Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Not since the 1957 bestselling classic The Hidden Persuaders has a book so nakedly exposed the the best-kept secrets of how companies manipulate, seduce, and dupe us into buying their brands and products. Here, bestselling author and marketing guru Martin Lindstrom pulls back the curtain on all the psychological tricks and machinations companies employ today to obscure the truth, manipulate our minds, and persuade us to buy.Bron : http://www.bol.com
Brand choice --- Consumer behavior. --- Consumers --- Marketing --- Marketing. --- Neuromarketing. --- Psychological aspects. --- Psychology. --- Reclamepsychologie --- Reclame-effecten --- Subliminale beïnvloeding --- Psychologie van de consument --- Consumenten --- Reclamebeïnvloeding --- Consumer behavior --- Neuromarketing --- #SBIB:309H2812 --- #SBIB:309H505 --- 316.6 --- Neuro-marketing --- Behavior, Consumer --- Buyer behavior --- Decision making, Consumer --- Human behavior --- Consumer profiling --- Market surveys --- Brand preferences --- Consumers' preferences --- 316.6 Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Psychological aspects --- Psychology --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Code en boodschap: psychologische, psycho-analytische benadering --- Consumentenpsychologie --- Consument
Choose an application
Het Steunpunt ondervroeg meer dan 2400 inwoners van Vlaanderen over wat zij denken over gelijke kansen in verschillende levensdomeinen. De bestaande ongelijkheid in de samenleving betekent immers niet automatisch dat het brede publiek er van overtuigd is dat bepaalde groepen mensen het moeilijker hebben, laat staan dat ze vinden dat dit onaanvaardbaar is. Op basis van het onderzoek geven we een antwoord op de volgende onderzoeksvragen:- Welke invloed hebben kenmerken zoals geslacht, leeftijd of herkomst op de positie die men zelf inneemt in verschillende levensdomeinen?- Ervaart men zelf gemiste kansen? Dit doen we enkel voor het levensdomein arbeid.- Hoe percipieert het brede publiek de bestaande kansen in de samenleving? We peilen voor een aantal concrete levensdomeinen welke factoren volgens de respondenten een rol spelen bij het bereiken van de goede dingen in het leven: omwille van welke kenmerken krijgt men vandaag volgens de respondent geen gelijke kansen? Dit laat ons toe om na te gaan of de bestaande achterstellingsmechanismen die het Vlaamse gelijkekansenbeleid wil aanpakken (h)erkend worden door de samenleving.- Het vierde perspectief behandelt het leven zoals het zou moeten zijn: van welke factoren vindt men het aanvaardbaar en van welke factoren vindt men het niet aanvaardbaar dat ze de positie in verschillende levensdomeinen beïnvloeden?- Welke criteria hanteren mensen wanneer ze een sollicitatie moeten beoordelen?Het onderzoek behelst een breed gamma aan levensdomeinen: onderwijs, arbeid, materiële welvaart, relaties, gezondheid en vrije tijd
Social stratification --- Social policy --- publieke opinie --- gelijkekansenbeleid --- Flanders --- Belgium --- Equality --- Flanders (Belgium) --- Statistics --- Social conditions --- Gelijke kansen --- Samenleving --- Arbeidsmarkt --- Onderzoek --- Vlaanderen --- 316.6 --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Gelijke kansen --- 305.81 --- België --- gelijke kansenbeleid --- interculturaliteit --- multiculturele samenleving --- 315.2 --- diversiteit --- gelijke kansen --- Vlaamse Gemeenschap / Gewest --- publieksonderzoek --- 316.4 --- Rechtvaardigheid --- Beeldvorming --- Gelijkheidsbeginsel --- S20110714.JPG --- 316.6 Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- Vrouwenemancipatie; Belgie --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Emigratie --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
De auteur onderzoekt waarom en in welke mate 'erkenning' kan/moet worden gethematiseerd binnen de discussies over rechtvaardigheid in een multiculturele samenleving. Zich beroepend op de politieke filosofie, de sociale psychologie en de psychoanalyse toont hij aan dat het belang van erkenning gesitueerd is binnen een anti-essentialistische, sociaal-constructivistische en dialogische visie op identiteit.
