Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Emotional intelligence --- Brain --- Hersenen --- Emotionele intelligentie --- Autisme --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Choose an application
kinder- en jeugdpsychologie --- emoties --- opvoedkunde --- brein --- emotionele intelligentie --- 415.4 --- Emotionele intelligentie --- Empathie --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Sociale vaardigheden --- Zelfbewustzijn --- Hogere geestelijke functies --- Educational sciences
Choose an application
In deze tijd van voortdurende afleiding is aandacht een schaars goed geworden. Maar het is ook ons belangrijkste hulpmiddel om een prettig leven te leiden en goed te presteren. Daniel Goleman, auteur van de everseller Emotionele intelligentie, laat in dit onderhoudende en diepgravende boek zien hoe we onze aandacht kunnen aanscherpen. Hij combineert de nieuwste inzichten op het gebied van beslissen, mindfulness en communicatie. Het resultaat is een boeiend verhaal dat niet alleen de laatste stand van zaken in de neurowetenschappen behandelt, maar ook praktische hulp biedt om ons bewuster te worden van onze emoties en oordelen, zodat we beter leren omgaan met alle informatie en prikkels om ons heen.
Cognitive psychology --- EQ (emotioneel quotiënt) --- Affective and dynamic functions --- Attention --- Self-control --- Thought and thinking --- Emotionele intelligentie
Choose an application
De begeleiding van hoogbegaafde kinderen is het meest complete boek over het opvoeden van hoogbegaafde kinderen. Het zet de lezer aan tot nadenken en vermijdt de valkuil van ogenschijnlijk eenvoudige oplossingen die hooguit voor korte tijd werken. Omdat het om een zeer heterogene groep kinderen gaat, zullen hun opvoeding en begeleiding altijd maatwerk vragen. Daarvoor geeft dit boek een schat aan praktische tips en adviezen.
begeleidingsmethodieken --- hoogbegaafdheid --- Developmental psychology --- Pupil counseling. Pupil guidance --- #KVHB:Hoogbegaafdheid --- 462.1 --- hoogbegaafde kinderen --- Amend, Edward R. --- Hoogbegaafde kinderen --- Amend, Edward R --- Emotionele intelligentie --- Zelfbeeld --- Zelfvertrouwen --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Hoogbegaafdheid --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Aptitude pour la direction --- Bedrijfsleiders--Beleidsbekwaamheid --- Capacité à se motiver --- Conscience des émotions --- Dirigeants d'entreprises--Aptitude à diriger --- Emoties en cognitie --- Emotional intelligence --- Intelligence interpersonnelle --- Intelligence émotionnelle --- Maîtrise des relations avec les autres --- Maîtrise des émotions --- QE (Quotient émotionnel) --- Quotient émotionnel --- Arbeidsethos --- Emotionele intelligentie --- Management --- Psychological aspects --- Personality development
Choose an application
Bij een leerprobleem is er vaak sprake van een "motorische blokkade". Het kind weet wel wat het moet doen of antwoorden, maar krijgt het niet op papier gezet. De leerling kan dus zijn volledige potentieel niet laten zien. Het INPP-bewegingsprogramma, dat je dagelijks met de hele klas kan uitvoeren, biedt voor veel kinderen een antwoord. De leerlingen die niet schoolrijp zijn of leerproblemen hebben, oefenen zo de basisvaardigheden om tot leren te komen zonder dat ze uit de klas moeten worden gehaald. Via de motorische weg worden de cognitieve functies ondersteund. Kinderen moeten immers eerst hun bewegingen leren controleren, alvorens ze kunnen stilzitten, schrijven, lezen, ...
Bewegingsopvoeding. --- leerproblemen --- Primary education --- leerstoornissen --- Orthopedagogics --- Kindergarten --- neuromotorische stoornissen --- Bewegingsopvoeding --- #PBIB:+105.61 --- lichamelijke vaardigheden --- motoriek --- ontwikkelingspsychologie --- neuromotoriek --- screeningsmethoden --- 415.3 --- emotionele intelligentie --- didactiek --- sociale vaardigheden --- 464 --- Motorische ontwikkeling --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerproblemen --- Bewegen --- Lichamelijke ontwikkeling --- 796.012 --- Leerstoornissen --- Testen --- Neuromotorisch ontwikkelingsprogramma --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Kinderen met leerproblemen --- PXL-Education 2014 --- motorische ontwikkeling --- cognitieve functies --- bewegingsprogramma's --- screening --- kleuteronderwijs --- bewegingsopvoeding --- Onderwijsmethoden --- Onderwijs --- dyspraxie --- Beweging --- Onderwijsmethode --- Leerstoornis --- Plezier --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
De leiders van morgen zijn de kleuters die vandaag in de zandbak spelen. De zorg voor een goed leiderschap start bij de opvoeding van de nieuwe opkomende generatie. We hebben toekomstige leiders nodig met een sterke emotionele, mentale en spirituele intelligentie. Leiders die zich laten leiden door nieuwe drijfveren: vertrouwen, integriteit en nederigheid.Bron : http://www.lannoocampus.be
Business policy --- leidinggeven --- BPB1305 --- 098 Bedrijfskunde --- Leiderschap --- Gouvernement d'entreprise --- Cadre --- Leiding van een onderneming --- Leidinggevend personeel --- Leidinggeven --- Managementvaardigheden --- Management --- Emotionele intelligentie --- Leadership --- Psychological aspects --- eżekuttiv --- bainisteoir --- administracija --- leidinggevend personeel --- vadošs darbinieks --- johtajisto --- executive --- длъжностно лице --- vodilni delavci --- vedoucí pracovník --- chef --- quadro --- руководилац --- vezető --- раководител --- cuadro --- rukovoditelj --- juhtkond --- στέλεχος --- kadra kierownicza --- ekzekutiv --- Führungskraft --- ledende funktionær --- funcție de execuție --- vedúci výkonný pracovník --- Beschäftigter in leitender Position --- раководен кадар --- atbildīga persona --- vezető beosztású munkavállaló --- leitender Angestellter --- корпоративно управление --- governanza korporattiva --- εταιρική διακυβέρνηση --- nadzór korporacyjny --- drejtim i brendshëm i shoqërisë --- ettevõtte üldjuhtimine --- direzione d'azienda --- upravljanje podjetja --- korporatīvā vadība --- conducerea întreprinderii --- korporacijsko upravljanje --- företagsstyrning --- governo das empresas --- Corporate Governance --- kultura řízení podniku --- организација управљања предузећем --- корпоративно управување --- yrityksen hallintoneuvosto --- corporate governance --- vállalatirányítás --- gobierno de empresa --- įmonės valdymas --- leiding van een onderneming --- rialachas corparáideach --- riadenie korporácie --- gobernanza empresarial --- транспарентност на корпоративното управување --- transparente Unternehmensführung --- uzņēmumu vadība --- gouvernance d'entreprise --- selskabsledelse --- aktivt ejerskab --- governo societario --- vállalatirányítás módszere --- Struktur der Unternehmensführung --- Unternehmensführungsmethode --- governo das sociedades --- vállalatirányítás szervezése --- vállalatvezetési kultúra --- vállalatvezetés felépítése --- ägarkontroll --- vállalatirányítás átláthatósága --- структура на корпоративно управување --- upravljanje podjetij --- bestuur van ondernemingen --- korporatiivne juhtimine --- feidhmeannach
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|