderzoek
Choose an application
Principes van marktonderzoek is geschreven voor beginnende studenten marktonderzoek. De auteurs maken de achterliggende ideeën begrijpelijk en geven de student een praktijkgerichte presentatie van wat en hoe. Het boek helpt studenten bij het gebruik van SPSS-software zonder dat technieken en andere bijzonderheden het evalueren in de weg staan. Daarom is de software in de tekst geïntegreerd en afbeeldingen toegevoegd, zodat studenten precies kunnen zien waar ze op moeten letten bij het analyseren van de data. Elk hoofdstuk begint met de belangrijkste leerdoelen en eindigt met een samenvatting. Daarnaast bevat elk hoofdstuk een tiental verwerkingsvragen. Aan de hand van de nieuwe doorlopende case, European Automobile Concepts, leert de student attitudes en meningen te onderzoeken die belangrijk zijn voor de consumentenkeuze. Verder leert de student vast te stellen welke modellen de voorkeur genieten en hoe marktsegmentverschillen te bepalen voor de verschillende modellen. (Bron: www.pearsoneducation.nl)
SPSS (statistical package for the social sciences) --- marktonderzoek --- marketing informatiesystemen --- Market research --- E120206.jpg --- Marktonderzoek --- SPSS --- Methodologie --- Statistiek (theorie)
Choose an application
In deze splinternieuwe inleiding in de marketing combineren de auteurs de nieuwste ontwikkelingen in de marketing met wat binnen de klassieke marketing nog steeds geldig is. Online marketing, social media, klant- en netwerkoriëntatie en maatschappelijk verantwoord ondernemen worden naadloos ingepast in gangbare marketingthema's zoals de marketingmix.Kern van Marketing kiest nadrukkelijk een praktijkgerichte insteek; de auteurs zetten marketing daarmee neer als een functie waar activiteiten plaatsvinden als het direct ondersteunen, stimuleren en realiseren van verkopen op korte en lange termijn. Om dit te realiseren zijn er drie voorwaarden waar de marketingfunctie altijd aan moet voldoen: leveren van klantwaarde, genereren van (houdbaar) concurrentievoordeel en samenwerken met andere functies, interfunctionele coördinatie genoemd. Daarbij moet er voldoende ruimte te zijn in de markt om winstgevend te opereren. In de kern betekent het dat marketeers een zo optimaal mogelijke aansluiting moeten realiseren tussen de mogelijkheden van de externe en interne omgeving, op korte én lange termijn, samen met de collega's van de andere functies.Zeer herkenbare praktijkcases van drie startende marketeers lopen als een rode draad door boek en bijbehorende website. Met deze en andere voorbeelden wordt de theorie meteen toegepast.Die toepassing gebeurt ook met de discussievragen, begrippenlijst en met de grote hoeveelheid toetsvragen op de website, de extra cases en video's.Kortom, een aantrekkelijk, praktijkgericht alternatief voor de bestaande marketinginleidingen!Bron : http://www.noordhoffuitgevers.nl
369.1 --- marketing --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- Marketing --- Cybermarketing --- Marketingmix --- Sociale communicatie --- Financiewezen --- Onlinemarketing
Choose an application
Doelstelling: Het aandeel van ouderen in de bevolking blijft stijgen. Er wordt dan ook volop onderzocht hoe senioren zo lang mogelijk psychisch gezond kunnen blijven. 'Levenslang leren' staat daarbij steeds meer in de kijker. Onderzoek wees al uit dat tweetaligheid een remmend effect heeft op dementie. Kan het volgen van vreemdetaalactiviteiten op latere leeftijd eenzelfde positief effect hebben? Om dat te kunnen achterhalen, moet er voldoende interesse zijn. Dat is wat we in deze studie onderzoeken. Zijn senioren geïnteresseerd in vreemdetaalactiviteiten? Daarnaast bevragen we ook wat ze van het huidige aanbod vinden en wat ze daar nog aan zouden veranderen. Door het aanbod aan te passen aan de noden en wensen van de senioren kan de deelname verhoogd worden. Middelen of methode: Een enquête werd opgesteld en verstuurd naar de leden van de Vlaamse Ouderenraad. De organisatie fungeert als vertegenwoordigingsorgaan van alle Vlaamse senioren, de doelgroep van deze studie.Vervolgens werden de data statistisch geanalyseerd m.b.v. SPSS. Resultaten: De resultaten van het onderzoek toonden aan dat…Verder bleek…
Enquête. --- Levenslang leren. --- Marktonderzoek. --- Meertaligheid. --- Senioren. --- Studie in de meertalige communicatie. --- Tweetaligheid. --- Vreemdetaalactiviteiten.
Choose an application
Reclame --- Adressen --- Direct marketing --- Evenementenmarketing --- Reclamebureau --- Telemarketing --- Marktonderzoek --- Verpakking --- Public relations --- Media --- Adviesbureau
Choose an application
Information retrieval --- Methods in social research (general) --- Market research --- IR (information retrieval) --- online onderzoek --- bronnenstudie --- research --- marktonderzoek
Choose an application
Het deel Enquête Research gaat in op de vraag hoe je een goede vragenlijst kunt maken. Het geeft een stappenplan om duidelijke, eerlijke, objectieve vragen te stellen en heldere antwoorden te verkrijgen. Het is daarmee ook een handig middel voor een opdrachtgever om een vragenlijst te beoordelen.
enquêtes --- marktonderzoek --- research --- Qualitative methods in social research --- Market research --- Enquêtes --- Opiniepeilingen --- Methoden en technieken - - speciale methoden --- Enquêtes. --- Opiniepeilingen. --- Methoden en technieken - - speciale methoden. --- PXL-Social Work 2016 --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- enquête
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|