Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek beschrijft de twaalf beroepscompetenties ergotherapie en biedt daarmee een toekomstgerichte beschrijving van het gewenste eindniveau van de opleiding tot ergotherapeut in Nederland. Deze competenties zijn geformuleerd door vertegenwoordigers van de vier opleidingen ergotherapie in Nederland, in samenwerking met ergotherapeuten uit de beroepspraktijk, op basis van de eerste uitgave van Beroepscompetenties ergotherapie uit 2007 en Beroepsprofiel Ergotherapeut. De beroepscompetenties ergotherapie beschrijven de identiteit en het domein van het beroep. Beroepscompetenties bestaan uit een combinatie van kennis, vaardigheden, attitude en persoonlijke eigenschappen en leiden tot succesvol en effectief gedrag in een werksituatie. Zij maken zichtbaar wat de ergotherapeut doet en welke diensten hij levert in verschillende werksituaties en werkvelden. De twaalf competenties zijn onderverdeeld op basis van het domein waar de competentie zich op richt in cliëntgerichte competenties (screenen, inventariseren en analyseren, behandelen en begeleiden, adviseren aan derden en ondersteunen en versterken), organisatiegerichte competenties (samenwerken, organiseren, ondernemen en zorg dragen voor kwaliteit) en beroepsgerichte competenties (onderzoeken, innoveren, leren en ontwikkelen). Elke beroepscompetentie wordt beschreven in een kernzin die beschrijft wat de ergotherapeut doet, en met welk doel. Daarnaast worden per competentie kenmerkende (methodische) stappen en bijbehorende beroepshandelingen beschreven ('hierbij gaat het om). Deze beroepshandelingen beschrijven (de essentie van) het handelen van de ergotherapeut in de praktijk, en leiden tot beroepsproducten waarmee de student kan tonen dat hij de competentie beheerst.
Physiotherapy. Alternative treatments --- opleidingsprofiel --- competenties --- ergotherapie --- Ergotherapie --- Beroepsprofielen. --- Beroep.
Choose an application
Choose an application
Maatschappelijk werkers hebben een beroep met een belangrijke missie: zij helpen mensen zich beter te handhaven in de samenleving. Hiervoor hebben zij een krachtige beroepsidentiteit nodig. Die stelt hen in staat zelfbewust en vakkundig te reageren op eisen die worden gesteld. Deze eisen zijn vaak spanningsvol. De wethouder wil dat de mw'er met een open vizier 'er op af gaat'; de zorgverzekeraar eist een wetenschappelijk bewezen aanpak; de manager verlangt bureaucratische discipline en de cliënt zelf verwacht behartiging van zijn belangen. Het is een hele kunst om met deze tegenstrijdige eisen om te gaan. Dat geldt zeker in een tijd van economische crisis en bezuinigingen. Versterking van de eigen beroepsidentiteit is nu hard nodig.In dit onderzoek laat de auteur zien dat deze versterking mogelijk wordt door middel van leerprocessen op en rond de werkplek. Zij beschrijft kenmerken van deze leerprocessen en voorwaarden om ze te organiseren. Enerzijds leren mw'ers hierdoor hun beroepsstandaarden te gebruiken. Anderzijds leren ze van hun eigen ervaringen. Door de nabijheid van de werkplek zijn problemen uit de dagelijkse praktijk direct 'voorhanden' als leerpunten. Nadeel is dat deze problemen de leerprocessen ook 'besmetten'. In de organisatie van de leerprocessen is dit een aandachtspunt. Twee actuele spanningsvelden worden in het onderzoek specifiek belicht. Deze betreffen de spanning tussen wetenschappelijke kennis en ervaringskennis en de spanning tussen professionals en managers.Dit boek geeft handreikingen voor de inrichting en organisatie van deze 'identiteitsversterkende' leerprocessen. Eén daarvan luidt dat het beroepsperspectief verplichtend in de leerprocessen wordt georganiseerd. Dat stimuleert dat mw'ers hun missie overeind houden ondanks de druk van het dagelijkse werk. Dit boek is relevant voor iedereen die wetenschappelijk of praktisch is geïnteresseerd in beroepsontwikkeling van maatschappelijk werkers en andere professionals in veeleisende, 'spannende', omgeving.www.eburon.nl
beroepsprofielen --- sociaal werk --- Social welfare methods --- #SBIB:316.8H30 --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- Sociaal werk --- Maatschappelijk assistenten --- Identiteit --- Beroepshouding --- Beroepspraktijk --- Sociaal werk (beroep) --- Maatschappelijk assistent --- Professionele houding
Choose an application
www.steunpuntmedia.be
journalisten --- journalistiek --- Journalism --- Journalists --- Belgium --- Social aspects --- PXL-Media & Tourism 2013 --- beroepen --- België --- Journalistiek --- Journalistieke ethiek --- Beroepsprofielen --- Bronnen --- BPB1401 --- Journaliste --- Presse --- Belgique --- Journalist --- Pers --- Bélgica --- Belgija --- Belgien --- Belgie --- Belgicko --- Beļģija --- Белгија --- Belgio --- Белгия --- Belgia --- il-Belġju --- An Bheilg --- Βέλγιο --- Belgjika --- Belgia Kuningriik --- Beļģijas Karaliste --- Royaume de Belgique --- Belgian kuningaskunta --- Belgické kráľovstvo --- Koninkrijk België --- Belgijos Karalystė --- das Königreich Belgien --- Βασίλειο του Βελγίου --- Kingdom of Belgium --- Кралство Белгија --- Краљевина Белгија --- Belgické království --- Reino de Bélgica --- ir-Renju tal-Belġju --- Regatul Belgiei --- Kongeriget Belgien --- Кралство Белгия --- Mbretëria e Belgjikës --- Belga Királyság --- Królestwo Belgii --- Konungariket Belgien --- Reino da Bélgica --- Kraljevina Belgija --- Regno del Belgio --- lehdistö --- pers --- prensa --- prasa --- presse --- spauda --- преса --- tisk --- штампа --- stampa --- shtypi --- Τύπος --- imprensa --- sajtó --- печатени медиуми --- prese --- presă --- tisak --- ajakirjandus --- press --- tlač --- lehdistöala --- δημοσιογραφία --- journalism --- újságírás --- jornalismo --- novinstvo --- Journalismus --- novinářství --- periodismo --- jurnalism --- novinarstvo --- gazetari --- žurnālistika --- giornalismo --- journalisme --- žurnalistika --- journalistik --- новинарство --- Beroepsprofiel --- Bron --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord) --- an preas
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|