Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Wat voor een arts een gewoon en alledaags gebeuren is, wordt door de patiënt en de familie vaak als ingrijpend ervaren. De vaardigheid en de competentie waarover de zorgverstrekker in kritieke situaties beschikt, bepaalt in belangrijke mate of de geboden zorg en behandeling als kwaliteitsvol wordt ervaren. Dit tweede deel van een reeks van vier boeken over communicatie in de gezondheidszorg biedt inzichten en concrete handreikingen om in te spelen op belevingen en emoties van patiënten, waardoor het diagnostisch en therapeutisch werk tot meer resultaat kan leiden.Hoe kan je mensen met een chronische aandoening adequaat benaderen en hen ondersteunen in de permanente beperkingen die dit meebrengt? Hoe kan je communiceren over medische fouten op een wijze dat het vertrouwen wordt hersteld? Wat moet je weten over verlies en verdriet om mensen in het tijdsbestek van een normale consultatie te ondersteunen en perspectief te bieden? Wat heb je nog te bieden als de ziekte levensbedreigend is en er geen zinvolle curatieve behandelingen meer in te zetten zijn? In welke mate kan vroegtijdige planning van de zorg bijdragen tot het verstevigen van de vertrouwensrelatie met de patiënt en de familie en bijdragen tot een betere kwaliteit van zorg in de laatste periode van het leven?Ook al richt het boek zich in eerste instantie tot artsen, het bevat heel wat concrete inzichten gebaseerd op praktijkervaringen voor allen die in de gezondheids- en welzijnszorg werkzaam zijn, als zorgverstrekker, opleider of beleidsmedewerker.
slechtnieuwsgesprekken --- rouwverwerking --- deontologie --- arts-patiënt relatie --- chronische patiënten --- palliatieve zorgen --- patiëntenbegeleiding --- communicatievaardigheden --- communicatie --- Hygiene. Public health. Protection --- Sociology of health --- belevingsgerichte zorg --- Gezondheidszorg--Kwaliteit --- Health care--Quality --- Kwaliteit van de gezondheidszorg --- Quality of health care --- Qualité des soins de santé --- Soins de santé--Qualité --- 304 --- 305.8 --- 499.4 --- 613.48 --- gezondheidszorg --- slecht-nieuwsgesprek --- sociale vaardigheden --- verpleegkunde --- Family Practice. --- Academic collection --- chronische ziekten --- medische psychologie --- rouw --- 613.3 --- patiënten --- verpleegkwaliteit --- 418.7 --- Arts-patiënt relatie --- Langdurige zorgen (chronische zorgen) --- Medische psychologie --- Patiëntenbegeleiding --- Rouw (verlies) --- Verpleegkwaliteit --- Communicatie --- arts-patiënt relatie (gez) --- communicatievaardigheden (gez) --- patiëntenbegeleiding (gez) --- 614.253 --- Patiënten --- Verlies --- Zorg --- 601.3 --- Gezondheidszorg --- Family Practices --- Practice, Family --- Practices, Family --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Psychosociale zorg in het ziekenhuis --- Psychologie van leven en dood --- Integrale kwaliteitszorg --- Kwaliteitszorg --- Communicatie ; gezondheidszorg. --- Medical care --- Quality control --- Nursing --- Belgium --- Family Practice
Choose an application
Agressief gedrag heeft impact op wie ermee geconfronteerd wordt. Niet alleen het fysieke slaan, vechten, schoppen, dingen stukmaken, maar ook verbaal en psychisch geweld zoals roepen, dreigen, provoceren, kleineren, pesten... Meestal wordt in agressiebeheersing vooral gezocht naar een goede aanpak van agressief gedrag: "wat doe ik met agressie?" Dit boek neemt de impact als invalshoek: 'wat doet agressie met mij?' Want impact is niet altijd even zichtbaar, maar is er wel. De rode draad is dat impact van agressie wezenlijk invloed heeft op de aanpak ervan.Het boek is vooral bedoeld voor direct leidinggevenden van medewerkers die geregeld met agressie van cliënten worden geconfronteerd. Zorgvuldig aandacht geven aan het herstel van impact, schept een klimaat waarin medewerkers zelf in staat zijn om beter agressie te beheersen. Leidinggevenden krijgen niet enkel inzicht in het belang van impact, maar ook handvatten voor wat ze kunnen doen in nazorg en herstel. Ook beleidsmedewerkers in bredere zin vinden aanwijzingen om een ondersteuningsklimaat tot hoeksteen te maken van een gezamenlijk gedragen agressiebeleidsplan. In het boek vinden zij concrete hulpmiddelen die zij hiervoor als bouwstenen kunnen gebruiken
sociale dienstverlening --- Aggression (Psychology) --- Aggressive behavior --- Aggressiveness --- Aggressiveness (Psychology) --- Aggressiveness (Psychology) management --- Agressie (Psychologie) --- Agressie (Psychologie) [Omgaan met ] --- Agression (Psychologie) --- Agression (Psychologie) [Gestion de l' ] --- Agressiviteit (Psychologie) --- Agressiviteit (Psychologie) [Omgaan met ] --- Agressivité --- Agressivité (Psychologie) --- Agressivité (Psychologie) [Gestion de l' ] --- Caractère agressif --- Comportement agressif --- Gestion de l'agressivité (Psychologie) --- Omgaan met agressiviteit (Psychologie) --- Psychologie [Sociale ] --- Psychology [Social ] --- Tempérament agressif --- Geweld in de hulpverlening --- Agressiviteit ; hulpverlening --- Dienstverlening --- Geweldmisdrijven --- #KVHB:Agressie --- #KVHB:Hulpverlening --- 321 --- agressiviteit (gez) --- maatschappelijke diensverlening (gez) --- 364.62 --- Hulpverleners --- Agressie - agressiviteit --- Agressie in de hulpverlening --- maatschappelijk werk en sociale zorg --- Geweld in de hulpverlening. --- agressie --- hulpverlening --- conflicthantering --- leidinggeven --- maatschappelijk werk --- 415.3 --- agressiviteit --- Agressie --- Beleid --- Conflicthantering --- Leidinggeven --- Uitvoerende functies --- Agressiviteit --- Hulpverlening --- Emoties --- gedragsstoornissen --- Social problems --- Social psychology --- Sociology of social care --- Service industry --- PXL-Social Work 2013 --- psychologie --- welzijnsrecht --- communicatie --- Emotie --- Geweldsmisdrijf --- Analyse --- Evaluatie --- 613.48 --- psychosociale zorg en de klinisch psycholoog in het ziekenhuis
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|