Political philosophy. Social philosophy --- Sociology of culture --- Political sociology --- Migration. Refugees --- politieke filosofie --- multiculturele samenleving --- erkenning --- migratiepolitiek --- Multiculturele samenleving --- Politiek --- Cultuur --- Waardering --- Respect --- Integratie --- Erkenning --- 316.6 --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Gelijke kansen --- 315.2 --- diversiteit --- gelijke kansen --- gelijke kansenbeleid --- 316.4 --- Gelijke kansen --- Gelijke kansenbeleid . Vlaanderen --- Rechtvaardigheid --- Filosofie --- S20110708.JPG --- 316.6 Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Vrouwenemancipatie; Belgie --- E-books --- Toerisme --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- Maatschappij --- Film --- School --- Buurt
Choose an application
Het Roos van Leary model:Het model dat in 1957 ontworpen is door Thimoty Leary. Hij ging ervan uit dat bepaald gedrag een bepaalde reactie oproept. Het model is dus gebaseerd op het principe actie-reactie. Het verschaft inzicht in relaties tussen bepaalde gedragingen. Aan de hand hiervan worden gedragspatronen zichtbaar en kan men bewuste keuzes maken in actie en reactie.De Roos van Leary is een communicatiecirkel waarin verschillende gedragspatronen en het effect daarvan worden weergegeven. Een belangrijk gegeven hierbij is dat Leary stelt dat ieder mens alle gedragingen uit het model in zich heeft. Er bestaat meestal wel een voorkeursgedraging. Het model is niet te gebruiken om het karakter van iemand te bepalen.(https://www.thema.nl/roos-van-leary/)
interactieprocessen --- Personality development --- gedrag (mensen) --- groepsontwikkeling --- coaching --- interactie-analyse --- Social psychology --- Adult education. Lifelong learning --- sociaal gedrag --- interpersonele communicatie --- 305 --- Leary --- didactiek --- educatieve spellen --- roos van Leary --- sociale psychologie --- spelmaterialen --- Gedrag --- Roos van Leary --- communicatie --- teamwerk --- trainingen --- 316.77 --- Beïnvloeden --- Communicatie --- 007 --- Games --- Training --- Relaties --- Interactie --- Coaching --- Supervisie --- Intervisie --- Communicatiestoornissen --- Systeemdenken --- Systeemtherapie --- Leary, Timothy --- Teambegeleiding --- Communicatieve vaardigheden --- Groepsdynamiek --- Relatie --- Communicatiestoornis
Choose an application
discriminatie --- sociale ongelijkheid --- gelijkekansenbeleid --- Sociology of minorities --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Human rights --- Emancipatiebeleid --- Sociale ongelijkheid --- Gelijke kansen --- 316.6 --- #KVHB:Gelijke kansen --- Bevolking 312 --- Maatschappelijke ontwikkeling 304 --- Migranten 325.11 --- Vrouwenproblematiek 396 --- 315.2 --- diversiteit --- gelijke kansen --- ongelijkheid --- gelijke kansenbeleid --- 316.4 --- Diversiteit --- 316.6 Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- 301.17 --- Vrouwenemancipatie; Belgie --- Conferences - Meetings --- Equality in society --- Congresses --- Samenleving --- Ongelijkheden --- Gelijke rechten --- Ongelijkheid --- Race --- Disability --- Equal opportunities --- Gender --- International --- Age --- Organizations --- Government policy --- Sexuality --- Social class --- Social inequality --- Legislation --- Book --- Conference paper
Choose an application
Hoewel het allesbehalve duidelijk is wat nu eigenlijk met 'integratie' wordt bedoeld, heerst in West-Europa toch min of meer de consensus dat er een minderhedenbeleid moet worden gevoerd onder de vlag van 'integratie'. Wanneer men het 'integratieconcept' vanuit een multicultureel perspectief bestudeert, vertrekt men van de idee dat integratie van minderheidsgroepen alleen dan kan gebeuren wanneer er voldoende rekening wordt gehouden met de eigenheid van de leden van die groepen. Die eigenheid ontlenen ze aan hun land van oorsprong, hun religie, de (collectieve en individuele) geschiedenis, de etnisch- culturele kenmerken, de transnationale activiteiten en connecties, de socio-economische positie in het gastland, de gebruikte talen en dies meer. Dergelijke kenmerken en verschillen die maken dat elk minderheidsgroep de facto op een andere manier tot het sociaal-culturele landschap van de ontvangende samenleving behoort, geven aan dat integratie niet zomaar volgens een a priori gedacht en/of opgelegd patroon kan verlopen.Dit rapport dat geschreven werd in het kader van de 'Integratiekaart' - een ruimer, meerdelig en meerjarig project van het Steunpunt Gelijkekansenbeleid - focust op dit zogenaamde pluriforme integratiekarakter. Middels een exploratieve en descriptieve analyse werden drie minderheidsgroepen in Antwerpen onderzocht. Concreet werd, in drie verschillende delen, nagegaan hoe en op welke manier de Poolse, Senegalese en Turkse gemeenschappen deel uitmaken van de Antwerpse samenleving en op welke manier hun integratie in die samenleving gebeurt. In een vierde deel recapituleert de auteur op een tentatieve manier de belangrijkste bevindingen door die te liëren aan het begrip erkenning zoals in grote mate geconceptualiseerd door de Duitse filosoof Axel Honneth
