Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Psychology --- ouders --- gedragsstoornissen --- emoties --- ouders-kind relatie --- ouderschap --- tienerzwangerschappen
Choose an application
Deze grondig herziene derde druk van het inmiddels klassieke 'Neurologie van cognitie en gedrag in hoofdlijnen' is een standaardwerk voor een ieder die zich bezighoudt met patiënten die cognitieve veranderingen ondergaan. Het boek behandelt vrijwel alle vormen van cognitieve stoornissen met inbegrip van belangrijke ziekte-entiteiten als de ziekte van Alzheimer en frontotemporale dementie, gebieden waar in de laatste jaren veel ontwikkelingen zijn geweest. Het boek is met name gericht op neurologen en neurologen in opleiding. Daarnaast is het geschikt voor andere specialisten die patiënten met hersenaandoeningen behandelen, en studenten die zich voorbereiden op examens over gestoorde cognitie en gestoord gedrag.
Neuropathology --- gedrag (mensen) --- neurologie --- cognitieve wetenschappen --- gedragsstoornissen --- cognitieve stoornissen --- dementie --- ziekte van Alzheimer
Choose an application
Onze kinderen krijgen steeds vaker etiketten opgeplakt: rekenstoornis, leesstoornis, leerstoornis, ontwikkelingsstoornis... Maar is dat wel terecht? Kinderen zijn niet anders dan pakweg 30 jaar geleden, toch krijgen ze steeds sneller een stoornis toegeschreven. Waarom? De overdiagnosticering dreigt uit de hand te lopen. Steeds vaker krijgen kinderen een etiket zonder dat aan alle diagnostische criteria is voldaan of zelfs zonder een consultatie bij gespecialiseerde hulpverlening. Regelmatig komt deze overetikettering voort uit de drang om elk kind het beste te gunnen. Voorzichtigheid is echter geboden, want etiketten zijn moeilijk te verwijderen: ze laten sporen na, bij de ouders, bij de leerkrachten en vooral bij de kinderen zelf. En ook voor kinderen met echte stoornissen is overdiagnosticering lastig, omdat hun behoeftes en kansen hierdoor verloren dreigen te gaan in de grote massa. Normale kinderen roept op tot een maatschappelijk debat over overdiagnosticering en tot voorzichtigheid. Het is tevens een warme oproep aan volwassenen om meer vertrouwen te hebben in de kracht van kinderen om het beste in zich naar boven te halen en hen de tijd te gunnen om zichzelf waar te maken.
Diagnostiek --- Leerstoornissen --- 464 --- 460.2 --- PXL-Education 2016 --- gedragsstoornissen --- leerstoornissen --- kinderen --- diagnostiek --- maatschappijnormen --- Educational psychology --- Teaching --- Orthopedagogics
Choose an application
revalidatie --- gedragsstoornissen --- Neuropathology --- neurologie --- paramedische beroepen --- PXL-Healthcare 2018 --- neurologische revalidatie --- hersenstoornissen --- ICF; International Classification of Functioning
Choose an application
Educational sciences --- adaptief onderwijs --- gedragsstoornissen --- ADHD --- Attention Deficit Disorder --- Autisme --- Leerstoornissen --- Onderwijs --- ADD --- Leerstoornis --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
PBS - Goed gedrag kun je leren! reikt doelmatige strategieën aan om het gedrag van leerlingen te kunnen beheersen op het niveau van de school, de klas én individueel. Het is een compleet programma om antisociaal gedrag van kinderen in de leeftijd van 4-18 jaar op school zo vroeg mogelijk aan te pakken en om te buigen naar positief gedrag. Het gaat uit van drie pijlers: respect, verantwoordelijkheid en veiligheid. Het is een integrale aanpak, met als doel alle medewerkers van de school op één lijn te krijgen wat betreft het omgaan met gedrag. De school bepaalt zelf in welk tempo zij het proces doorlopen. Met deze gids heb je een breed scala aan nieuwe vaardigheden en kennis in handen, gebaseerd op het meest recente onderzoek. Deze succesvolle methode gaat uit van de visie dat geen enkel kind achterop zou mogen raken door gedragsproblemen en dat de leerkracht de nodige steun verdient om dit mogelijk te maken. Positive Behavior Support is een evidence basedprogramma dat op veel scholen in de Verenigde Staten met succes wordt ingezet, net als in Canada, Noorwegen, Zweden, Denemarken, IJsland, Duitsland en Chili.
