Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
454.52 --- computerondersteund onderwijs --- secundair onderwijs --- sociale media --- Twitter --- media-opvoeding --- internet
Choose an application
Gepreziliteerd met dit nieuwe boek! En wat voor een boek! Dit boek gaat jou heel veel leren over Prezi. Prezi is een coole site voor op je computer waarmee je de mooiste presentaties maakt. Je maakt in Prezi je hele presentatie op een groot canvas. Je kunt er woorden, foto's en filmpjes op zetten. Wat je belangrijk vindt, maak je heel groot. Wat minder belangrijk is, maak je kleiner. Als je er dan van een afstand naar kijkt, zie je alleen de belangrijke dingen. Je kunt Prezi gebruiken voor je spreekbeurt. Maar weet je dat je Prezi nog voor veel meer dingen kunt gebruiken? Denk aan een beeldverhaal om een moeilijk onderwerp uit te leggen of een uitnodiging voor je feestje. Voorbeelden staan op www.prezivoorkids.nl.
477.9 --- Mediaopvoeding --- Presenteren --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- Prezi --- didactiek --- leren denken --- presentatietechnieken --- presentatieprogramma's
Choose an application
ICT --- Onderwijs --- Digitale leermiddelen --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Computerondersteund onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- Nederland --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Als je gaat knippen, pak je een schaar. Ga je schilderen, dan pak je een kwast. Op internet horen de zoekmachines bij je gereedschap. Maar: er is geen simpele gebruiksaanwijzing en je ziet niet wat er gebeurt in een zoekmachine. Vandaar dit boek. Kun je in plaats van 246.000.000 vage resultaten 24 heldere treffers krijgen? Leer zoeken met de juiste spullen, tips en trucs. Stuur de zoekmachine zoals jij dat wilt. Informatie zoeken voor een werkstuk of een spreekbeurt, het lijkt zo simpel: 'Zoek maar even op Google'. Net zoals: 'Je moet wel de juiste zoekwoorden gebruiken'. Maar kaats de vraag eens terug: 'Doe het even voor ...' en dan blijkt zoeken op internet een tijdrovende klus met een onzekere uitkomst te worden. In de eerste plaats zijn er altijd teveel hits. Daaruit relevante resultaten kiezen is al lastig. Ook is het de vraag hoe je als kind informatie vindt die je zelf kan lezen en begrijpen. En is die informatie ook betrouwbaar? Zo zijn er meer obstakels op weg naar bruikbare teksten of filmpjes. Met Slim Zoeken wordt de vraag: 'Doe het even voor ...' beantwoord. Leer het verschil kennen tussen zoeken en op-zoeken. Schakel slimme zoekcommando's in voor betere zoekresultaten. Voorspel het gewenste antwoord. Leer een webadres lezen. En gebruik sneltoetsen voor en tijdens het zoeken. Slim Zoeken is niet alleen voor kinderen, het is geschikt voor iedereen die iets meer wil weten van zoekmachines en internet-informatie. Slim zoeken is zoeken met plezier: meer kwaliteit en minder tijdverlies. Een boek om naast de computer te leggen.
454.52 --- computerondersteund onderwijs --- internet --- onderwijs --- basisonderwijs --- zoekstrategieën --- informatievaardigheden --- 681.3* / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / --- Informatievaardigheden --- Internet : zoeken --- Mediaopvoeding --- 477.9 --- Computerwetenschap --- Internet --- Zoeken --- Zoekmachines (Internet) --- Zoekmachine (internet)
Choose an application
Docenten krijgen steeds meer te maken met LinkedIn, Twitter, Facebook, Prezi en Google+, maar vaak weten ze niet hoe ze hier het beste mee om kunnen gaan. Wat zijn social media en waar zijn ze voor bedoeld? Wanneer moet je social media stimuleren of weigeren? En hoe kun je social media het beste in de les gebruiken? Inge van Erkel legt kort en helder uit hoe docenten hun voordeel kunnen halen uit social media. Met vele praktijkvoorbeelden, interviews, weetjes en cijfers wordt het voor iedere docent duidelijk hoe het nieuwe en het verbeterde lesgeven anno nu eruit gaat zien.