Migration. Refugees --- integratie --- migranten --- minderhedenbeleid --- Sociology of minorities --- Poland: persons --- Senegal: persons --- Turkey: persons --- Antwerp --- PARTICIPATIE -- 323 --- MINDERHEIDSGROEPEN -- 323 --- MIGRATIE -- 323 --- 316.6 --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Gelijke kansen --- #KVHB:Integratie --- 315.2 --- diversiteit --- gelijke kansen --- etnisch-culturele minderheden --- gelijke kansenbeleid --- 316.4 --- Allochtone gemeenschappen --- Gelijke kansen --- Integratie --- Multiculturele samenleving --- Rechtvaardigheid --- Migranten ; Antwerpen (stad) --- S20110713.JPG --- 316.6 Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Vrouwenemancipatie; Belgie --- Migratie --- Participatie --- Minderheden --- Polen --- Senegalezen --- Turken --- Antwerpen --- E-books --- Minderheid --- Senegal --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- Poëzie --- School --- Buurt --- Bewoner --- Turkije --- Antwerpen (stad)
Choose an application
Control (Psychology) --- Leadership --- Organizational behavior --- Social psychology --- leiderschap --- organisaties, gedrag --- psychologie, sociaal --- 159.923.33 --- 316.6 --- 65.01 --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Mass psychology --- Psychology, Social --- Human ecology --- Psychology --- Social groups --- Sociology --- Behavior in organizations --- Management --- Organization --- Psychology, Industrial --- Ability --- Command of troops --- Followership --- Power (Psychology) --- Emotions --- Senses and sensation --- 316.6 Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- 159.923.33 Sociale invloeden op het karakter. Sociale psychologie--(invloed van de omgeving op het individu;z.o.{316.6}) --- Sociale invloeden op het karakter. Sociale psychologie--(invloed van de omgeving op het individu;z.o.{316.6}) --- Industrial psychology
Choose an application
Dat Vlaanderen iets met fietsen heeft, is een open deur intrappen. Van Vlaanderens Mooiste tot het fietsknooppuntennetwerk, van het profwielrennen tot fietsrecreatie, telkens is duidelijk dat Vlaanderen een fietsgekke regio is. Fietssport is dan ook een van de populairste sporten in Vlaanderen, zowel op de buis als op de baan. Deze sport kent niet alleen een heel omvangrijk, maar tegelijkertijd ook een zeer divers deelnemersveld en kijkerspubliek. Vlaanderen fietst! brengt de Vlaamse fietssportmarkt vanuit een sociaalwetenschappelijk perspectief in kaart.Dit boek is vanuit meerdere onderzoeksdisciplines opgebouwd. Zo wordt de fietssport zowel vanuit historische, economische, juridische, psychologische, sociologische als marketinginvalshoek bestudeerd. In het eerste deel ligt de focus op het tijdstrendperspectief. Hier staan de evoluties in de fietssport en de ontwikkelingen op het gebied van wielersponsoring centraal. Het tweede deel zoomt in op de actieve deelname aan de fietssport. Hier worden zowel het sociale, het sociaalpsychologische als het uitgavenprofiel van fietssporters in beeld gebracht. Daarnaast wordt ook een typologie van fietssporters gepresenteerd. In het derde deel ligt de klemtoon op de professionele wielersport. Meer bepaald wordt hier de marketingwaarde van en de betalingsbereidheid voor de Ronde van Vlaanderen onderzocht. Vervolgens wordt ook het veldrijden vanuit een marketingperspectief bestudeerd. Elk deel wordt afgerond met een specifieke case.Dit werk richt zich op eenieder die professioneel of vrijwillig betrokken is bij het beleid, de organisatie en/of de marketing van de fietssport en het wielrennen. Daarnaast biedt dit boek ook een schat aan informatie voor al wie geïnteresseerd is in fietssport, bijvoorbeeld onderzoekers, docenten, journalisten, beoefenaars, toeschouwers, etc.Bron : http://www.boekenbank.be
Sociology of sport --- Flanders --- Academic collection --- sport --- fietsen --- sportmanagement --- sociologie --- 379.853 --- fietssport --- wielrennen --- fietstoerisme --- wetenschappelijk onderzoek --- marketing --- Vlaanderen --- België --- sectoriële analyse --- markteconomie --- Fietsen --- Wielrennen --- 796.61 --- 316.7:796 --- 796.062 --- SMV:fiets --- SMV:712100 --- SMV:recreatie --- SMV:beleid --- 796.062 Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- 316.7:796 Sociologie van de sport --- Sociologie van de sport --- 796.61 Wielersport --- Wielersport --- PXL-Business 2016 --- marketing, marktonderzoek --- sociaal gedrag --- wielersport --- Sport --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Sportsponsoring --- Sportmarketing --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Emigratie --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
