Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
De kerk staat niet langer centraal in de gemeenschap, terwijl sociale media een vlucht genomen hebben en mensen een saamhorigheidsgevoel geven. Katholieke en protestantse ervaringsdeskundigen bespreken de mogelijkheden, moeilijkheden en beperkingen van sociale media voor de kerk.
Choose an application
Dagelijks worden we via kranten, radio, televisie en internet op de hoogte gehouden van wat er in Nederland en in de wereld speelt. Veel van de berichten hebben direct of indirect te maken met religie of religieuze gevoelens en uitingen van mensen. Dit is niet verwonderlijk, want religie is een belangrijk onderdeel van onze cultuur. In kunst, literatuur en architectuur, maar ook in waarden en normen, gewoontes en tradities zitten religieuze elementen verweven. Ondanks de dalende kerkelijkheid in Nederland is religie ook vandaag de dag nog een belangrijke maatschappelijke factor. In politieke debatten over bijvoorbeeld ritueel slachten, het boerka-verbod of de status van het homo-huwelijk spelen religieuze argumenten een rol van betekenis. Volgens sommige mensen een veel te grote rol; volgens andere mensen een cruciale. In ieder geval levert het ons met enige regelmaat nieuwe termen op zoals: 'weigerambtenaar' of 'religiestress'. Desondanks is kennis van religie binnen het beroepenveld van de journalistiek vaak onvoldoende aanwezig om hier goed en helder over te berichten. Dit boek wil daarom de rol van religie in de samenleving belichten, vooral met het oog op de praktijk van de aankomende journalist. Ook wil het aankomende journalisten helpen om zich op een eerlijke en professionele wijze tot het verschijnsel religie te verhouden.Bron : http://www.boomlemma.nl
Sociology of religion --- Mass communications --- Sociology of culture --- Netherlands --- Media --- Godsdienst --- Journalistiek --- Maatschappelijke ontwikkelingen --- Geschiedenis --- 251*23 --- 251*23 Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers --- Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers --- Maatschappelijke ontwikkeling --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Atlas --- Museum --- Man --- Reizen --- Ziekte --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Vliegen (werkwoord) --- Volwassene
Choose an application
Internet, facebook, le monde des médias : c'est «l'aréopage» des temps modernes (Jean-Paul II en 1990) ! Il avait raison : désormais la plupart des acteurs de la pastorale font appel aux nouvelles technologies de l'information et de la communication (les NTIC), auxquelles leurs destinataires sont familiers : la téléphonie mobile, le net, la réalisation de sites et de blogs l'interactivité sur les réseaux sociaux, les vidéos sur le web, la projection en haute définition, la photo numérique ou PowerPoint. L'ouvrage désire présenter pratiquement quelques-unes des possibilités qu'offrent ces nouveaux langages pour la pastorale et la vie de l'Église, en liturgie, catéchèse, animation pastorale et diaconie. Il cherche à établir les incidences que cette inculturation dans le «continent numérique» implique pour la proposition de l'Évangile aujourd'hui. Il souhaite également dégager les enjeux éducatifs, anthropologiques et théologiques de l'usage des NTIC.
Internet --- Christianity --- Christianisme --- Religious aspects --- Computer network resources --- Aspect religieux --- Ressources Internet --- Computer network resources. --- Pastoral theology --- Information technology --- Internet in church work --- 251*23 --- Church work --- Pastoral care --- Care of souls --- Cure of souls --- Ministry --- Pastoral office and work --- Theology, Pastoral --- 251*23 Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers --- Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers --- Technological innovations
Choose an application
"This book offers a critical and systematic survey of the study of religion and digital media. It covers religious engagement with a wide range of digital media forms and highlights examples of new media engagement in all five of the major world religions. From mobile apps and video games to virtual reality and social media, the book: provides a detailed review of major topics including ritual, identity, community, authority, and embodiment, includes a series of engaging case studies to illustrate and elucidate the thematic explorations, considers the theoretical, ethical, and theological issues raised. This unique volume draws together the work of experts from key disciplinary perspectives and is the go-to volume for students and scholars wanting to develop a deeper understanding of the subject area. Thoroughly updated throughout with new case studies and in-depth analysis of recent scholarship and developments, this new edition provides a comprehensive overview of this fast-paced, constantly developing, and fascinating field"--
Mass media in religion. --- Mass media --- -Digital media. --- 251*23 --- 251*23 Verkondiging en moderne media: radio TV pers --- Verkondiging en moderne media: radio TV pers --- Electronic media --- New media (Digital media) --- Digital communications --- Online journalism --- Mass communication --- Media, Mass --- Media, The --- Communication --- Religious aspects. --- Religious aspects --- 251*23 Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers --- Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers --- Digital media --- Mass media in religion --- Moral and religious aspects --- Digital media. --- Sociology of religion --- Mass communications --- UmU kursbok --- religious communities --- the internet --- technology --- media tradition --- new media --- religious practice --- internet --- computer --- japanese new religions --- Japanese new religious movements --- Japan --- Hikari no Wa (光の輪) --- Aum Shinrikyo (オウム真理教) --- Shoko Asahara (麻原彰晃)
Choose an application
This volume offers unique insights into the mutually constitutive nature of social media practices and religious change. Part 1 examines how social media operate in conjunction with mass media in the construction of discourses of religion and spirituality. It includes: a longitudinal study of British news media coverage of Christianity, secularism and religious diversity (Knott et al.); an analysis of responses to two documentaries 'The Monastery' and 'The Convent' (Thomas); an evaluation of theories of the sacred in studies of religion and media within the 'strong program' in cultural sociology in the US (Lynch); and a study of the consequences of mass and social media synergies for public perceptions of Islam in the Netherlands (Herbert). Part 2 examines the role of social media in the construction of contemporary martyrs and media celebrities (e.g., Michael Jackson) using mixed and mobile methods to analyse fan sites (Bennett & Campbell) and jihadi websites and YouTube (Nauta). Part 3 examines how certain bounded religious communities negotiate the challenges of social media: Judaism in Second Life (Abrams & Baker); Bah'ai regulation of web use among members (Campbell & Fulton); YouTube evangelists (Pihlaja); and public expressions of bereavement (Greenhill & Fletcher). The book provides theoretically informed empirical case studies and presents an intriguing, complex picture of the aesthetic and ethical, demographic and discursive aspects of new spaces of communication and their implications for religious institutions, beliefs and practices.
Mass media --- Mass media in religion. --- Social media. --- Religion. --- Change --- Médias --- Médias dans la religion --- Médias sociaux --- Religion --- Changement social --- Religious aspects. --- Aspect religieux --- Mass media in religion --- Social media --- Religious aspects --- Change -- Religious aspects. --- Mass media -- Religious aspects. --- Philosophy & Religion --- Religion - General --- 251*23 --- Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers --- 251*23 Verkondiging en moderne media: radio; TV; pers --- Médias --- Médias dans la religion --- Médias sociaux --- User-generated media --- Communication --- User-generated content --- Religion, Primitive --- Atheism --- God --- Irreligion --- Religions --- Theology --- Change (in religion, folklore, etc.) --- Moral and religious aspects --- Mass media - Religious aspects --- Change - Religious aspects --- Mass Media. --- Public Sphere. --- Religious Authority. --- Social Media. --- Spirituality.
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|