Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Hoe zet je sociale media met succes in op school? Op die vraag geven 21 mensen uit het basisonderwijs (19 Nederlanders, 2 Vlamingen) antwoord in ons boek Sociale Media op de Basisschool. Het boek is prachtig geïllustreerd met tekeningen die kinderen over sociale media maakten.
mediawijsheid --- Computer. Automation --- sociale media --- Didactics of primary education --- Kinderen en internet --- Onderwijs en internet --- Sociale media --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- 433.5 --- 454.52 --- Cyberpesten --- Games --- Internet --- Web 2.0 --- chatten --- cyberpesten --- facebook --- internet --- web 2.0 --- 528.5 --- Audiovisuele opvoeding --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Mediaopvoeding --- Digitale leermiddelen --- Didactische werkvormen --- Didactische werkvorm
Choose an application
Sociale media als pedagogisch en didactisch instrument Sociale media kunnen perfect in de klas worden ingezet. Ze bieden een meerwaarde op pedagogisch en didactisch vlak. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat sociale media het niveau van een gadget in de klas overstijgen? Hoe bewaken we dat ze een middel vormen om pedagogische doelstellingen te bereiken en ze geen doel op zich worden? Op welke manier kunnen we ze inzetten om te werken aan mediawijsheid? En hoe integreren we dit alles in het schoolbeleid? Sociale media als communicatiemiddel Sociale media bieden ook voordelen voor de school om in dialoog te gaan met de omgeving. Hoe je ze kunt inzetten om de school te positioneren, om leerlingen en personeel te rekruteren, om participatie te bevorderen, het boek biedt informatie en stappenplannen om tot een ideale communicatiemix te komen. `Sociale media op school' besteedt ook de nodige aandacht aan het wettelijk kader en aan deontologische aspecten: wat kan en kan niet op het vlak van privacy, hoe gaan we om met cyberpesten en ongepast online gedrag, hoe zorgen we voor een veilige ICT-omgeving, ? Dit boek maakt duidelijk dat je sociale media met succes èn veilig kunt inzetten, zowel in de externe communicatie van de school als in de pedagogische context van de klas.
computerondersteund onderwijs --- schoolprofiel --- Computer architecture. Operating systems --- e-learning --- schoolbeleid --- mediawijsheid --- School management --- sociale media --- Sociale netwerken ; internet --- Onderwijs en internet --- #PBIB:+110.61 --- 454.52 --- onderwijs --- 433.5 --- 484.51 --- 528.5 --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Onderwijsvernieuwing --- Internet --- communicatiemiddelen --- 371 --- Sociale media --- Leermiddelen --- Communicatie --- Scholen --- Mediaopvoeding --- Audiovisuele vorming --- Computerondersteund onderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Algemeen --- Audiovisuele opvoeding --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Audiovisuele leermiddelen --- communicatie --- informatica --- leermiddelen --- leeromgeving --- PXL-Education 2013 --- leeromgevingen --- Digitalisering --- Privacy --- Veiligheid --- Cyberpesten --- cyberpesten --- School (instelling) --- Thuis --- digitale geletterdheid
Choose an application
Amazon raadt ons boeken aan, LinkedIn raadt ons banen aan en TomTom hoe om een file heen te rijden. Met dezelfde technologie berekent Google hoe virussen zich verspreiden, Twitter wie de verkiezingen gaat winnen en Shell waar ze het best naar olie kunnen boren.Aan de basis van deze ontwikkeling staan de explosieve groei aan digitale gegevens en de steeds krachtigere algoritmes waarmee we de gegevens onderzoeken. Het is inmiddels mogelijk om patronen en verbanden te ontdekken die het menselijk denkvermogen ver te boven gaan. In de toekomst - sneller dan we denken - zullen we op deze manier ook berekenen welke behandeling een patiënt moet krijgen, waar een inbraak gaat plaatsvinden en wie in aanmerking moet komen voor een promotie. We staan aan het begin van de big data-revolutie. En volgens experts gaat dit een grotere impact hebben op onze levens dan het internet.De big data-revolutie beschrijft een van de belangrijkste ontwikkelingen waar wij, onze kinderen en kleinkinderen, mee te maken krijgen. Voor eenieder die goed op de hoogte wil blijven van maatschappelijke en technologische ontwikkelingen is het verplichte kost.Bron : http://www.mavenpublishing.nl
Theory of knowledge --- Information systems --- gegevensopslag --- Documentation and information --- digitale technieken --- datacommunicatie --- digitale geheugens --- 330.3 --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- data-analyse --- 681.3*E --- 681.3*E4 --- #SBIB:309H1720 --- #SBIB:35H24 --- #SBIB:303H520 --- 681.3*E Data --- Data --- 681.3*E4 Coding and information theory: data compaction and compression; formal modelsof communication; nonsecret encoding schemes--See also {681.3*H11} --- Coding and information theory: data compaction and compression; formal modelsof communication; nonsecret encoding schemes--See also {681.3*H11} --- dynamiek van de economie. Economische bewegingen --- Informatiekunde, informatie management --- Informatiemanagement bij de overheid --- Methoden sociale wetenschappen: techniek van de analyse, algemeen --- Statistische gegevens --- Maatschappelijke ontwikkelingen --- Technologie --- Praktijk --- Informatiemaatschappij --- Informatiemanagement --- Datamining --- Big Data --- Maatschappelijke ontwikkeling --- Sport --- Maatschappij --- 670 --- internet --- informatietechnologie --- informatica --- informatique
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|