Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Elk team zingt, praat en vergadert zoals het gebekt is. Daarom vind je in deze minicursus teamcoaching geen pasklare antwoorden. Wat je wel vindt, zijn praktijkgerichte modellen waarmee je meer uit je team kunt halen. Want als je samenwerking in je team wilt verbeteren, heb je antwoord nodig op bijvoorbeeld vragen als: wat zijn de werkzame ingrediënten voor een doelmatige samenwerking? Wat zijn de principes van de groepsdynamiek binnen een team?Hoe verloopt een proces van teamvorming? Wat zegt de verdeling van teamrollen over een groep?De auteurs geven tips en tools voor hoe je als leidinggevende het beste kunt omgaan met veel voorkomende lastige situaties in je team. Ook trainers die werken met teams in organisaties vinden hier de meest gebruikte concepten en theorieën
Team --- Teamontwikkeling --- Groepsdynamiek --- Coaching --- Leiderschap --- Groepswerk (maatschappelijk werk) --- Teambuilding
Choose an application
Leiderschap is en blijft een klassieker in de literatuur. Des te verrassender is het om vast te stellen dat we leiderschap blijven benaderen als een zeer theoretisch verhaal waarbij de excellente en bijna onbereikbare leidersmoraal beschreven wordt. Dit leiderschapsideaal blijkt in de realiteit echter niet gemakkelijk te realiseren. Leiders lijken te lijden aan een vorm van uitstelgedrag waarbij het nemen van beslissingen geschuwd wordt. Gegeven het belang van de relatie tussen effectief leiderschap en het nemen van beslissingen is het duidelijk dat deze vorm van uitstelgedrag een van de grote recente leiderschapsproblemen is. Onze leiders lijken inderdaad leiderschap op halve kracht te demonstreren.Waarom stellen leiders beslissingen uit ? Beseffen ze dat zelf ? Kunnen ze dat voorkomen ? De bedoeling van dit boek is om meer inzicht te geven in de redenen waarom we gemakkelijk beslissingen uitstellen en welke psychologische en situationele factoren hieraan ten grondslag liggen. Deze inzichten zullen leiders bewuster maken van de problemen die samengaan met uitstelgedrag en hen tonen hoe ze deze kennis ten goede kunnen gebruiken. Met deze doelstelling voor ogen probeert dit boek aan de hand van wetenschappelijke inzichten duidelijk te maken waarom het irrationele uitstelgedrag een leiderschapsprobleem is en geeft het op een open en gemakkelijk te begrijpen manier suggesties hoe leiders hiermee kunnen omgaan.Bron : http://www.uitgeverijacco.be
Attitudes dans les organisations --- Comportement dans les organisations --- Comportement organisationnel --- Organisatiegedrag --- Organisations [Comportement dans les ] --- Organizational behavior --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Leiderschap --- #KVHB:Uitstelgedrag --- leiderschap --- 366.41 --- beslissingen --- leiding geven --- schoolmanagement --- Coaching --- teamontwikkeling --- Leidinggeven --- Managementvaardigheden --- Management --- Besluitvorming --- Leadership --- Psychological aspects --- Leiderschap
Choose an application
Er zal iets moeten veranderen waardoor leraren beter in staat zijn om te gaan met verschillen tussen leerlingen en adequaat kunnen reageren op gedragsproblemen. Het tot nu toe gehanteerde adviseren en begeleiden is klaarblijkelijk niet langer toereikend. Het gaat niet om het aanreiken van theoretische tools achteraf, maar om praktisch gereedschap dat direct kan worden toegepast. Co-teaching, waarbij een collega of deskundige als evenwaardige partner met de leraar in de klas werkt, versterkt de leraar in de klas in het vinden van praktische oplossingen. Het vergroot de handelingsvaardigheid van de leraar en voorziet deze van krachtig en doeltreffend gereedschap. Het vergroot de kennis en vaardigheden en verbetert attitudes van de leraar en rust daarmee de leraar aantoonbaar beter toe voor de onderwijsuitdagingen van vandaag en morgen.
450.7 --- Begeleiding(Coaching) --- Communicatie --- Lerarenopleiding --- Samenwerking --- Teamontwikkeling --- Werkplekleren --- 454.22 --- Lesgeven --- coaching --- lerarenopleiding --- werkplekleren --- Team-teaching --- Zorgverbreding --- Opleiding en bijscholing --- Onderwijsstijlen --- Co-teaching --- Lerarenbegeleiding --- Passend onderwijs --- adaptief onderwijs --- onderwijsbegeleiding --- werkplekken --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Geïntegreerd onderwijs --- samenwerking. --- Samenwerking. --- Leraren --- Nederland. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- samenwerkend leren --- 454.23 --- lerarenopleidingen --- didactiek --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|