Listing 1 - 10 of 90 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Doelstelling: Deze masterproef is een bijdrage tot het EDiCT- project (Electronic Dictionary of Communication Terminology). De bedoeling is om het gebruik van elf termen uit het NIMA Marketing Lexicon van Waarts, E. et al. in kaart brengen via een terminografisch fiche, in het Nederlands, Engels en Spaans. Dit fiche wordt toegepast in GenTerm, de termenbank van Hogeschool Gent, faculteit Toegepaste Taalkunde. Door het opstellen van een tolkenglossarium stellen we deze termen ook ter beschikking van tolken. In een bespreking per begrip(discussion per concept)worden de termen kritisch benaderd, om vertalers en tolken een volledig beeld te geven van het gebruik ervan. Middelen of methode: De middelen die gebruikt worden zijn hoofdzakelijk bronnen uit het vakgebied. Een eerste verkenning gebeurde meestal via het internet. We spraken ook informanten aan, indien het gebruik van sommige termen niet duidelijk was.Acht termen werden voor het eerst besproken, drie termen waren al opgenomen in de databank, maar werden nu aangevuld of aangepast. Resultaten: Het eerste deel van de masterproef omvat een inleiding, een motivatie, een bespreking per begrip, een conclusie en tenslotte een bronnenlijst. Het tweede deel bevat het terminografische fiche per term in het Nederlands, Engels en Spaans. Deze fiches zijn klaar om ingevoerd te worden in de GenTerm database.
Communicatie. --- Engels. --- Marketing. --- NIMA. --- Nederlands. --- Pr. --- Spaans.
Choose an application
Dit boek probeert een algemene basis te bieden en toch specifiek in te gaan op zowel public relations als op marketingcommunicatie. Het geeft een actueel overzicht van definities, doelstellingen, instrumenten en raakvlakken van beide communicatiedisciplines.
Communicatie --- Organisaties. --- PR (public relations) --- marketingcommunicatie --- Advertising. Public relations --- communicatiemanagement --- bedrijfscommunicatie --- Public relations --- Handbooks, manuals, etc. --- Marketing --- Communication --- PXL-Business 2014 --- Marketingcommunicatie
Choose an application
Culture, Race, and Class-Based Perspectives in Public Relations, edited by Damion Waymer, looks at "diversity in public relations" in a novel way. Several public relations books look at gender or transnational/global PR; however, this book foregrounds issues of culture, race, and class in public relations. Some topics included are the Black Panther Party and Native American Activist rhetorical PR, risk equity, critical race theory, and pedagogical approaches to teaching culture, race, and class.
Public relations. --- Public relations --- Cultural relations. --- Cultural exchange --- Intercultural relations --- Intellectual cooperation --- International relations --- Business --- Industries --- PR (Public relations) --- Advertising --- Industrial publicity --- Mass media and business --- Propaganda --- Publicity
Choose an application
Public relations --- Communication in organizations --- Public relations. --- public relations --- communicatie --- communication --- Public Relations --- Business --- Industries --- PR (Public relations) --- Advertising --- Industrial publicity --- Mass media and business --- Propaganda --- Publicity --- Organizational communication --- Organization --- Communication in organizations.
Choose an application
An analysis of the early Přemyslid realm provides an opportunity for recognizing the importance of different factors involved in the formation of stable social structures in the early medieval regnum. The contemporary narrative emphasizes the importance of violence, where the Přemyslid princes and their powerful retinues imposed princely will on elites and freemen in Bohemia and Moravia. However, our attention also turns to the problematic evidence of assumed powerful cavalry armies and the importance of communication between prince, elites and church, somewhat problematizing the role of violence as the primary tool of governance. Furthermore, an analysis of “otherness” in Saxon chronicles and a comparison of different traditions of St. Wenceslas and Great Moravia confirm the importance of the “Identitätsbildung”-process and “ideology” as stabilising factors in the new Přemyslid regnum.
Violence --- Religion and politics --- Social structure --- Group identity --- Ideology --- Political aspects --- History --- History --- History --- History --- History --- Přemyslid dynasty. --- Bohemia (Czech Republic) --- Bohemia (Czech Republic) --- Bohemia (Czech Republic) --- Bohemia (Czech Republic) --- History --- Politics and government. --- Church history. --- Social conditions.
Choose an application
The second edition of "New Media and Public Relations" captures how the extraordinary global adoption of social media in recent years has changed the way organizations and the public relate to one another. Scholars from around the world provide intriguing insights into how constantly emerging technologies require organizations to be interactive and authentic in virtual environments where control and creation of messages is a shared process. New theoretical perspectives are offered, along with case studies and practical suggestions for using online venues in corporate, charitable, political, cause advocacy, religious, health, university, and crisis settings. Although a number of authors from the first edition have returned to contribute to the second edition, the content of each chapter is entirely new.
