Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Rekenen --- Rekenprobleem --- Signalering --- Remediëring --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Lager onderwijs --- Handelingsgericht werken
Choose an application
Diagnostische besluitvorming is een complex proces en kan verregaande gevolgen hebben voor kind en opvoeders. Het praktijkmodel handelingsgerichte diagnostiek (HGD) concretiseert het diagnostisch proces daarom in heldere fasen met concrete stappen. Het biedt richtlijnen voor besluitvorming: Wat moeten we weten en waarom moeten we dat weten? Het biedt professionals een kader om systematisch en doelgericht met cliënten en collegas samen te werken, met aandacht voor risico- en beschermende factoren van kind, opvoeding, onderwijs en vrije tijd. HGD doet recht aan actuele themas en is afgestemd op beroepsethische richtlijnen. Eenieder zal zijn dagelijks werk erin herkennen en er direct mee aan de slag kunnen. HGD is tevens te hanteren als kader voor reflectie: Hoe handelingsgericht werk ik al?De auteurs beschrijven de uitgangspunten en fasen van HGD en illustreren deze met voorbeelden uit de jeugdzorg. Ze geven handvatten voor gesprekken en voor verslaglegging. De implementatie komt ook aan bod: Hoe is HGD op maat toe te passen? Ter ondersteuning zijn er formulieren en checklists
Diagnostiek. --- Jeugdzorg. --- Orthopedagogics --- jeugdzorg --- orthodidactiek --- Social policy and particular groups --- HANDELINGSGERICHTE DIAGNOSTIEK -- 613.8 --- BESLUITVORMING -- 613.8 --- JEUGDZORG -- 613.8 --- #KVHB:Jeugdbescherming --- Diagnostiek --- Jeugdhulpverlening --- 364.044 --- Intake --- Jeugdzorg --- Communicatie --- Onderzoek --- Kinderen --- Gedrag --- Probleemgedrag --- Handelingsplannen --- Orthopedagogiek --- Kind --- Diagnose --- Handelingsplan --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Handelingsgericht werken
Choose an application
In dit werkboek worden zeventig handelingsplannen samengebracht rond zeven probleemgebieden:wiskundige initiatie, verstandelijke ontwikkeling, leesinitiatie, taal- en spraakontwikkeling, spelen, werkhouding, motoriek (en schrijfinitiatie), sociaalemotionele ontwikkeling.Elk probleemgebied opent met een diagnostisch observatieschema, dat nauwelijks schrijfwerk vergt voor de kleuterleid(st)er, en dat een perfect overzicht geeft van wat de kleuter op dat moment in de ontwikkelingsfase kan en niet kan. Een nummer verwijst meteen naar het juiste handelingsplan. Positieve feedback en succeservaring staan voorop.
Kleuteronderwijs --- Didactiek. --- Orthopedagogics --- orthodidactiek --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- #PBIB:+105.61 --- #PBIB:+110.40 --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Lezen --- #KVHB:Motoriek --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Rekenen --- #KVHB:Spel --- #KVHB:Taalontwikkeling --- kleuters --- zorgverbreding --- 464 --- handelingsplannen --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- remediërend onderwijs --- 460.5 --- 467 --- 471.4 --- Cognitieve ontwikkeling --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Emotionele ontwikkeling(Affectieve ontwikkeling) --- Handelingsplannen --- Kleuterbegeleiding --- Motorische ontwikkeling --- Observatie --- Ontluikend lezen (Voorbereidend lezen) --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Remediëring --- Sociale ontwikkeling --- Taalontwikkeling --- Werkhoudingsproblemen --- Wiskundige initiatie --- Zorgverbreding --- Aanvankelijk lezen --- Aanvankelijk rekenen --- Auditieve discriminatie --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Handelingsplan --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lateralisatie --- Motoriek --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Spelgedrag --- Spelontwikkeling --- Spraakontwikkeling-kleuters --- Taalontwikkeling-kleuters --- Werkhouding --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Zorgverbreding-kleuterond. --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- cognitieve ontwikkeling --- extra zorg --- fijne motoriek --- grove motoriek --- leesinitiatie --- ontwikkelingsbedreigde kleuters --- risicokleuters --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- spel- en werkhouding --- spraakontwikkeling --- taalontwikkeling --- wiskundige initiatie --- 373.24 --- Handboek/cursus --- Kleuters ; onderwijs --- Kleuterschool ; didactiek --- Kleuterschool ; probleemkinderen --- Kleuterschool ; zorgverbreding --- Leerstoornissen --- Motorische stoornissen --- Sociaal-emotionele ontwikkelingen --- Zorg --- Kinderen met emotionele en psychische problemen --- Kinderen met leerproblemen --- Leerstoornissen; kinderen --- Ontwikkelingsproblemen --- ontwikkelingsproblemen --- Leerstoornissen ; kinderen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- kinderen met leerproblemen --- Didactiek --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Didactiek; algemeen --- Zorgverbreding-kleuterond --- #BSCH: vak: didactiek --- Schoolbooks - Didactic material --- Taalverwerving --- Spraakontwikkeling --- Handelingsgericht werken
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|