Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Social welfare methods --- motivatie --- groepstherapie --- gesprekstherapie --- methoden van het sociaal werk --- maatschappelijke hulpverlening
Choose an application
Het handboek Oplossingsgerichte vragen heeft als doel gespreksvoering simpel en positief te maken voor professionals in de (geestelijke) gezondheidszorg, en in situaties van management, leidinggeven, coaching, mediation en onderwijs. Cliënten worden op respectvolle wijze uitgenodigd hun doel te formuleren met een beschrijving van wat ze voor het probleem in de plaats willen, de uitzonderingen op het probleem te vinden en voort te bouwen op hun sterke kanten en op wat in hun leven werkt. Dit wordt gemakkelijk gemaakt door het stellen van de 1001 oplossingsgerichte vragen die in dit boek beschreven staan. Stap voor stap en hoofdstuk na hoofdstuk wordt daarbij het proces van het werken met een oplossingsgerichte - toekomstgerichte - focus beschreven.Het concept en de methodiek van oplossingsgerichte gespreksvoering, alsook de houding van de oplossingsgerichte professional, verschillen wezenlijk van probleemgerichte gespreksvoering. Exploratie van wat er mis is, niet werkt en hersteld moet worden, maakt plaats voor exploratie van wat er goed gaat, wel werkt en waar op voortgebouwd kan worden. Gesprekken met cliënten verlopen positief en het aantal gesprekken is meestal korter en daarmee kostenbesparend.
mondelinge communicatie --- Business management --- coaching --- gesprekstherapie --- Mass communications --- Gesprekstherapie --- #KVHB:Gesprekstechniek --- #KVHB:Hulpverlening --- #KVHB:Cognitieve gedragstherapie --- gesprekstechnieken --- Gesprekken : psychiatrie --- Hulpverlening : gespreksvoering --- 364.044 --- 607.2 --- psychotherapie --- hulpverlening --- geestelijke gezondheidszorg --- motivatie --- HRM --- human resources management --- PXL-Social Work 2015 --- Gespreksvoering --- Geestelijke gezondheidszorg --- Oplossingsgericht werken --- Reflectie --- Oplossingsgerichte therapie --- Management --- Leidinggeven --- Coaching --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Leiderschap --- Onderwijs
Choose an application
Al jaren weten we dat het behandelen van mensen met een psychose, vooral degenen die geen ziektebesef hebben, uiterst lastig is. Ze willen geen behandeling. Vanuit de patiënt bekeken helemaal logisch overigens; waarom je laten behandelen wanneer je niet ziek bent!In dit boek beschrijft psychiater Jules Tielens een manier om wel contact te krijgen en te houden met deze ernstig getroffen mensen. Hij noemt deze techniek Verbindende Gesprekstechniek. Want succes in de behandeling van deze mensen ligt aan de kwaliteit van het contact.Het is volledig geschreven vanuit ervaringen uit de praktijk en heeft veel elementen van Motiverend Interviewen. Maar het is meer: het geeft praktische tips en heldere uitgangspunten. Een boek dat je vertelt om te stoppen met ruziemaken met deze mensen en zelfs te stoppen met het gebruiken van argumenten om hen te overtuigen.Het is bedoeld voor iedereen die met psychotische mensen omgaat. En dat zijn er meer dan je denkt: van psychiaters tot politieagenten en van familieleden tot maatschappelijk werkers, detentiemedewerkers en advocaten. Het is een vakboek maar in begrijpelijk taal. Iedereen moet dit boek kunnen begrijpen, want voor goede zorg voor deze mensen is iedereen nodig.
psychiatrie --- psychose --- 606.3 --- psychosen --- psychische syndromen --- psychotherapie --- gesprekstechnieken --- gesprekstherapie --- psychopathologie, psychiatrische ziektekunde, neurosen, psychosen, oorlogssyndromen en verslavingsziekten --- 616.2 --- Psychiatry --- psychiatrische verpleegkunde --- verpleegkunde --- Psychosen --- Psychotherapie --- Provincie West-Vlaanderen --- Psychose
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|