Listing 1 - 10 of 89 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
PBIB --- Klinische psychologie --- Adoptie --- Pleegzorg
Choose an application
"David Silverman's second edition provides a refreshing introduction to doing and debating qualitative research. An antidote to the standard textbook, this new edition shows how research can be methodologically inventive, empirically rigorous, theoretically-alive and practically relevant. Using materials ranging from photographs to novels and newspaper stories, the book demonstrates that getting to grips with qualitative methods means asking ourselves fundamental questions about how we are influenced by contemporary culture. By drawing on examples from websites and social media in the new edition, Silverman's text acknowledges how our social worlds are changing and explores new arenas for data collection. A new Glossary of Received Ideas aims to challenge conventional understandings of terms central to qualitative research and will inform, amuse and stimulate readers. This book is perfect pre-course reading for those new to research as well as seasoned researchers who want to reflect on their practice."--Publisher's website.
Planning (firm) --- PBIB --- Kwalitatieve onderzoeksmethoden --- Qualitative research. --- Social sciences --- Research.
Choose an application
Dit werkboek hoort bij de training ADHD psycho-educatie voor kinderen van 9 tot 12 jaar. Door te werken aan de opdrachten uit dit vrolijk uitgevoerde werkboek krijgen kinderen meer kennis over hun eigen ADHD, kunnen zij hun ervaringen delen met andere kinderen en oefenen ze met positief denken.Bij de training hoort het verhalende kinderboek Zo snel als een... .Deelnemers aan de groep horen dit boek aan te schaffen en mee te nemen naar elke bijeenkomst.De training bestaat uit vijf bijeenkomsten van elke 1,5 uur voor maximaal 6 kinderen, van 9 tot 12 jaar en wordt gegeven door twee hulpverleners/trainers.
Choose an application
Linguistics --- leesbevordering --- Primary education --- leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- technisch lezen --- #PBIB: TEST: Testotheek --- #PBIB: TEST: Schoolvorderingen --- #PBIB: TEST: Technisch lezen --- #PBIB: TEST: Lezen --- #KVHB:Testotheek LA --- #KVHB:Test; lezen --- #KVHB:Leestest --- logopedie --- testmateriaal --- leestesten --- leesvaardigheden --- Lezen --- Toetsen --- Schoolbooks - Didactic material --- Leerlingvolgsystemen --- Lager onderwijs --- Technisch lezen --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Evaluatie --- Leerlingvolgsysteem --- Toets --- Schrijven --- Spel
Choose an application
Een leerkracht is eigenlijk nooit klaar met werken. Want hij kan altijd méér doen: leukere lessen maken, betere toetsen ontwikkelen of meer aandacht besteden aan leerlingen. Waar ligt de grens? Marleen Holtkamp, werkefficiencytrainer en -coach, werkt veel met leerkrachten die kampen met een **hoge werkdruk**. In dit boek laat ze zien hoe leerkrachten lucht in hun rooster (en daarmee in hun hoofd) kunnen creëren. Door slimmer te plannen, **efficiënt** te e-mailen en prioriteiten te stellen, valt veel **tijd winnen**. In korte hoofdstukken biedt dit boek direct toepasbare tips. Onder meer over perfectionisme beteugelen, omgaan met nakijkpieken en afrekenen met uitstelgedrag. De praktijkvoorbeelden zijn herkenbaar voor iedere leerkracht. Wie aan de slag gaat met deze inzichten, zal zeker tijdwinst boeken!
tijdmanagement --- lesgeven --- Didactics --- #PBIB:+110.10 --- timemanagement --- 458.1 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Leraren hoger onderwijs --- Tijdsbesteding --- Leraar hoger onderwijs
Choose an application
Career changes. --- Secondes carrières --- PBIB --- 331.3 --- HR praktijkvoorbeelden --- Performance management --- Training --- Carrière-einde --- Personeelsbeleid. Human resources management. Strategisch HRM --- Secondes carrières
Choose an application
Een toekomst voor talent – dat wil zeggen: alle talenten, van alle kinderen! De centrale boodschap van dit boek is, dat het aan onderwijs, ouders, overheid en ondernemers is om gezamenlijk te werken aan die toekomst, waarin alle talenten optimaal worden ontplooid en benut. Dat is niet alleen een maatschappelijk belang, dat ieder deelbelang overstijgt, het is zelfs een morele opdracht: onze kinderen hebben er recht op, dat die 4 O’s hen prikkelen, uitdagingen en ondersteunen – want de toekomst van economie, arbeidsmarkt en samenleving is aan hún talent!
onderwijsparticipatie --- Teaching --- talentmanagement --- onderwijsstrategieën --- ontwikkeling van het kind --- onderwijsorganisatie --- talenten --- didactiek --- Talenten --- #PBIB:+110.10 --- Begaafdheid --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Talentontwikkeling --- Gelijke onderwijskansen
Choose an application
Na het succes van 'Filosoferen met kinderen' dat in 2011 verscheen volgt hier een nieuwe bundel verhalen om met kinderen te filosoferen over levensvragen. Verhalen uit de hele wereld, uit alle culturen en uit alle religies. Verhalen die vragen oproepen, om over na te denken of om alleen maar stil naar te luisteren. Voor een deel zijn het weer oude verhalen met een bepaalde levenswijsheid die zowel spannend als inspirerend zijn. Daarnaast zijn er veel nieuwe verhalen over dieren die in hun wereldje dezelfde sociale en emotionele dilemma's tegenkomen als de kinderen zelf, zodat ze zich daarmee gemakkelijk kunnen identificeren. Ze vormen een prachtig geschenk aan de kinderen van nu, die er vragen over kunnen stellen en gestimuleerd worden om na te denken over zichzelf en hun leefwereld. Bij elk verhaal staan praktische tips voor de docent over het gebruik van de verhalen in de klas. Uniek aan deze verhalen is dat ze niet allemaal vastliggen; ze kunnen aangepast worden aan de leeftijd en de mogelijkheden van de groep. Vandaar dat deze verhalen ideaal zijn voor een groep die speciale aandacht verdient. Bovendien zijn er tips voor aansluitende creatieve activiteiten.
Philosophy --- filosoferen met kinderen --- #PBIB:+111.94 --- 478 --- Filosoferen met kinderen --- Vakdidactiek : Godsdienst / Zedenleer / Filofosie : Lager onderwijs --- Vormingsgebieden --- toegepaste filosofie --- Levens --- Basisonderwijs --- Verhalen --- Levensvraag --- Verhaal
Choose an application
Meetkunde --- #PBIB:+111.54 --- Differentiatie --- Remediëring --- Wiskunde --- 474.21 --- wiskunde --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Vlakke figuren --- Ruimtefiguren --- Vlakke figuur
Listing 1 - 10 of 89 | << page >> |
Sort by
|