klassenmanagement --- gedragsstoornissen --- Didactics --- gedragstherapie --- gezag --- didactische principes --- pesten --- agressie --- 454.2 --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Schoolcultuur --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- klasbeheer --- #KVHB:Gedragsstoornissen --- #KVHB:Schoolproblemen --- #KVHB:Probleemgedrag --- Onderwijsstrategieën --- Gedrag --- Gedragsproblemen --- Antisociaal gedrag --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs --- Gedragsprobleem --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Gedragsstoornissen ; kinderen --- Jeugdcriminaliteit ; hulpverlening --- Residentiële jeugdzorg ; methodiek --- 467 --- hulpverlening --- gedragsproblemen --- residentiële hulp --- jeugddelinquentie --- Jeugdhulpverlening --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Residentiële jeugdzorg ; methodiek
Choose an application
Therapeuten werkzaam in een instelling of eigen praktijk binnen de kinder- en jeugd psychiatrie kunnen met dit draaiboek een groepstraining opzetten voor kinderen met ADHD van het gecombineerde type en/of het overwegend hyperactief/impulsieve type aangeduid als ADHD. Bij de training hoort het Werkboek ADHD-groep en het verhalende kinderboek Zo snel als een... Deelnemers aan de groep horen deze boeken aan te schaffen en mee te nemen naar elke bijeenkomst.In het draaiboek voor de groepstraining is iedere stap uitvoerig en volledig beschreven en bevat voorbeelden van ouderbrieven en -uitleg, vragenlijsten, diploma, diverse kaartjes en ophangposters die te downloaden zijn voor gebruik in de groep.De training bestaat uit vijf bijeenkomsten van elke 1,5 uur voor maximaal 6 kinderen, van 9 tot 12 jaar en wordt gegeven door twee hulpverleners/trainers.Doel van de bijeenkomsten is de kennis over ADHD van de kinderen te vergroten (psycho-educatie). Een ander belangrijk aspect is het kunnen delen van hun ervaringen met andere kinderen. Er wordt geoefend met positief denken en gewerkt met zowel een individueel als groepsbeloningssysteem.
464 --- Kinderen met leerproblemen --- ADHD --- Kinderen --- Orthopedagogiek --- orthopedagogiek --- kinderen --- gedragsstoornissen --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- psycho-educatie --- leerproblemen --- Orthopedagogics --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Gefeliciteerd meneer! U hebt ADHD...' Breed glimlachend schudt de psychiater mij de hand en hij begint mij prachtige verhalen te vertellen over de vele voordelen van ADHD. Met grote ogen zit ik de beste man aan te kijken. Als hij op een gegeven moment stilvalt, neem ik schoorvoetend het woord: 'ADHD? Dat is toch een ziekte?', spreek ik zacht ... De psychiater barst in lachen uit. 'Meneer, u moet niet alles geloven wat ze u vertellen', en hij geeft mij wat namen en adressen van mensen die me kunnen helpen het maximale voordeel uit mijn ADHD te halen. Bij het verlaten van de spreekkamer schudt hij mij nogmaals de hand. 'Nogmaals gefeliciteerd, u bent maar een bofkont. U realiseert zich dat misschien nu nog niet, maar dat komt gaandeweg vanzelf.'Stel je eens voor dat je bovenstaande reactie had gekregen toen er bij jou ADHD gediagnosticeerd was. Hoe had je je leven met ADHD dan vormgegeven?Hoera! Ik heb ADHD rekent af met een aantal aannames die je leven met ADHD negatief beïnvloeden. Bijvoorbeeld dat ADHD een ziekte, een stoornis is. Dit boek beweert het tegendeel. ADHD kan je juist in staat stellen tot het leiden van een uniek en uitdagend leven. Niet ondanks de ADHD, maar dánkzij de ADHD. En door de negatieve etiketten van je af te schudden, neem je weer zelf de verantwoordelijkheid voor je leven.Hoera! Ik heb ADHD bevat meer dan 100 tips, voorbeelden en ervaringen die je helpen om het maximale uit je ADHD te halen. Niet alleen voor jezelf, maar juist voor je omgeving.
ADHD --- Leerproblemen --- Gedragsproblemen --- Kinderen met gedragsproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- 464.6 --- Orthopedagogiek --- orthopedagogiek --- gedragsstoornissen --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- leerproblemen --- Orthopedagogics --- Volwassenen --- Volwassene
Choose an application
Ik kies voor zelfcontrole is een training voor kleine groepen kinderen die specifieke gedragsproblemen hebben zoals agressief gedrag, ongehoorzaamheid, brutaliteit en opstandigheid. Het zijn kinderen die vaak in conflict komen met anderen. De training is bedoeld voor kinderen in de leeftijd van 8 tot 12 jaar en vindt plaats op school tijdens schooltijd. Leerkrachten en ouders worden gedurende de training op de hoogte gesteld over de inhoud en mogelijke ondersteuning van het kind. De kern van deze evidence based behandeling bestaat uit cognitieve gedragstherapeutische methodieken. Kinderen die voor de reguliere hulpverlening moeilijk bereikbaar zijn, krijgen met deze training toch een behandeling.
Gedragsstoornissen ; kinderen --- 467 --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Agressieve kinderen --- Agressie --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Gedragsprobleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|