Sociale media --- Leraren hoger onderwijs --- Lesinhoud --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- computerondersteund onderwijs --- Computer architecture. Operating systems --- onderwijs --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- sociale media --- 454.52 --- Informatievaardigheden
Choose an application
Rijke, toegankelijke handreiking over onderwijs & ICT en leren lesgeven met ICT. Deelthema's die aan bod komen, zijn onder meer: een algemene digitale context ten behoeve van onderwijspraktijken, interactief onderwijs via het web, mediawijsheid, didactiek van het digibord, mobiel leren, digitaal toetsen, leerlingvolgsystematiek en games in het onderwijs. Er wordt basisinformatie aangereikt, die is gekoppeld aan leerdoel en mindmap en gebaseerd op praktijkvoorbeelden en theoretische aspecten als kennis, vaardigheden en gewenste professionele attitude. Ieder hoofdstuk besluit met literatuur- en websiteverwijzingen. Met blokpijldiagrammen, mindmaps, schematische overzichten en grafiekjes. Het boek richt zich op toekomstige leraren (voortgezet onderwijs en mbo); de inhoud is in de praktijk van nu echter ook bruikbaar en toepasbaar voor zittende leraren. De bijdragen zijn van de hand van negen deskundige, betrokken en bevlogen onderwijsspecialisten. Dat is te merken aan de praktische, vlot leesbare, toegankelijke inhoud. Hier zijn professionals aan het woord die weten waarover zij het hebben, zonder ergens voorschrijvend of dogmatisch te zijn. Het boek genereert nieuwe ideeën, stimuleert tot zelf doen en zet gebruikers op het spoor van een vernieuwende lespraktijk. Met register. (Mart Seerden) © NBD Biblion Op welke manier kunnen (beginnende) leraren technologie en ICT inzetten als hulpmiddel bij het leren, lesgeven en organiseren van onderwijs? OnderWijs met ICT geeft inzichten, achtergronden en ideeën voor het inzetten van technologie en ICT in het onderwijs. Hierbij leggen de auteurs de nadruk op de didactische toepassingen. OnderWijs met ICT sluit hiermee aan op de Kennisbasis ICT. Het boek begint met een inleidend hoofdstuk waarin het kader wordt geschetst over het gebruik van ICT in het lesgeven en wat je daarvoor nodig hebt om dat vorm te geven. De overige hoofdstukken vormen de praktische verdieping waarin de auteurs aan de hand van verschillende thema's zoals web 2.0-technologie, digitale schoolborden en toetsen en beoordelen, uitleggen hoe het gebruik van ICT en technologie de meeste opbrengsten kunnen genereren bij leren, lesgeven en organiseren van onderwijs. Aan het eind van het boek is een woordenlijst met afkortingen en technische begrippen opgenomen.
ICT ; onderwijs --- ICT : onderwijs --- Informatievaardigheden --- 454.52 --- Onderwijs --- ICT --- informatievaardigheiden --- mediawijsheid --- #PBIB:+117.50 --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Muzische vorming : Media --- onderwijs --- Muzische vorming : Media & ICT --- onderwijs. --- Onderwijs. --- Computer assisted instruction --- e-learning --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Higher education --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- digitale leeromgevingen --- digitaal leermateriaal
Choose an application
Hoe zet je sociale media met succes in op school? Op die vraag geven 21 mensen uit het basisonderwijs (19 Nederlanders, 2 Vlamingen) antwoord in ons boek Sociale Media op de Basisschool. Het boek is prachtig geïllustreerd met tekeningen die kinderen over sociale media maakten.
