Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
DADA is een tijdschrift voor kinderen van 6 tot 106. Over kunst en kunstgeschiedenis. Zonder advertenties. Zonder subsidie. We maken DADA voor iedereen die verder kijkt dan zijn neus lang is en altijd nieuwsgierig blijft naar hoe het anders kan. Soms vertellen we in een nummer alles over een kunstenaar en soms behandelen we een kunststroming. Het gaat bij DADA om het plezier van het kijken en dus is iedere DADA zelf ook een plaatje. In ieder nummer staan een aantal vaste artikelen: de artikelen die je alles vertellen over het onderwerp, een ABC met de 'moeilijke' woorden en 2 artikelen waarmee je direct aan de slag kunt en eigen kunstjes kunt doen. DADA sluit ieder nummer af met tips over boeken en tentoonstellingen.
477.6 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Iconen --- Kunst --- Rusland --- Schilderkunst --- 700.2 --- 477 --- Eu-rusl 707 --- Kunst; Rusland --- Tekenen / Beeldopvoeding --- Tijdschriften en seriewerken - Verzamelde opstellen --- Beeldeducatie --- Kunstgeschiedenis --- Kunst.
Choose an application
For millennia, artists and designers have utilized colour to express ideas and emotions in everything from the frescoes and textiles of ancient civilizations to the haute couture and digitally created architecture of today. Colour plays a vital role in our visual experiences and affects senses such as feeling and taste, but it also shapes our actions subconsciously. This book explores the very depths of the subject--Publisher's website.
7.017 --- kleur --- kleurenleer --- kleurenpsychologie --- 536.5 --- kleurgebruik --- licht en kleur(en) in de kunst --- Kleurenleer - Kleurenpsychologie - groen - plastische opvoeding - eindwerk --- kleuren --- 535.6 --- Kleurenleer ; symboliek ; psychologie ; toepassingen --- Natuurkunde ; kleurenleer --- natuurkunde, licht, kleurenleer - kleurenpsychologie
Choose an application
Dit boek helpt vooral bij het scheppen van goede voorwaarden voor het werken met illustratietechnieken. Hoe zit het ook al weer precies en met welke materialen bereik je een mooi resultaat? Het boek laat zien waarom vrije teksten en illustratietechnieken bij elkaar horen. De schrijver legt uit hoe anderen tot mooi geïllustreerde eindversies van hun teksten komen en wat het aandeel van deelbaar of begeleider is. Het is een boek vol tips om het werken met illustratietechnieken te verrijken. Dit alles met het doel om het werken van leraren en workshopleiders in hun groep te ondersteunen en daarbij kinderen het zelfvertrouwen te geven, dat ze zich mogen en kunnen uiten Dit boek zorgt voor een basis om te beginnen. Als je eenmaal met kinderen aan het werk bent, blijkt telkens dat er nog veel meer te ontdekken en te experimenteren valt.
477.7 --- Freinetonderwijs --- Freinet, Célestin --- Methodescholen --- Lager onderwijs --- Tekenen --- Plastische opvoeding --- Illustraties --- Methodeschool --- Illustratie --- Educational systems. Teaching systems --- Didactics of social education --- Didactics of the arts --- Didactics of primary education --- illustratieve vormgeving --- technische illustraties --- creatieve therapie --- onderwijsstijlen --- beeldende expressie
Choose an application
De map bevat volgende delen:handleiding thema 7-9, handleiding thema 10-12, gebruikswijzer, techniekenboek, Thema 7 (Piraten) : klasactiviteit 1: 'Zeemanslied' (kaart 1-9), klasactiviteit 2: Danspartituur' (kaart 10-24), hoekenfiche 1: 'Een schatkaart maken', hoekenwerk 1: 'Een schatkaart maken' (kaart 25-27), hoekenfiche 2: 'Woeste Willem', hoekenwerk 2: 'Woeste Willem' (kaart 28-29), hoekenfiche 3: 'Geheimtaal', hoekenwerk 3: 'Geheimtaal' (kaart 30-31), groepsactiviteit 1: 'Muzikale schatkaart' (kaart 32-33), evaluatiefiche.Thema 8 (Dames en heren): klasactiviteit 1: 'Dag koning' (kaart 1-3), hoekenfiche 1: 'De toneelmakerij', hoekenwerk 1: 'De toneelmakerij; pionnen en dobbelstenen', hoekenwerk 1: 'De toneelmakerij (4 kaarten), hoekenfiche 2: 'Dobbelsteentoneel', hoekenwerk 2: 'Dobbelsteentoneel; kaarten deel 1 en deel 2' (3 kaarten), hoekenfiche 3: 'Vrij podium', evaluatiefiche.Thema 9 (Uitvindingen): klasactiviteit 2: 'Leonardo' (kaart 1-3), hoekenfiche 1: 'Puzzelgeluiden', hoekenfiche 2: 'Schimmenspel', hoekenwerk 1: 'Puzzelgeluiden' (kaart 4a - 4c), hoekenwerk 2: 'Schimmenspel' (kaart 5-8), hoekenfiche 3: 'Magneetbouwsels', groepsactiviteit 1: 'Spannend', groepsactiviteit 2: 'Briefjesverstuurmachine' (kaart 10-13), evaluatiefiche.Thema 10 (De tentoonstelling): klasactiviteit 1: 'Olifanten op stap', klasactiviteit 2: 'Museumbeelden'(kaart 2-13), hoekenfiche 1: 'Klanken sprokkelen', hoekenwerk 1: 'Klanken sprokkelen' (kaart 14-15), hoekenfiche 2: 'De