Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
76 <5> --- 741 <5> --- 82-931 --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Azië --- Tekenkunst--Azië --- Stripverhaal --- Exhibitions --- 82-931 Stripverhaal
Choose an application
Sleen, Marc --- 82-931 --- 070.84 --- Stripverhaal --- Comics. Stripverhalen--(in de krant) --- 070.84 Comics. Stripverhalen--(in de krant) --- 82-931 Stripverhaal --- Comics artists and cartoonists --- Belgium
Choose an application
82-931 --- Stripverhaal --- 82-931 Stripverhaal --- Cartoonists --- Caricaturists --- Cartoon artists --- Artists --- Hergé, --- Remi, Georges, --- Remy, Georges, --- Эржэ, --- Ėrzhė, --- 埃尔热 --- Hergé --- Remi, Georges --- Remy, Georges --- Эржэ --- Ėrzhė
Choose an application
82-931 --- 070.84 --- 82-931 Stripverhaal --- Stripverhaal --- 070.84 Comics. Stripverhalen--(in de krant) --- Comics. Stripverhalen--(in de krant) --- Literature --- beeldverhalen
Choose an application
cartoons [humorous images] --- drawing [image-making] --- comics [documents] --- Wolinski, Georges --- French wit and humor, Pictorial --- Caricatures and cartoons --- Wolinski --- 82-931 --- 070.84 --- Stripverhaal --- Comics. Stripverhalen--(in de krant) --- Exhibitions --- 070.84 Comics. Stripverhalen--(in de krant) --- 82-931 Stripverhaal --- Wolinski, --- Caricatures et dessins humoristiques --- Wolinski, Georges,
Choose an application
Georges Remi a publié ses premiers dessins dans la presse scoute quelques jours à peine après qu'on lui ait demandé d'illustrer le périodique de son collège à Ixelles. C'est ainsi qu'il s'est rebaptisé Hergé, après être passé de la signature Remi Georges à GR. Celui qui s'appelait Renard curieux chez les scouts s'y est découvert un goût prononcé pour l'humour et les récits en images. C'est à cette époque que le scout dessinateur a pu élargir ses horizons, à un âge où peu de jeunes voyageaient. Les camps itinérants en Suisse, dans les Dolomites, les Alpes autrichiennes ou les Pyrénées, avec des compagnons scouts dont certains joueront par la suite un rôle dans sa carrière, seront suivis d'autres moments forts, vécus comme chef de patrouille ou comme routier. L'ouvrage relate cette phase de construction du jeune Remi, avec de nombreuses anecdotes et témoignages à l'appui, et révèle comment Tintin est devenu ce qu'il est. Le livre est richement illustré de photos et de documents inédits provenant des archives du Fonds Saint-Boniface et du Centre Historique Belge du Scoutisme.
82-931 --- 840 "19" HERGE --- Stripverhaal --- Franse literatuur--20e eeuw. Periode 1900-1999--HERGE --- Hergé --- Remi, Georges --- 840 "19" HERGE Franse literatuur--20e eeuw. Periode 1900-1999--HERGE --- 82-931 Stripverhaal --- Hergé. --- Boy Scouts --- Belgium --- Biography --- Hergé --- Remy, Georges --- Эржэ --- Ėrzhė --- 埃尔热 --- Hergé (1907-1983)
Choose an application
France --- Japan --- Drawing --- manga --- beeldverhalen --- 82-931 --- 070.84 --- 741.5 --- 070.84 Comics. Stripverhalen--(in de krant) --- Comics. Stripverhalen--(in de krant) --- 82-931 Stripverhaal --- Stripverhaal --- 741.5 Spotprenten. Karikaturen. Cartoons. Striptekeningen. Satirische tekeningen --- Spotprenten. Karikaturen. Cartoons. Striptekeningen. Satirische tekeningen
Choose an application
S’il faut le dire avec force c’est que nous sortons à peine de deux discours prédominants sur la bande dessinée. L’un dénonçant une forme dégradée de Culture. L’autre, apologique et militant dont le prix à payer en a été une nouvelle essentialisation du médium qui mimait parfois les positions des dénonciateurs (en les inversant). Pour rompre avec ces discours hérités du siècle passé et finalement assez sclérosants, cet ouvrage aborde une troisième voie, « constructiviste ». Elle est proposée ici par des auteurs qui ne partagent pas toujours les mêmes opinions et les mêmes ancrages théoriques, mais qui croient en la diversification et en la richesse explosive d’une constellation culturelle en expansion.
Comic books, strips, etc. --- Bandes dessinées --- History and criticism --- Cross-cultural studies --- Histoire et critique --- Etudes transculturelles --- Mass media and culture --- Bandes dessinées --- Cross-cultural studies. --- Comic books, strips, etc --- Culture and mass media --- Culture --- Comic books, strips, etc. - History and criticism --- 82-931 --- 82-931 Stripverhaal --- Stripverhaal --- Mass communications --- Drawing --- media --- beeldverhalen --- comics [documents]
Choose an application
The classic canon of Western civilization meets the artists and illustrators who have remade reading in the last years of the twentieth century and the first decade of the twenty-first century in Russ Kick's magisterial, three-volume, full-color Graphic Canon. In this handsome three-volume set, the first anthology of its kind in comics history, Russ Kick presents some of the artists and illustrators, both known and unknown, who have begun to redefine literature for a new century.
Literature --- Literature. --- Comic books, strips, etc --- Adaptations, Literary --- Literary adaptations --- History and criticism --- Adaptations --- Graphic novels in education --- Education --- 82-931 --- 76:655.5 --- 82-931 Stripverhaal --- Stripverhaal --- 76:655.5 Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst-:-Geïllustreerde boeken (boekillustraties) --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst-:-Geïllustreerde boeken (boekillustraties) --- Comic books, strips, etc. --- History and criticism. --- Adaptations.
Choose an application
"Jack Kirby (1917-1994) is one of the most influential and popular artists in comics history. With Stan Lee, he created the Fantastic Four and defined the drawing and narrative style of Marvel Comics from the 1960s to the present day. Kirby is credited with creating or cocreating a number of Marvel's mainstay properties, among them the X-Men, the Hulk, Thor, and the Silver Surfer. His earlier work with Joe Simon led to the creation of Captain America, the popular kid gang and romance comic genres, and one of the most successful comics studios of the 1940s and 1950s. Kirby's distinctive narrative drawing, use of bold abstraction, and creation of angst-ridden and morally flawed heroes mark him as one of the most influential mainstream creators in comics.In this book, Charles Hatfield examines the artistic legacy of one of America's true comic book giants. He analyzes the development of Kirby's cartooning technique, his use of dynamic composition, the recurring themes and moral ambiguities in his work, his eventual split from Lee, and his later work as a solo artist. Against the backdrop of Kirby's earlier work in various genres, Hand of Fire examines the peak of Kirby's career, when he introduced a new sense of scope and sublimity to comic book fantasy"--Provided by publisher.
Cartoonists --- 82-312.5 --- Stripverhaal --- Kirby, Jack --- Kurtzberg, Jacob --- Criticism and interpretation. --- Kirby, Jack, --- 82-931 --- 070.84 --- 741.5 --- 741.5 Spotprenten. Karikaturen. Cartoons. Striptekeningen. Satirische tekeningen --- Spotprenten. Karikaturen. Cartoons. Striptekeningen. Satirische tekeningen --- 070.84 Comics. Stripverhalen--(in de krant) --- Comics. Stripverhalen--(in de krant) --- 82-931 Stripverhaal --- Drawing --- beeldverhalen
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|