Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Professional ethics. Deontology --- zorgverstrekking --- zorgsector --- gezondheidszorg --- deontologie --- gezinszorg --- ethiek (zorg)
Choose an application
Sociology of social care --- welzijnswerk --- zorgsector --- ADL (activiteiten dagelijks leven)
Choose an application
Planning (firm) --- Firms and enterprises --- innovatiemanagement --- zorgsector --- businessplanning
Choose an application
Choose an application
Service Management is een groeiend onderzoeks- en studiedomein. Het aantal boeken, artikels en research papers over dit onderwerp neemt exponentieel toe.Het samenbrengen van inzichten over het functioneren van zorgorganisaties en de kennis over service management heeft geleid tot het thema voor dit boek: Service Management voor Zorgorganisaties.Een betere serviceHet boek kan beschouwd worden als een handboek of een handleiding die zorgorganisaties helpt om een (nog) betere service te verlenen.Het richt zich tot leidinggevenden in de zorgsector die op zoek zijn naar suggesties om een goede service te verlenen. Het is dan ook een nuttig handboek voor studenten.Dit boek legt een brug tussen de meer academische kennis en de uitdagingen van de dagelijkse praktijk.
management --- zorgsector --- Business policy --- gezondheidszorg --- 658.64 --- Management --- Dienstverlening --- 366.4 --- management (gez) --- gezondheidszorg (gez) --- Gezondheidszorg --- Zorgsector --- 603.1 --- Zorgorganisatie --- 362.1 --- Services --- Gezondheidssector --- Gezondheidsinstellingen --- Personeelsmanagement --- Veranderingsmanagement --- Welzijnszorg --- Zorgorganisaties --- Zorgorganisaties. --- 658.64 Services --- Health facilities --- Organization & administration --- Handbooks, manuals, etc. --- Hygiene. Public health. Protection --- Business management
Choose an application
Goed functioneren in welzijnsorganisaties, in de gezondheidszorg, in diensten en in het onderwijs is sterk afhankelijk van de organisatorische context. Dit studieboek biedt daartoe basisinzichten in het geheel van complexe en vaak onoverzichtelijke kenmerken van en processen in organisaties. Het verschaft ook de basis voor een methodisch handelen in organisaties met het oog op de realisatie van de organisatiedoelstellingen. Het uitgangspunt daarbij is de vraag wat een medewerker in een organisatie moet weten en kunnen om zinvol, in de richting van de doelstellingen, te kunnen functioneren.www.plantyn.com
organisatiemanagement --- teamwork --- organisatiestructuren --- Organization theory --- bedrijfsleer --- projectmanagement --- VZW (vereniging zonder winstoogmerk) --- Company law. Associations --- Belgium --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Organisatiepsychologie --- organisatieleer --- 366 --- 65.01 --- Organisatieleer --- organisatie --- PXL-Healthcare 2015 --- organisatiekunde, zorgsector --- non-profitorganisaties --- methodisch handelen --- Bedrijfseconomie --- Non-profitorganisaties --- Non-profitsector --- Management --- Verenigingen Zonder Winstoogmerk --- Organisatieculturen --- Kwaliteit --- Communicatie --- Leidinggeven --- Geldwezen --- Conflicten --- Organisatiecultuur --- Non-profitorganisatie --- Vereniging zonder winstoogmerk --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Leiderschap --- Conflict
Choose an application
Niet alleen als je een eigen onderneming start maar ook als professional binnen een organisatie moet je ondernemend en innovatief zijn. Dat vraagt om specifieke kwaliteiten van jou én van de organisatie. Neem en krijg je voldoende speelruimte om te experimenteren? Hoe zorg je ervoor dat er naar je ideeën geluisterd wordt en dat je ondersteund wordt om deze ideeën te vertalen naar (nieuw) aanbod? Via het boek werkt de student geleidelijk toe naar een eigen strategisch plan om binnen een organisatie een innovatief idee door te voeren. De toekomstige professional leert kansen te signaleren, de dialoog daarover te voeren met diverse belanghebbenden, een strategisch plan te schrijven om de vernieuwing in de organisatie door te voeren, en te verantwoorden hoe dit plan effectief kan worden ingevoerd en geëvalueerd binnen de organisatie. Elk hoofdstuk start met leerdoelen, gevolgd door een casus. Vanuit die casus wordt de stap gemaakt naar het theoretische gedeelte. Alles afgewisseld met relevante artikelen, onderzoeksrapporten, interviews, beleidsrapporten en weblogs. Elk hoofdstuk eindigt met een samenvatting. Achter in het boek is een uitgebreide begrippenlijst opgenomen
Planning (firm) --- Firms and enterprises --- innovatiemanagement --- zorgsector --- businessplanning --- Gezondheidszorg --- Nederland --- Innovatie --- Non-profitsector --- Management --- Welzijnszorg --- 601.5 --- 460.4 --- SWOT-analyse --- innovatie --- organisatieleer --- welzijnszorg --- welzijnsbeleid --- Organisatie van de gezondheidszorg --- Beroep en opleiding --- 361.01 --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Zorg- en welzijnssector
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|