Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Ce recueil réunit des communications faites au Collège de France en 2009 à l'occasion de l'exposition Blake organisée cette année-là au Petit Palais. Pour Yves Bonnefoy - poète, essayiste, professeur honoraire au Collège de France, auteur de nombreux ouvrages de poésie, sur la littérature et les arts et à l'initiative de cette journée d'études, la présence de ces oeuvres à Paris offrait l'occasion de méditer sur leur nature et leur portée particulière et générale, "sous le signe de leur moment historique et du devenir de la poésie et de la peinture en Europe". Yves Bonnefoy voit chez Blake une "adhésion totale à la vérité de l'écriture" : le peintre-poète aurait été "un des tout premiers à en prendre conscience et à s'y confier", ouvrant "des voies encore infrayées dans le rapport de l'être parlant au monde". Les communications des spécialistes de la littérature et de l'image, à la suite, s'interrogent sur le pouvoir euristique de la ligne chez l'artiste et sa valeur prophétique, en regard des traditions du Moyen Age et de l'Antiquité.
Choose an application
Blake, William, --- Blake, W. --- Blake, William --- Blake, William, 1757-1827 --- Bleĭk, Uilʹi︠a︡m, --- בליק, ויליאם, --- בלייק, ויליאם, --- Criticism and interpretation. --- Influence.
Choose an application
Emotions in literature. --- Emotions (Philosophy) --- Emotions dans la littérature --- Emotions (Philosophie) --- Blake, William, --- Blake, William, --- Political and social views.
Choose an application
The requisite guide to Blake's ideas and symbols
Symbolism in literature --- Signs and symbols in literature --- Symbolism in folk literature --- Blake, William, --- Blake, W. --- Blake, William --- Blake, William, 1757-1827 --- Bleĭk, Uilʹi︠a︡m, --- בליק, ויליאם, --- בלייק, ויליאם,
Choose an application
This work examines the allusions to Blake throughout Harris's four Hannibal Lecter novels and provides a Blakean reading of the works as a whole, particularly in regard to the character of Lecter and the nature of evil in the world--and to what extent humanity should accept evil. The novels and their film versions reveal that Harris uses Blake to suggest that good and evil are intertwined and coexist, and that it is foolish to try to see them simply as opposing binaries. Refusing to recognize their intertwined relationship leads to imbalance and a negative outcome, as revealed in the fate of G
Allusions in literature. --- Good and evil in literature. --- Blake, William, --- Harris, Thomas, --- Influence. --- Criticism and interpretation.
Choose an application
English poetry --- Romanticism --- Point of view (Literature) --- First person narrative. --- Persona (Literature) --- Narration (Rhetoric) --- History and criticism --- Theory, etc. --- Keats, John, --- Wordsworth, William, --- Coleridge, Samuel Taylor, --- Blake, William, --- Criticism and interpretation --- History. --- English poetry - 19th century - History and criticism - Theory, etc. --- Romanticism - Great Britain. --- Keats, John, - 1795-1821 - Criticism and interpretation - History. --- Wordsworth, William, - 1770-1850. - Intimations of immortality. --- Coleridge, Samuel Taylor, - 1772-1834. - Rime of the ancient mariner. --- Blake, William, - 1757-1827. - Songs of experience. --- Wordsworth, William, - 1770-1850. - Prelude --- Keats, John, - 1795-1821
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|