kleurenmachine', hoekenfiche 3: 'Allemaal flessen', hoekenwerk 3: 'Allemaal flessen' (kaart 16-20), groepsactiviteit 2: 'Wisselwerk' (kaart 21-24), evaluatiefiche.Thema 11 (In boeken duiken): klasactiviteit 1: 'Het boek van Bas'(2 kaarten), klasactiviteit 2: 'Covers ontwerpen' (kaart 1-8), hoekenfiche 1: 'Vertelschermen', hoekenwerk 1: 'Vertelschermen', hoekenfiche 2: 'Boeken en sfeer', hoekenfiche 3: 'In de bibliotheek', hoekenwerk 3: 'In de bibliotheek; pionnen en dobbelstenen', hoekenwerk 3 : 'In de bibliotheek' (kaart 10-14), groepsactiviteit 1: 'Verhalendirigent' (kaart 15-17), groepsactiviteit 2: 'De schoenen van Jakob' (kaart 18-26), evaluatiefiche.Thema 12 (Over berg en dal): klasactiviteit 1: 'Op reis' (kaart 1-2), klasactiviteit 2: 'Op avontuur' (kaart 3-19), hoekenfiche 1: 'De klankenslang, hoekenfiche 2: 'Het reisgedicht'', hoekenwerk 2: 'Het reisgedicht' (kaart 20-23), hoekenfiche 3: 'Kampeerhoek', hoekenwerk 3: 'Kampeerhoek' (kaart 24-28), evaluatiefiche.+ 4 kaartjes achter in map + reserveinsteekmapjes.
Muzische vorming --- Basisonderwijs. --- 371.67 --- 373.5 --- #PBIB:+117.10 --- leerboeken --- lager onderwijs --- muzische vorming --- Lager onderwijs --- 477.7 --- 477 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Creativiteit --- Dansen --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Mediaopvoeding --- Muzikale opvoeding --- Verbale expressie --- Schoolleven --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- koken --- Zeerovers (Piraten) --- toneel --- Uitvindingen --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Boeken --- Reizen --- Dieren --- muzikale opvoeding --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Muzische vorming : Algemeen --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- Didactics of the arts --- Primary education
Choose an application
Bij beeldende vorming is het proces van groot belang. Kinderen leven zich niet alleen creatief uit, maar verwerven een aantal vaardigheden en attitudes die de persoonlijkheidsontwikkeling ten goede komen. In het kader van de talentontwikkeling is het zeer belangrijk dat kinderen alle kansen krijgen om dit aspect van hun creatieve mogelijkheden te ontwikkelen. Op deze visie speelt deze knutselmap volop in: de opdrachten zijn uitgetest en uitvoerbaar. Ze zijn origineel en uitnodigend, zodat elk kind er een uitdaging in ziet. Van elke opdracht zijn er foto's die een werkstuk tonen dat door kinderen zelf is gemaakt. Naast een korte beschrijving van de werkwijze zit er bij elke opdracht een uitgetekend stappenplan. Er worden alternatieve materialen en werkwijzen aangeboden, zodat elk kind creatief kan zijn omdat het eindresultaat nooit van tevoren echt vaststaat. Ieder kind kan een behoorlijk resultaat bereiken en trots zijn op zijn of haar knutselwerk. De materialen zijn kindvriendelijk, veilig te verwerken en makkelijk te vinden. Het zijn courante materialen waarvoor niet diep in de beurs getast hoeft te worden. Ook materialen uit de natuur en gerecycleerde materialen komen volop aan bod. Alles is netjes ondergebracht in thema's, die grotendeels de jaarkring volgen maar voldoende ruimte laten om vrij opdrachten te kiezen. Dankzij de ruime keuze zal het voor de leerkracht niet moeilijk zijn de opdrachten te integreren in het geheel van muzische opvoeding en te laten aansluiten bij de andere leergebieden. Tenslotte hoef je niet op school te zitten om te knutselen! Kinderen kunnen thuis met deze map gemakkelijk zelf aan de slag! Alles werd uitevonden voor én gemaakt door kinderen van 7 tot 14 jaar. Maar in werkelijkheid is hier knutselpret te vinden voor grote kinderen van 7 tot 99 jaar!
lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- knutselen --- Didactics of the arts --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- Knutselen ; kinderen --- Basisonderwijs ; didactiek --- Manuele expressie ; basisonderwijs --- 477.3 --- creativiteit --- didactiek --- expressie --- handvaardigheid --- motorische ontwikkeling --- 624.9 --- Creativiteit --- Handvaardigheid --- Knutselen --- Beeldopvoeding --- Dieren --- Feesten --- Halloween --- Kerstmis --- Moederdag --- Seizoenen --- Vaderdag --- 477 --- Knutselen : basisonderwijs --- beeldopvoeding --- motorische vaardigheden --- dieren --- feesten --- moederdag --- vaderdag --- seizoenen --- Valentijn --- didactiek basisonderwijs - handvaardigheid, handwerken --- Handenarbeid - Knutselen; Meer dan één materiaal - Diversen --- Lager onderwijs --- Plastische opvoeding --- Valentijndag --- Valentijnsdag --- Seizoen (jaargetijde) --- Activiteit --- Gips --- Hout --- Karton --- Textiel --- Papier --- Piepschuim --- Wegwerpartikel --- Wol --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|