Narrow your search
Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Iedere medewerker strateeg : strategievorming met de hele organisatie
Author:
ISBN: 9789052619828 Year: 2012 Publisher: Amsterdam Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Strategievorming heeft vaak veel weg van een geheime operatie, exclusief uitgevoerd door het topmanagement. Maar er is een nieuwe trend zichtbaar: steeds meer organisaties kiezen ervoor om de nieuwe strategie samen met hun medewerkers vorm te geven. Iedere medewerker strateeg is het eerste complete theorie-en-praktijkboek dat laat zien hoe organisaties hun medewerkers effectief bij strategievorming kunnen betrekken. - Welke strategische vragen kunt u aan medewerkers stellen ? - Wat zijn de randvoorwaarden voor hun betrokkenheid ? - Wat is de rol van het management en de medewerkers in het proces ? - Welke voordelen levert strategievorming met medewerkers op ? Dit boek combineert een wetenschappelijke onderbouwing met een praktische aanpak: werkvormen en tools die u kunt gebruiken om in uw eigen organisatie samen met medewerkers een strategie te ontwikkelen. Nederlandse praktijkvoorbeelden laten zien hoe de organisaties ANWB, TNO, Vitens en Verslavingszorg Noord Nederland hierin het voortouw namen.Bron : http://www.academicservice.nl


Book
Groot innovatiemodellenboek
Authors: ---
ISBN: 9789089651037 Year: 2012 Publisher: Culemborg Van Duuren Management

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wie niet innoveert, zal op de lange termijn niet kunnen overleven. Met name in de zakelijke dienstverlening is dit een belangrijk aandachtspunt, maar ook productiebedrijven zullen meer naar dienstverlening moeten bewegen. Het inbedden en organiseren van het innovatieproces blijkt in de praktijk voor veel organisaties lastig. Dit werk biedt 35 praktische modellen om het innovatieproces handen en voeten te geven, en daarmee antwoorden te vinden op vragen als: hoe richt ik het innovatieproces in? Welke strategie moet ik volgen? Hoe kom ik erachter wat mijn klanten willen? Welke businessmodellen kan ik ontwikkelen? En hoe kan ik partnerships vormen? Elk model wordt beschreven aan de hand van een vaste opzet: wat houdt het model in? Hoe is het ontstaan? Hoe werkt het in de praktijk? En waarvoor werkt het wel en niet?


Book
Theorie U : leiden vanuit de toekomst die zich aandient : de sociale technologie van presencing.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789060386323 Year: 2012 Publisher: Zeist Uitgeverij Christofoor


Book
Organisatieontwikkeling met Theory U
Author:
ISBN: 9789024400850 Year: 2012 Publisher: Amsterdam Boom Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Theory U biedt vernieuwende inzichten in veranderingsprocessen. De theorie gaat ervan uit dat de kiemen van antwoorden op vraagstukken al aanwezig zijn, maar nog niet zichtbaar aan de oppervlakte. Organisaties wereldwijd werken inmiddels met Theory U en benutten de gezamenlijke wijsheid van groepen mensen om te komen tot daadwerkelijke vernieuwing. Organisatieontwikkeling met Theory U biedt praktische handvatten die aansluiten op Presence van Peter Senge en andere en Theory U van Otto Scharmer. Organisatieontwikkeling Organisatieontwikkeling met Theory U laat zien hoe Theory U in de praktijk kan worden toegepast. Aan de hand van praktische werkvormen worden de mogelijkheden beschreven om het doorlopen van het U-proces te faciliteren. De cases laten ervaringen zien van onder andere KLM Cargo, Achmea, S2M, Enviu en The Hub Amsterdam bij het werken met Theory U. Het boek is daarmee een mooie tool in de gereedschapskist van organisatiecoaches, consultants en trainers die bezig zijn met organisatieontwikkeling. Het U-model toegepast Organisatieontwikkeling met Theory U bestaat uit twee delen. In het eerste deel worden voor iedere fase in het U-model werkvormen beschreven. Per werkvorm wordt de achtergrond beschreven, een kort kader met een praktijkvoorbeeld, het doel, de beschrijving en het resultaat. Het tweede deel van dit boek bevat casustiek: voorbeelden van organisaties, consultants en coaches die in de praktijk met Theory U werken. De diepte in Theory U heeft als basis de vorm van de letter U. De U geeft een proces weer dat de diepte ingaat. In het U-model doorloop je als individu of team zeven fasen: downloading seeing sensing presencing crystallizing prototyping performing Veranderingsprocessen in beweging I appreciate Eva and Esthers encouragement for all of us to embody Theory U and Presencing to truly bring more awareness, kindness and courage to our work and to our world. - Arawana Hayashi, Presencing Institute Theory U was al levend, met dit boek krijgt het handen en voeten om te staan, lopen en veranderingsprocessen in beweging te brengen. - Jan Jacob Stam, Bert Hellinger Instituut Nederland Voor wie? Organisatieontwikkeling met Theory U is primair bedoeld voor organisatiecoaches, consultants en trainers die bezig zijn met organisatieontwikkeling. Daarnaast kunnen managers die bezig zijn met innovaties ook inspiratie opdoen in dit boek. Sommige managers faciliteren zelf transformatieprocessen met hun teams, andere vragen daarbij ondersteuning van organisatiecoaches. Beide kunnen hun voordeel doen met dit boek. Ook beschikbaar in het Engels.


Book
De driemaster van people management : strategie, cultuur en leiderschap in uw organisatie
Author:
ISBN: 9789048614066 Year: 2012 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De driemaster van people management wil de dynamiek in de driehoeksverhouding strategie, cultuur en leiderschap belichten als een bron van engagement.Het boek biedt concrete ideeën en inspiratie om anders in te spelen op het engagement van werknemers, en groei te crëeren voor de werknemers, voor de organisatie en voor de klanten.Groei in de betekenis van innerlijke groei, want werknemers die binnen je organisatie een "rol' vervullen, groeien als persoon. Ze engageren zich sterker én langer voor je organisatie. En de energie van deze geëngageerde medewerkers creëert positieve resultaten voor de organisatie en voor de klanten.Bron : http://www.business-economics.be

Keywords

HRM (human resource management) --- Organization theory --- Personnel management --- leidinggeven --- Aptitude au commandement --- Art de commander --- Chef [Fonctions de ] --- Commandement [Aptitude au ] --- Commandement [Art du ] --- Contrôle du personnel --- Direction (Commandement) --- Employee motivation --- Employés -- Supervision --- Encadrement du personnel --- Leadership --- Leiderschap --- Leiding --- Leidinggeven --- Motivation au travail --- Motivation du personnel --- Motiveren van het personeel --- Personeel -- Motiveren --- Personnel -- Encadrement --- Personnel -- Motivation --- Personnel -- Supervision --- Supervision des employés --- Supervision of employees --- Toezicht op het personeel --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:35H303 --- Personeelsbeleid (personeelsmanagement, personeelswerk) --- personeelsmanagement --- 65.012.4 --- personeelsbeleid --- HRM --- Management strategie beleid cultuur --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- Leadership Leadership --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Organisatieleer: mensen --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 658.3 --- Personeelsmanagement --- Organisatiestrategieën --- Organisatieculturen --- Organisatieleer --- Strategisch management --- Personeelsmanagement. --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Teams in the workplace --- Management --- PHL-Central Office 12 --- Organisatiecultuur --- Personeelsbeleid --- Organisatiestrategie --- Kostenbeheersing

Listing 1 - 5 of 5
Sort by