Narrow your search

Library

KU Leuven (2)


Resource type

book (1)

dissertation (1)


Language

English (1)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2013 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Exploring the untapped area of the interrelation between team development and the change of team learning behaviours during the existence of a temporary project team.
Authors: --- --- ---
Year: 2013 Publisher: Leuven K.U.Leuven. Faculteit Psychologie en pedagogische wetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
De invloed van werkgerelateerde variabelen op leerintentie. : Focus op differentiatie tussen hoog- en laaggeschoolden.
Authors: --- --- ---
Year: 2013 Publisher: Leuven K.U.Leuven. Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leerintentie is het voornemen en de bereidheid van een werknemer om te participeren aan een vorm van leren. Hiermee poogt men een beleefde discrepantie tussen de reeds verworven werkgerelateerde competenties en de beoogde competenties weg te werken. Dit is cruciaal voor groei van het menselijk kapitaal binnen de organisatie. Het belang van leren in organisaties kan niet ontkend worden. Hierbij kan gedacht worden aan inspanningen (vanuit de EU, organisaties,ƒ) die gedaan worden voor het mogelijk maken en het promoten van levenslang leren wat essentieel is voor het concurrentievermogen van de kenniseconomie. Met deze studie willen we nagaan welke factoren mee aan de basis liggen bij het voornemen of de bereidheid om te participeren aan leren.Het onderzoek werd afgenomen in de vorm van een enquêtering die ongeveer 300 personen bereikte. Het opgestelde instrument werd samengesteld uit bestaande vragenlijsten en gecontroleerd op latente variabelen (d.m.v. factor analyse), betrouwbaarheid (d.m.v. Chronbachs alfa) en validiteit. Voorgaand onderzoek toont aan dat zelfeffectiviteit en zelfsturing de sterkste voorspellers van leerintentie zijn. Het is in die mate een replica dat de sterke voorspellers werden opgenomen. Ook nieuwe variabelen werden opgenomen waarbij voor de keuze werd vertrokken vanuit bestaande literatuur. Dit onderzoek bespreekt kort de variabelen zelfsturing, loontevredenheid, tijdsmanagement, steun van de organisatie, inzetbaarheid (employability), groeimogelijkheden en zelfeffectiviteit. Verder gaat men na in welke mate deze variabelen leerintentie voorspellen (d.m.v. stapsgewijze regressies). Ook personalia werden in rekening gebracht (d.m.v. ANOVA). Er zal gefocust worden op het onderscheid in voorgaande scholing. We gaan na of de potentieel lerende op basis van voorafgaande scholing verschilt in leerintentie en de gerelateerde variabelen. De leerplicht geldt tot men meerderjarig is. Dit is tevens de leeftijd dat men logischerwijs afstudeert van he

Keywords

Listing 1 - 2 of 2
Sort by