'Jongeren en geweld' is een thema dat niet zelden aanleiding geeft tot ongerustheid en verhitte discussies. Media, politici en wetenschappers besteden ruim aandacht aan het fenomeen. Jongeren komen hierbij in hoofdzaak als probleem in beeld. Bovendien lijkt de overtuiging dat jongeren steeds gewelddadiger worden algemeen aanvaard. Als antwoord op die maatschappelijke bezorgdheid worden door beleidsmakers allerlei initiatieven genomen, zowel preventief als repressief. De mening dat jongerengeweld de laatste jaren is toegenomen, is echter zelden gestoeld op een wetenschappelijk onderbouwde analyse. Bovendien wordt in het debat de mening en perceptie van jongeren zelf niet of onvoldoende betrokken
Geweld --- Jeugd. --- Age group sociology --- daderhulp --- geweld --- mishandelingspreventie --- mishandeling --- kindermishandeling --- seksueel misbruik --- Jeugd --- Agressie --- Daders --- Slachtoffers --- Vlaanderen --- Slachtofferhulp --- Daderhulp --- #KVHB:Geweld --- #KVHB:Jeugddelinquentie --- #KVHB:Slachtofferhulp --- #KVHB:Forensische psychologie --- 111914.jpg --- 186.4 Jeugdwerk --- Geweld ; jeugd --- slachtofferhulp --- jeugdmisdadigheid --- Academic collection --- BPB1106 --- Violence des jeunes --- 663 Jeugd --- 122 Criminaliteit --- Criminologie --- Jongeren --- 343.91 --- Statistieken --- 316.647:3 --- 316.6 --- vjolenza taż-żgħażagħ --- jauniešu vardarbība --- noorte vägivald --- geweld bij jongeren --- dhuna e të rinjve --- малолетничко насилство --- fiatalkori erőszak --- ungdomsvåld --- violencia juvenil --- малолетничко насиље --- violenza giovanile --- youth violence --- nuorisoväkivalta --- unges vold --- przemoc wśród młodzieży --- násilí mládeže --- nasilje mladih --- violência juvenil --- Jugendgewalt --- младежко насилие --- violența tinerilor --- jaunimo smurtas --- násilie mládeže --- νεανική βία --- насилство меѓу младите --- dětské násilí --- násilnost mládeže --- noorte vägivaldsus --- Jugendrowdytum --- dhunë mes të rinjve --- nasilje među mladima --- vardarbība jauniešu vidū --- violence among young people --- violența în rândul tinerilor --- 316.6 Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- 343.9 --- 343.3 --- 301.15 --- Agressie. Geweld --(sociale psychologie) --- Dader --- Slachtoffer --- Emigratie --- foréigean óige --- Jongere --- Délinquance juvénile --- violence des jeunes --- Violence
Choose an application
Aan de hand van data van een representatieve face-to-face bevraging wordt een uitgebreid profiel geschetst van de (geregistreerde) bevolking van Poolse afkomst in de stad Antwerpen, de belangrijkste aantrekkingspool van Poolse migranten in Vlaanderen. In de verschillende hoofdstukken worden de volgende thema's behandeld: migratie, taalbeheersing en taalgebruik, sociale contacten, transnationale activiteiten, identiteitsbeleving, geloof en waardeoriëntaties, beeldvorming, discriminatie-ervaringen en vertrouwen.
Sociology of minorities --- migranten --- integratie --- Poland: persons --- Poland --- Antwerp --- Belgium --- Minderheden --- Racisme --- Allochtonen --- Integratie --- Polen --- Antwerpen --- Migratie --- Sociale netwerken --- Identiteit --- Godsdienst --- Waarden --- Ethiek --- Beeldvorming --- Discriminatie --- Demografie --- 316.6 --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Gelijke kansen --- 315.2 --- diversiteit --- gelijke kansen --- gelijke kansenbeleid --- multiculturele samenleving --- 316.4 --- Allochtone gemeenschappen --- Gelijke kansen - documentatie --- Multiculturele samenleving --- Rechtvaardigheid --- po --- Antwerpen (provincie) --- Poolse migranten ; België ; 2000 --- -S20110712.JPG --- 316.6 Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Vrouwenemancipatie; Belgie --- Multiculturalism --- Equality --- Law and legislation --- Poles (Nation) --- Antwerp (Belgium) --- Social surveys --- Minderheid --- Allochtoon --- Sociaal netwerk --- Waarde (ethiek) --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Man --- Oudere --- Gemeenschap --- Poëzie --- Autochtoon --- School --- Buurt --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Antwerpen (stad) --- Persoon met een migratieachtergrond --- Migration background --- Gender roles --- Attitudes --- Thesis --- Book --- Integration --- Discrimination
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|