Narrow your search

Library

KU Leuven (2)

LUCA School of Arts (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

Thomas More Mechelen (2)

UCLouvain (2)

UCLL (2)

VIVES (2)

VUB (2)

KBR (1)

More...

Resource type

book (4)


Language

English (2)

French (2)


Year
From To Submit

2011 (4)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
The College Fear Factor
Author:
ISBN: 0674053664 9780674053663 0674035488 9780674035485 Year: 2011 Publisher: Cambridge, MA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Rebecca D. Cox draws on five years of interviews and observations at community colleges, where she shows how students and their instructors misunderstand and ultimately fail one another, despite good intentions. Eye-opening even for experienced faculty and administrators, The College Fear Factor reveals how the traditional college culture can actually pose obstacles to students' success, and suggests strategies for effectively explaining academic expectations.


Book
Silent moments in education : an autoethnography of learning, teaching, and learning to teach
Author:
ISBN: 1442695641 9781442695641 9781442643208 9781442695658 144269565X Year: 2011 Publisher: Toronto, [Ontario] ; Buffalo, [New York] ; London, [England] : University of Toronto Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Silent Moments in Education combines autoethnography with psychoanalytic theory and critical discourse analysis in a unique consideration of the relations teachers and learners forge with knowledge, with ideas, and with one another.


Book
Le tiers éducatif, une nouvelle relation pédagogique : figures et fonctions du tiers en éducation et formation
Authors: --- ---
ISSN: 13730258 ISBN: 9782804163464 2804163466 Year: 2011 Volume: *88 Publisher: Bruxelles : De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L'ouvrage étudie le rôle et la fonction du tiers dans l'éducation du sujet jeune, aussi bien dans sa contruction psychique (à partir de Freud, Lacan et Kaës) que dans sa construction intellectuelle (à l'aide de Piaget et de Bachelard). Il aborde ensuite le rôle et la fonction du tiers dans la formation du sujet adulte. Le cadre pédagogique a également été interrogé : à quelle condition et sous quelle forme peut-il servir de tiers ? Des situations contrastées ont été choisies pour étayer les propos : accompagnement d'adultes en insertion sociale et professionnelle, formation de doctorants à l'université, d'ingénieurs des grandes écoles, mais aussi accompagnement de jeunes issus de l'immigration par des associations de quartier.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by