mediawijsheid --- Computer. Automation --- sociale media --- Didactics of primary education --- Kinderen en internet --- Onderwijs en internet --- Sociale media --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- 433.5 --- 454.52 --- Cyberpesten --- Games --- Internet --- Web 2.0 --- chatten --- cyberpesten --- facebook --- internet --- web 2.0 --- 528.5 --- Audiovisuele opvoeding --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Mediaopvoeding --- Digitale leermiddelen --- Didactische werkvormen --- Didactische werkvorm
Choose an application
Sociale media als pedagogisch en didactisch instrument Sociale media kunnen perfect in de klas worden ingezet. Ze bieden een meerwaarde op pedagogisch en didactisch vlak. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat sociale media het niveau van een gadget in de klas overstijgen? Hoe bewaken we dat ze een middel vormen om pedagogische doelstellingen te bereiken en ze geen doel op zich worden? Op welke manier kunnen we ze inzetten om te werken aan mediawijsheid? En hoe integreren we dit alles in het schoolbeleid? Sociale media als communicatiemiddel Sociale media bieden ook voordelen voor de school om in dialoog te gaan met de omgeving. Hoe je ze kunt inzetten om de school te positioneren, om leerlingen en personeel te rekruteren, om participatie te bevorderen, het boek biedt informatie en stappenplannen om tot een ideale communicatiemix te komen. `Sociale media op school' besteedt ook de nodige aandacht aan het wettelijk kader en aan deontologische aspecten: wat kan en kan niet op het vlak van privacy, hoe gaan we om met cyberpesten en ongepast online gedrag, hoe zorgen we voor een veilige ICT-omgeving, ? Dit boek maakt duidelijk dat je sociale media met succes èn veilig kunt inzetten, zowel in de externe communicatie van de school als in de pedagogische context van de klas.
computerondersteund onderwijs --- schoolprofiel --- Computer architecture. Operating systems --- e-learning --- schoolbeleid --- mediawijsheid --- School management --- sociale media --- Sociale netwerken ; internet --- Onderwijs en internet --- #PBIB:+110.61 --- 454.52 --- onderwijs --- 433.5 --- 484.51 --- 528.5 --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Onderwijsvernieuwing --- Internet --- communicatiemiddelen --- 371 --- Sociale media --- Leermiddelen --- Communicatie --- Scholen --- Mediaopvoeding --- Audiovisuele vorming --- Computerondersteund onderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Algemeen --- Audiovisuele opvoeding --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Audiovisuele leermiddelen --- communicatie --- informatica --- leermiddelen --- leeromgeving --- PXL-Education 2013 --- leeromgevingen --- Digitalisering --- Privacy --- Veiligheid --- Cyberpesten --- cyberpesten --- School (instelling) --- Thuis --- digitale geletterdheid
Choose an application
Dit werk vertrekt vanuit de verhouding tussen wetenschap en wetenschappelijke literatuur. Voor het verwerven en behouden van wetenschappelijke kennis is het noodzakelijk om niet alleen inzicht te bezitten in wat wetenschapscommunicatie is, maar bovenal zelf hierin bedreven te worden. De basisvaardigheid hiervoor is informatiegeletterdheid: het kunnen lezen en schrijven binnen het kader van wetenschappelijke communicatie. Daarnaast is er ook nood aan kritische zin bij het beoordelen van informatie
Informatieontsluiting. --- Documentaire informatie. --- Digitale informatie --- Ontsluiting. --- wetenschappelijke publicaties --- informatiewetenschappen --- Information systems --- informatiebemiddeling --- wetenschapsleer --- Didactics of sciences --- informatievaardigheden --- Mass communications --- Communication in science --- Handbooks, manuals, etc. --- Communication --- 450.8 --- wetenschappelijk onderzoek --- rapporteren --- 001.81 --- 031 --- 454.52 --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:02G --- informatieverwerving --- wetenschapscommunicatie --- Wetenschappelijk onderzoek --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- informatiemanagement --- 003 --- Rapporteren --- Wetenschapscommunicatie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Informatie, documentatie ; algemeen --- Computer ondersteund onderwijs --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Bibliotheekwezen --- PXL-Central Office 2015 --- Informatie --- Informatiemaatschappij --- Kennis --- Kennismanagement --- Wetenschap --- Kennisleer --- Communicatie --- Informatievaardigheden --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|