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The Engineering Management book synthesises the engineering principles with business practice, i.e. the book provides an interface between the main disciplines of engineering/technology and the organizational, administrative, and planning abilities of management. It is complementary to other sub-disciplines such as economics, finance, marketing, decision and risk analysis, etc. This book is intended for engineers, economics and researchers who are developing new advances in engineering management, or who employ the engineering management discipline as part of their work. The authors of this volume describe their pioneering work in the area or provide material for case studies successfully applying the engineering management discipline in real life cases.
Engineering --- Management. --- Civil engineering --- Structural engineering --- Management --- Management & management techniques
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Operations Management is an area of business concerned with managing the process that converts inputs into outputs, in the form of goods and/or services. Increasingly complex environments together with the recent economic swings and substantially squeezed industrial margins put extra pressure on companies, and decision makers are pushed to increase operations efficiency and effectiveness. This book presents the contributions of a selected group of researchers, reporting new ideas, original results and practical experiences as well as systematizing some fundamental topics in Operations Management. Although it represents only a small sample of the research activity on Operations Management, people from diverse backgrounds, academia, industry and research as well as engineering students can take advantage of this volume.
Operations research. --- Operational analysis --- Operational research --- Industrial engineering --- Management science --- Research --- System theory --- Management & management techniques
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"Performance et sérénité... est-il possible de les conjuguer au quotidien, dans l’entreprise et dans les organisations ? L’intelligence collective… comment la mettre en œuvre concrètement au quotidien ? Nous naviguons dans un contexte social, économique, environnemental et sociétal complexe et changeant. C’est un challenge à la fois personnel et collectif de chaque instant. Comment maintenir une base stable permettant aux équipes d’agir, de progresser et de réussir ? Développer une forme de sérénité et accroître la puissance ainsi que la créativité collective est possible, en mettant en œuvre des principes qui nous viennent d’une sagesse ancestrale : les « accords toltèques ». Cette approche multimillénaire trouve tout à fait sa place dans notre monde contemporain ! Les auteurs nous montrent pourquoi et comment cette démarche d’équipe facilite l’émergence d’une intelligence collective, au profit de tous. Olivier Lecointre a, depuis 2009, intégré progressivement dans le quotidien de différentes équipes cette approche particulière et a priori étrangère au monde de l’entreprise que sont les accords toltèques, dans le but d’apporter plus de lumière, de confiance, de sérénité et de performance. Laurence Aubourg a, depuis 2005, intégré la « voie de la liberté personnelle » de la sagesse toltèque dans sa vie quotidienne et dans ses accompagnements professionnels. Leurs témoignages et leurs conseils pratiques vous proposent des clés pour explorer cette voie et mener votre propre projet de mise en place au sein de votre équipe. La nouvelle édition de ce livre intègre un large témoignage sur la création et la mise en mouvement d’une équipe fonctionnant au quotidien en intelligence collective, au sein d’un grand groupe industriel."
Equipe Team --- Management Management --- Toltec philosophy --- Conflict management --- Ruiz, Miguel, --- Teams in the workplace --- Ruiz, Miguel, - 1952- - Four agreements
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Recently statistical knowledge has become an important requirement and occupies a prominent position in the exercise of various professions. In the real world, the processes have a large volume of data and are naturally multivariate and as such, require a proper treatment. For these conditions it is difficult or practically impossible to use methods of univariate statistics. The wide application of multivariate techniques and the need to spread them more fully in the academic and the business justify the creation of this book. The objective is to demonstrate interdisciplinary applications to identify patterns, trends, association sand dependencies, in the areas of Management, Engineering and Sciences. The book is addressed to both practicing professionals and researchers in the field.
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Negative growth (Economics) --- Organizational change --- Personnel management --- Décroissance soutenable --- Changement organisationnel --- Personnel --- Direction --- Temps (gestion) Tijdscontrole --- Management Management --- Décroissance soutenable
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Lean heeft zijn intrede gedaan in menige zorginstelling. Lean is een managementfilosofie om elke dag en met iedereen in de organisatie doelgericht te verbeteren om tot reductie van verspilling in processen te komen. Dit boek gaat over lean in de zorg. In het bijzonder gaat het over de eisen die aan de lijn worden gesteld om de toepassing van lean tot een succes te maken. Kjeld Aij en Bas Lohman ervaren dagelijks de resultaten, maar ook de weerstanden en knelpunten die het invoeren van lean oplevert. De rol van de leidinggevende is hierbij essentieel. Maar wat maakt een echte lean leider en wat zijn de verschillen met traditioneel management? Daarover gaat dit boek. Het is een zoektocht naar de eigenschappen van een lean leider en het gedrag dat hij tentoonspreidt.De casus van het fictieve UMC Zorgelo vormt de rode draad in dit boek. Over de schouder van Jeanine Dekker, afdelingshoofd Spoedeisende Hulp, zien we hoe het welslagen van lean staat of valt met het (voorbeeld)gedrag van haar en haar collega-leidinggevenden. Daarbij worden de essentiële aspecten van leiderschap, management, organisatiekunde en communicatie apart belicht. Zo biedt dit boek behalve een praktische leidraad ook theoretische verdieping, waarbij telkens bruggen tussen praktijk en theorie worden geslagen.Dit boek onderscheidt zich van andere publicaties over lean omdat het voor een belangrijk deel in een verhalende stijl een zoektocht beschrijft naar de essentie en succesfactoren van lean in relatie tot leiderschap in de zorg.
