Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Rekenbeestje 1 leert spelenderwijs het getalbegrip tot 3 of 6, ruimtelijk inzicht en de begrippen boven, onder, links en rechts. Kinderen doen dit door groenten te planten met Knabbel.Bron: https://www.diekeure.be/nl-be/educatief/kleuteronderwijs/beestig/klassikaal-materiaal/rekenbeestje#edumethod-content
Wiskunde --- Rekenen --- Getallen. --- Educatieve spellen --- Kleuteronderwijs. --- 471.42 --- wiskunde --- wiskundige initiatie --- speelwerkbladen --- #PBIB:+111.54 --- Wiskundige initiatie --- Getalbegrip --- Ruimtelijk inzicht --- kleuteronderwijs --- rekenen --- 472.2 --- getalbegrip --- ruimtelijk inzicht --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- Cognitieve opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Kleuteronderwijs --- 3-jarigen --- Ruimtelijke oriëntatie --- 3-jarige --- Groente
Choose an application
Rekenprentenboek Haas en Schildpad De uitgave Rekenprentenboeken Groep 1-2 bestaat uit een zestal prentenboeken met daaraan gekoppelde activiteiten gericht op gevarieerde doelgebieden van rekenen en wiskunde. Met de prentenboeken en de bijbehorende activiteitenkaarten stimuleert u op een speelse en doelgerichte manier de rekenkundige ontwikkeling van jonge kinderen binnen de context van aansprekende verhalen en rijmpjes. De activiteiten zijn geschikt voor kinderen van vier tot en met zes jaar. Concrete materialen zijn een belangrijk onderdeel in deze uitgave: ze helpen de kinderen om handelend te leren en met plezier te rekenen en te ontdekken. De uitgave Rekenprentenboeken Groep 1-2 kan als additioneel materiaal naast een willekeurige kleuter- of rekenmethode gebruikt worden in groep 1-2 en sluit specifiek aan bij Rekenwonders, het rekenwiskundig programma van Bazalt en HCO voor het basisonderwijs. Een gezamenlijk project van Bazalt en HCO
#PBIB:+111.53 --- #BSCH: vak: rekenen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 471.42 --- 510.4 --- Tellen --- Telboeken --- Prentenboeken --- Wiskundige initiatie --- Wiskundige begrippen --- wiskundige initiatie --- wiskunde --- speelwerkbladen --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Kleuter onderwijs --- Cognitieve opvoeding --- Wiskundige puzzels en spelen --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Schoolbooks - Didactic material --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- Didactics of mathematics --- Didactics of Kindergarten --- spelend rekenen --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- voorbereidend rekenen --- aanvankelijk rekenen --- Wiskunde ; basisonderwijs --- wiskunde ; getallen --- Prentenboeken ; informatief --- picture books
Choose an application
De map Als kleuters leren tellen... bevat een beschrijving van verschillende rekenspelletjes. Met deze spelletjes kan de leerkracht het getalbegrip peilen bij kinderen in groep 1 en 2. Bij elk spel worden suggesties gegeven voor het stellen van vragen, doen van interventies en geven van extra hulp. De map geeft achtergrondinformatie over tellen en getalbegrip en bevat observatieformulieren, waarbij ook wordt aangegeven wat kinderen moeten kunnen om in groep 3/het 1ste leerjaar met vertrouwen aan het rekenonderwijs uit de rekenmethode deel te kunnen nemen.
Voorbereidend rekenen. --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs. --- kleuteronderwijs --- cognitieve opvoeding --- Didactics of Kindergarten --- voorbereidend rekenen --- Voorbereidend rekenen --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- tellen --- kleuters --- rekenen --- wiskundige initiatie --- getalbegrip --- #PBIB:+111.53 --- 471.42 --- aanvankelijk rekenen --- didactiek --- wiskunde --- Getalbegrip --- Tellen --- Wiskundige initiatie --- 472.2 --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Kleuter onderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- PXL-Education 2013 --- cognitieve didactiek --- Kleuters --- Rekenen --- Kleuteronderwijs --- Kleuter
Choose an application
Als kleuters aan de slag gaan met meten en meetkunde, gebeurt er van alles in hun denken en handelen. Maar wat precies? Hoe kunt u als leerkracht inschatten of de ontwikkeling bij deze jonge kinderen naar wens verloopt? Deze map - bedoeld voor leerkrachten en remedial teachers in het basisonderwijs - geeft informatie over de wijze waarop kleuters zich ontwikkelen op de domeinen meten en meetkunde. Daarnaast leert u hoe u peilinggesprekken kunt houden met deze kinderen. Volgende peilingactiviteiten voor kleuters worden voorgesteld : Boetseren : meet- en meetkundige begrippen - Passen en meten : meetbegrippen met voorwerpen - Eendenspel : oriënteren met kleurenroutes - Welke vorm ontbreekt? : opereren met vormen - Red de prinses : opereren met figuren - Wie gooit het verst? : construeren met papier en meten via vergelijken
Voorbereidend rekenen. --- Wiskunde --- Meetkunde. --- Kleuteronderwijs. --- kleuteronderwijs --- cognitieve opvoeding --- Didactics of Kindergarten --- voorbereidend rekenen --- Voorbereidend rekenen --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- #PBIB:+111.53 --- meetkunde --- meten --- wiskundige initiatie --- 471.42 --- aanvankelijk rekenen --- getalbegrip --- kleuters --- wiskunde --- Meetkunde --- Meten --- Wiskundige initiatie --- 472.2 --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Kleuter onderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- PXL-Education 2013 --- cognitieve didactiek --- rekenen --- Metend rekenen --- 4-jarigen --- 5-jarigen --- Kleuteronderwijs --- 4-jarige --- 5-jarige
Choose an application
De speler speelt het spel door met het beantwoorden van een vraag een blokje op het bijbehorende plaatje te leggen. Zijn de antwoorden inderdaad juist? De speler komt daar snel genoeg zelf achter door te controleren of de figuur op de achterkant van de blokjes klopt. Bij de Loco Mini basisdoos horen boekjes. Deze staan ook bij het spelmateriaal.Bron: https://www.locoleerspellen.nl/en/home
didactiek --- spelmaterialen --- educatieve spellen --- taalverwerving --- taalspellen --- Nederlands --- 471.41 --- 471.41 ) Taal en verbale expressie --- taalspelletjes --- kleuters --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Games --- Schoolbooks - Didactic material --- ontwikkelingsspelletjes --- wiskunde --- tellen --- rekenspelletjes --- 471.42 --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Klok lezen --- Seizoenen --- Tijd --- Rekenen --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Aanvankelijk rekenen --- Wiskunde --- Zelfsturend leren --- Tellen --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Taal --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Ontwikkelingsproblemen --- Aanvankelijk lezen --- Letters --- Woordenschat --- Woorden --- Kloklezen --- Kleuters --- Rekenstoornissen --- Ruimtelijk inzicht --- ruimtelijke oriëntatie --- Vormen --- Ruimte --- Puzzelen --- Ontwikkelingsprobleem --- Therapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Letter --- Woord --- Puzzel --- Rekenstoornis --- Vorm (fysiek) --- Didactics of languages --- Didactics of Kindergarten --- Ergonomie --- Ergotherapie --- ruimtelijke oriëntatie
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|