Listing 1 - 10 of 48 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Business management --- motivatie --- coaching --- leidinggeven
Choose an application
Motivatie ; onderwijs --- Motivatie --- Motivatieproblemen --- Secundair onderwijs --- 454.21 --- motivatie --- didactiek --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Motivatieprobleem
Choose an application
- Aandacht in plaats van automatismen- Positieve verbinding in plaats van negativisme- Ambitie in plaats van aanpassing- Gedrevenheid in plaats van passiviteitZin is een gigantische, maar dikwijls onderschatte energiebron. Wanneer u er zin in hebt, bent u aandachtiger op ontwikkelingen in uw omgeving. Dan bent u positiever gestemd en gaat u eerder verbindingen met anderen aan. Dan bent u sneller geneigd om een zelfgekozen ambitie te verwezenlijken. En dan gaat u met meer gedrevenheid aan de slag.
PXL-Central Office 2015 --- managementvaardigheden --- motivatie --- positivisme --- Managementvaardigheden --- Management --- Empowerment --- Motivatie --- Leidinggeven --- Organisatieleer --- Organisatieontwikkeling --- Zingeving --- Motivation Motivatie --- Cerveau Hersenen --- Emotions Emoties --- Flow --- Leiderschap
Choose an application
Organisatieverandering volgt vaak een ingesleten patroon, zowel in beschreven methodes, als in de praktijk. Dat patroon gaat uit van een top-down vastgestelde oplossing, waarbij de top beslist, de staf bedenkt, het middenkader stuurt en controleert, terwijl de werkvloer 'geheel empowered' de boel mag uitvoeren. Zo'n verandering resulteert hoogstwaarschijnlijk niet in een verbetering. Zelfs als je werkt aan een 'leidende coalitie', een 'besef van urgentie' en een 'gezamenlijke aanpak' is er grote kans op een tegenvallend resultaat. Zolang je oplossingen top-down de organisatie in slingert en vervolgens betrokkenheid vraagt, is er weinig kans op succes. Zeker als je beseft dat de geïndividualiseerde werknemer (anno 2011) totaal anders in een organisatiestructuur staat dan voorheen. Er zijn grofweg twee mogelijkheden: of je koestert het bureaucratische model en stuurt de verandering van begin tot eind op directieve wijze, of je werkt aan een veranderproces waarbij medewerkers écht betrokken worden. Dit boek daagt je uit om die laatste mogelijkheid te verkennen. Verlangen naar zee is geschreven voor iedereen die nauw betrokken is bij een verandertraject. Bron : http://www.academicservice.nl
Verandering --- Management --- Medezeggenschap --- Managementvaardigheden --- Organisatieveranderingen --- Motivatie --- Personeelsmanagement --- Changement Verandering --- Organisatieverandering
Choose an application
Pas op voor de levende doden in uw organisatie: ze verpesten uw werkplezier en uw productiviteit. Door deze zombies bent u altijd druk met vergaderen, administratieve werkzaamheden en het oliën van vastgeroeste businessmodellen. Reken af met deze zombies en ontdek waar het in een organisatie echt om draait.Succesvolle bedrijven hebben volgens Nederlands populairste spreker, dwarsdenker en bedrijfsverloskundige Guido Thys een ziel: iedereen weet nog waarom ze zijn opgericht en waar ze goed in zijn.Lees Zombiebusiness en ontdek hoe u uw carrière en uw organisatie nieuw leven in kunt blazen.Bron : http://www.haystack.nl
Management --- Managementvaardigheden --- Motivatie --- Leidinggeven --- Organisatiesociologie --- management --- Organisatieleer --- Leiderschap
Choose an application
Choose an application
Social change --- motivatie --- emoties --- conflicthantering --- leidinggeven --- macht --- globalisering
Choose an application
Intercultureel onderwijs --- Leraar --- Krachtige leeromgeving --- Zorgverbreding --- Leren --- Motivatie
Choose an application
De serie Kinderen en hun manieren van leren is ontwikkeld om leraren te ondersteunen bij het aanbod van diverse manieren van leren. De insteek is vooral praktisch met veel voorbeelden uit de praktijk, checklists en modellen. In dit deel staat motivatie van leerlingen en de aanpak van motivatieproblemen centraal. Na een theoretische inleiding wordt uitgelegd wat een leraar in de klas kan doen om zijn leerlingen te motiveren. In het laatste hoofdstuk wordt leren motiveren behandeld. Leren motiveren is een onderdeel van leren leren, m.a.w. als (levenslange) leerling leren hoe je het leren zo goed mogelijk aanpakt en hoe je jezelf kan motiveren.
lager onderwijs --- zorgverbreding --- motivatie --- Primary education --- Affective and dynamic functions --- #PBIB:+105.92 --- leren leren --- zelfvertrouwen --- 450.8 --- Concentratie (Aandacht) --- Klasmanagement --- Leren leren --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Zelfvertrouwen --- Motivatie ; onderwijs --- Onderwijs :Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Motivatie/Schoolmoeheid --- Methodiek van het studeren --- Lager onderwijs --- Motivatie --- Motivatieproblemen --- Klassenmanagement --- Onderwijsstijlen --- Pedagogisch klimaat --- Motivatieprobleem --- Onderwijsstijl
Choose an application
Het leraarschap is boeiend, maar kost soms veel energie. Hoe blijven leraren energiek en geïnspireerd, zodat zij hun beroep - ook op lange duur - met plezier kunnen uitoefenen? Allerlei zaken hebben invloed op de vitaliteit van de leraar, zoals persoonlijk leiderschap, de schoolcultuur en de relatie met leerlingen, collega's en schoolleiding. Dit boek behandelt vier belangrijke factoren, die bepalend zijn voor de vitaliteit van leraren: verbinding, autonomie, inspiratie en prestatie. Bij elke factor bespreekt de auteur het spanningsveld dat hierbij een rol speelt en de wijze waarop leraren daarmee kunnen omgaan. Het boek is geschreven voor leraren in alle schoolsectoren, maar is ook relevant voor schoolleiders en HRM-functionarissen. Ook zij kunnen bijdragen aan de vitaliteit van leraren. Naast informatie en onderzoeksgegevens, vindt de lezer in dit boek praktijkvoorbeelden, tips en oefeningen die leraren helpen hun vitaliteit te behouden of te versterken.
454.2 --- autonomie --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Leidinggeven --- grenzen stellen --- verbondenheid --- Onderwijs --- Onderwijskunde --- Lesgeven --- Onderwijsstrategieën --- Didactiek --- Leraren --- Functioneren --- Professionalisering --- Motivatie --- Leraar --- Directie --- Schoolcultuur
Listing 1 - 10 of 48 | << page >> |
Sort by
|