Narrow your search

Library

KU Leuven (5)

UAntwerpen (2)

UCLouvain (2)

ULB (2)

UNamur (2)

Arteveldehogeschool (1)

Groot Seminarie Gent (1)

IACSSO - CIAOSN (1)

KBR (1)

TPC (1)

More...

Resource type

book (5)


Language

Dutch (2)

English (2)

French (1)


Year
From To Submit

2013 (5)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
De sociale netwerk kerk : de verbindende kracht van Facebook, YouTube, Twitter en LinkedIn.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789043521406 9789043521413 Year: 2013 Publisher: Utrecht Kok

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De kerk staat niet langer centraal in de gemeenschap, terwijl sociale media een vlucht genomen hebben en mensen een saamhorigheidsgevoel geven. Katholieke en protestantse ervaringsdeskundigen bespreken de mogelijkheden, moeilijkheden en beperkingen van sociale media voor de kerk.


Book
Media en religie
Authors: ---
ISBN: 9789059319813 Year: 2013 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dagelijks worden we via kranten, radio, televisie en internet op de hoogte gehouden van wat er in Nederland en in de wereld speelt. Veel van de berichten hebben direct of indirect te maken met religie of religieuze gevoelens en uitingen van mensen. Dit is niet verwonderlijk, want religie is een belangrijk onderdeel van onze cultuur. In kunst, literatuur en architectuur, maar ook in waarden en normen, gewoontes en tradities zitten religieuze elementen verweven. Ondanks de dalende kerkelijkheid in Nederland is religie ook vandaag de dag nog een belangrijke maatschappelijke factor. In politieke debatten over bijvoorbeeld ritueel slachten, het boerka-verbod of de status van het homo-huwelijk spelen religieuze argumenten een rol van betekenis. Volgens sommige mensen een veel te grote rol; volgens andere mensen een cruciale. In ieder geval levert het ons met enige regelmaat nieuwe termen op zoals: 'weigerambtenaar' of 'religiestress'. Desondanks is kennis van religie binnen het beroepenveld van de journalistiek vaak onvoldoende aanwezig om hier goed en helder over te berichten. Dit boek wil daarom de rol van religie in de samenleving belichten, vooral met het oog op de praktijk van de aankomende journalist. Ook wil het aankomende journalisten helpen om zich op een eerlijke en professionele wijze tot het verschijnsel religie te verhouden.Bron : http://www.boomlemma.nl


Book
Web & Co et pastorale : les nouvelles technologies de l'information et de la communication (NTIC) et la transmission de la foi
Authors: ---
ISBN: 9782940461967 2940461961 Year: 2013 Volume: 6 Publisher: Saint Maurice Saint-Augustin

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Internet, facebook, le monde des médias : c'est «l'aréopage» des temps modernes (Jean-Paul II en 1990) ! Il avait raison : désormais la plupart des acteurs de la pastorale font appel aux nouvelles technologies de l'information et de la communication (les NTIC), auxquelles leurs destinataires sont familiers : la téléphonie mobile, le net, la réalisation de sites et de blogs l'interactivité sur les réseaux sociaux, les vidéos sur le web, la projection en haute définition, la photo numérique ou PowerPoint. L'ouvrage désire présenter pratiquement quelques-unes des possibilités qu'offrent ces nouveaux langages pour la pastorale et la vie de l'Église, en liturgie, catéchèse, animation pastorale et diaconie. Il cherche à établir les incidences que cette inculturation dans le «continent numérique» implique pour la proposition de l'Évangile aujourd'hui. Il souhaite également dégager les enjeux éducatifs, anthropologiques et théologiques de l'usage des NTIC.


Book
Digital Religion.Understanding Religious Practice in New Media Worlds
Authors: ---
ISBN: 9780415676106 9780415676113 9780203084861 9781000434965 1000434966 9780429295683 0429295685 0203084861 9781000435016 1000435016 0367257769 9780367257767 0367272369 9780367272364 Year: 2013 Publisher: Abingdon, Oxon Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"This book offers a critical and systematic survey of the study of religion and digital media. It covers religious engagement with a wide range of digital media forms and highlights examples of new media engagement in all five of the major world religions. From mobile apps and video games to virtual reality and social media, the book: provides a detailed review of major topics including ritual, identity, community, authority, and embodiment, includes a series of engaging case studies to illustrate and elucidate the thematic explorations, considers the theoretical, ethical, and theological issues raised. This unique volume draws together the work of experts from key disciplinary perspectives and is the go-to volume for students and scholars wanting to develop a deeper understanding of the subject area. Thoroughly updated throughout with new case studies and in-depth analysis of recent scholarship and developments, this new edition provides a comprehensive overview of this fast-paced, constantly developing, and fascinating field"--


Book
Social Media and Religious Change
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISSN: 14375370 ISBN: 9783110270457 3110270455 9783110270488 3110488574 311027048X Year: 2013 Volume: 53 Publisher: Berlin Boston

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This volume offers unique insights into the mutually constitutive nature of social media practices and religious change. Part 1 examines how social media operate in conjunction with mass media in the construction of discourses of religion and spirituality. It includes: a longitudinal study of British news media coverage of Christianity, secularism and religious diversity (Knott et al.); an analysis of responses to two documentaries 'The Monastery' and 'The Convent' (Thomas); an evaluation of theories of the sacred in studies of religion and media within the 'strong program' in cultural sociology in the US (Lynch); and a study of the consequences of mass and social media synergies for public perceptions of Islam in the Netherlands (Herbert). Part 2 examines the role of social media in the construction of contemporary martyrs and media celebrities (e.g., Michael Jackson) using mixed and mobile methods to analyse fan sites (Bennett & Campbell) and jihadi websites and YouTube (Nauta). Part 3 examines how certain bounded religious communities negotiate the challenges of social media: Judaism in Second Life (Abrams & Baker); Bah'ai regulation of web use among members (Campbell & Fulton); YouTube evangelists (Pihlaja); and public expressions of bereavement (Greenhill & Fletcher). The book provides theoretically informed empirical case studies and presents an intriguing, complex picture of the aesthetic and ethical, demographic and discursive aspects of new spaces of communication and their implications for religious institutions, beliefs and practices.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by