Hygiene. Public health. Protection --- personeelsmanagement --- Personnel management --- zorgbeleid --- verpleegkunde --- verpleegkundige procedures --- zorgmanagement --- lean denken --- Leadership Leadership --- Management Management --- Lean Lean --- verpleegkundig management --- lean leiderschap --- management --- 613.44 --- Zorgmanagement --- Lean leiderschap --- Verpleegkundig management (management (verpleegkundig)) --- Interne organisatie --- Lean management --- PXL-Healthcare 2017 --- Lean-methode --- #SBIB:316.334.3M52 --- Medische sociologie: professionele aspecten van de hulpverlening --- Lean
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werkplanning n de zorgsector --- wettig uurrooster --- organisatieleer --- sociale wetgeving --- Uurrooster --- Verpleegkundig management (management (verpleegkundig)) --- Hours of labor --- Law and legislation --- Organization --- Management --- Handbooks, manuals, etc. --- Health facilities --- Belgium --- Personnel management --- PXL-Healthcare 2016 --- arbeidsrecht --- zorgsector
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Aptitude au commandement --- Art de commander --- Bedrijfsbeheer --- Beheer --- Business administration --- Business entreprises--Management --- Chef [Fonctions de ] --- Commandement [Aptitude au ] --- Commandement [Art du ] --- Corporations--Management --- Direction (Commandement) --- Entreprises--Gestion --- Gestion --- Gestion d'entreprise --- Industrial administration --- Industrial management --- Leadership --- Leiderschap --- Leiding --- Leidinggeven --- Management --- Management [Industrial ] --- Ondernemen --- Rationalization of industry --- Scientific management --- Management Management --- Chefs Diensthoofden --- Leadership Leadership
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This volume advances the debate on the past, present and future of international business and management research. A truly international group of experts present their perspectives, and ask the question What is it that we know? when discussing major issues and concepts in the field. This annual collection includes a regular special feature on a leading scholar; exploring in this volume the work of Jean-François Hennart and his theories on multinational enterprise and strategic management. Part two addresses international business and international management issues from a philosophical perspective, examining key topics such as post-merger integration, dominant design theory, internalizing firms and the strategy-performance relationship.
Business. --- Management -- Cross-cultural studies. --- Management --- Business & Economics --- Management Styles & Communication --- Trade --- Economics --- Commerce --- Industrial management --- E-books --- Business administration --- Business enterprises --- Business management --- Corporate management --- Corporations --- Industrial administration --- Management, Industrial --- Rationalization of industry --- Scientific management --- Business --- Industrial organization --- International business. --- Management & management techniques. --- Industrial management. --- International --- General. --- Management. --- Management Science.
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Harcèlement, humiliations, vexations... Tels sont les premiers mots qui viennent à l'esprit quand on parle de management toxique. Pourtant, il ne se limite pas au harcèlement. Un management devient toxique lorsqu'il place une personne dans l'incapacité se réaliser ses tâches et ses missions ou qu'il la soumet à une pression émotionnelle supplémentaire. En prenant appui sur les récentes découvertes en psychologie et en neurosciences, cet ouvrage élargit le spectre du management toxique à d'autres process moins spectaculaires mais tout aussi nocifs et sources de stress. Conçu comme un parcours de selfcoaching, cet ouvrage propose de comprendre comment se mettent en place les comportements toxiques et de passer à l'action pour ne plus en être la cible. À l'aide de grilles de lecture et mises en situations, vous pourrez : diagnostiquer la source organisationnelle, relationnelle ou individuelle du management toxique ; déculpabiliser et prendre du recul ; développer une stratégie d'action pour supprimer la cause ou réduire l'effet du management toxique ; agir avec pragmatisme et professionnalisme pour faire évoluer votre situation.
AA / International- internationaal --- 658.300 --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking. --- Management Management --- Relations humaines Menselijke relaties --- Harcèlement Ongewenst gedrag --- Pouvoir (relations humaines) Macht (menselijke relaties) --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- Organizational behavior --- Bullying in the workplace --- Psychological abuse --- Courtesy --- Work environment --- 431 --- bien-être au travail --- management --- harcèlement --- opleiding management --- formation management
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