Public relations --- Internet in public relations --- Public relations. --- Internet in public relations. --- #SBIB:309H252 --- #SBIB:309H103 --- #SBIB:309H1713 --- Business --- Industries --- PR (Public relations) --- Advertising --- Industrial publicity --- Mass media and business --- Propaganda --- Publicity --- Externe communicatie (incl. public relations) --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- Relations publiques et internet
Choose an application
Communicatie --- organisaties --- Corporate image --- Public relations --- Customer relations --- Branding (Marketing) --- Brand name products --- Marketing --- Advertising --- Business --- Consumer affairs departments --- Customer advisory boards --- Relationship marketing --- Industries --- PR (Public relations) --- Industrial publicity --- Mass media and business --- Propaganda --- Publicity --- Company image --- Corporate identity --- Corporations --- Industrial design coordination --- organisaties. --- Organisaties. --- Reputation --- Character --- Public opinion --- Image de marque --- Marque
Choose an application
Overheden, non-profitorganisaties en commerciële bedrijven moeten voortdurend communiceren om in evenwicht te blijven met hun omgeving. Afstemming is nodig omdat die omgeving steeds sneller verandert. Moderne organisaties proberen niet alleen te beïnvloeden, ze luisteren mee en participeren in gesprekken die consumenten voeren. Dit handboek biedt inzichten en richtlijnen, gebaseerd op actuele ontwikkelingen, die van belang zijn voor de communicatie van organisaties.Deze zesde, geheel herziene editie van dit boek heeft een nieuwe titel: 'Communicatie van organisaties'. 'Communicatie' is in onze visie veel breder dan 'Public Relations' en beter van toepassing op het nieuwe handboek dat het belang en mogelijkheden van communicatie voor organisaties laat zien. In het eerste deel komt de theorie aan bod en vind je een overzicht van actuele ontwikkelingen in het vakgebied. Het tweede deel biedt concrete handvatten en verdieping. Dit maakt het boek relevant voor studenten en vakgenoten.De opzet van het nieuwe boek 'Communicatie van organisaties' is trouw gebleven aan de succesformule van eerdere edities. Ieder hoofdstuk is door een specialist in het betreffende onderwerp geschreven. Dat heeft geresulteerd in een rijk boek, gevarieerd aan inhoud, actueel en fundamenteel, met een veelheid aan inzichten en handige tips.Bron : http://www.managementboek.nl
Externe communicatie; ondernemingen. --- Public Relations; ondernemingen. --- PR (public relations) --- Advertising. Public relations --- Public relations --- Communicatie ; organisaties --- 659.4 --- communicatie --- media --- 091 --- public relations --- organisaties --- Public relations. P.R. --- Communicatie --- Communicatieplannen --- Leidinggeven --- Cultuur --- Organisatieculturen --- Interne communicatie --- Communicatiestrategieën --- Bedrijfscommunicatie --- Organisatiecultuur --- Public relations. P.R --- Communicatieplan --- Leiderschap --- Communicatiestrategie --- Toerisme
Choose an application
Public relations was established in Britain by a group of liberal intellectuals in the aftermath of the slump. Central to the startling story of Britain's early public relations pioneers is Sir Stephen Tallents, the inaugural President of the Institute of Public Relations. Tallents was a public sector entrepreneur who lent his patronage to John Grierson's documentary film movement, the BBC Overseas Service, the development of Listener Research and the staging of the Festival of Britain.A compelling portrait of how the social, economic and media revolutions of early twentieth century reshaped national life, Public relations and the making of modern Britain reveals a country struggling to cope with austerity and crisis that is at once very different from, and yet surprisingly similar to, our own.This book includes the first reprint of Tallents' influential 'The Projection of England' for over fifty years. It will interest students and scholars of media studies and modern British culture, history and politics.
Public relations --- Business --- Industries --- PR (Public relations) --- Advertising --- Industrial publicity --- Mass media and business --- Propaganda --- Publicity --- History. --- Tallents, Stephen, --- History --- E-books --- Civil Servants. --- EMB Film Unit. --- Empire Marketing Board. --- General Post Office. --- Great Depression. --- Great War. --- Institute of Public Relations. --- Ministry of Information. --- Sir Stephen Tallents. --- early twentieth-century Britain. --- modern Britain. --- postwar period. --- propaganda. --- public relations.
Choose an application
Digitale marketing en communicatie wordt alsmaar belangrijker voor bedrijven. Steeds meer producten zijn tegenwoordig digitaal: artikels, boeken, magazines, apps… Hoe kun je als marketeer je digitale aanbod verbeteren, om zo de concurrent voor te blijven? Trendwatchers geven hun visie.
Digitale communicatie. --- Online marketing. --- informaticarecht --- marketing --- online advertising --- Marketing --- PR (public relations) --- e-business --- marketingcommunicatie --- communicatiemanagement --- sociale media --- Internet marketing --- Social media --- Management --- #KVHB:Marketing --- #KVHB:E-marketing --- #KVHB:Digitale communicatie --- 658.8:004.738.5 --- digitale communicatie --- Digitale communicatie --- Online marketing --- 369.11 --- internet --- #SBIB:309H2812 --- #SBIB:309H1713 --- internetmarketing --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- PHL-Business 12 --- digitale marketing --- sociale marketing --- communicatiemedia --- Cybermarketing --- Sociale communicatie --- Internet --- Financiewezen --- Onlinemarketing
Listing 1 - 10 of 90 | << page >> |
Sort by
|