Listing 1 - 10 of 45 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
11 p.
Motivatie --- Loopbaanbegeleiding --- Personeelsmanagement --- Carrière Loopbaan --- Motivation Motivatie
Choose an application
Als leidinggevende kom je dagelijks voor allerlei dilemma's te staan. Hoe motiveer je bijvoorbeeld die ene medewerker? Hoe zorg je ervoor dat je team goed functioneert? Hoe breng je slecht nieuws? En hoe oefen je invloed uit? Vragen waar niet zomaar een pasklare oplossing voor bestaat. Maar er zijn zeker wel handvatten te geven. In Leidinggeven doe je zo! beschrijven Wanda Kraal en Tanja Smid hoe je grip kunt krijgen op al die uitdagingen waar je als leidinggevende mee te maken hebt. Het boek bestaat uit twee delen. In het eerste deel komen de belangrijkste dilemma's uit de praktijk voorbij, voorzien van aansprekende voorbeelden, praktische oefeningen en concrete tips. Het tweede deel behandelt de achterliggende theoretische modellen, voor meer inzicht in je eigen praktijksituatie. Daarmee is het een uitstekende wegwijzer voor elke leidinggevende! - Alle aspecten van leidinggeven bij elkaar in een overzichtelijk en handzaam naslagwerk. - Boordevol praktische handvatten voor beginnende én ervaren leidinggevenden. - Met aandacht voor de achterliggende theorie en de psychologische onderstroom.Bron : http://www.bol.com
Leidinggeven --- Personeelsmanagement --- Motivatie --- Managementvaardigheden --- Leiderschap
Choose an application
The Handbook of Moral Motivation offers a contemporary and comprehensive appraisal of the age-old question about motivation to do the good and to prevent the bad. From a research point of view, this question remains open even though we present here a rich collection of new ideas and data. Two sources helped the editors to frame the chapters: first they looked at an overwhelmingly fruitful research tradition on motivation in general (attribution theory, performance theory, self-determination theory, etc.) in relationship to morality. The second source refers to the tension between moral judgment (feelings, beliefs) and the real moral act in a twofold manner: (a) as a necessary duty, and, (b) as a social but not necessary bond. In addition, the handbook utilizes the latest research from a wide range of disciplinary perspectives, wishing to suggest by this that the answer to the posed question will likely not come from one discipline alone. Furthermore, our hope is that the implicit criticism that the narrowly constructed research approach of the recent past has contributed to closing off rather than opening up interdisciplinary lines of research becomes in this volume a strong counter discourse. The editors and authors of the handbook commend the research contained within in the hope that it will contribute to better understanding of humanity as an inherently moral species.
Choose an application
37.02 --- Leraren --- Lesplannen --- Evaluaties --- Motivatie
Choose an application
Vrijwilligerswerk --- Vrijwilliger --- Oudere --- Werving --- Begeleiding --- Motivatie --- MW
Choose an application
Aan de hand van de laatste wetenschappelijke inzichten op het gebied van geluk, motivatie en presteren wordt in een prettig leesbare tekst met praktische voorbeelden gedemonstreerd hoe kinderen op school weer gemotiveerd kunnen raken en het beste uit zichzelf kunnen halen.
Motivatie --- Differentiatie --- Motivatie : onderwijs --- Klasmanagement --- 454.23 --- Motivatieproblemen --- Secundair onderwijs --- Motivatieprobleem
Choose an application
Partnergeweld --- Forensisch welzijnswerk --- Begeleiding --- Motivatie --- Motivatiebevordering --- MW --- Justitiehuis, Gent
Choose an application
De ontwikkeling van kinderen en jongeren staat in onze snel evoluerende maatschappij onder hoogspanning. Het aanbod aan ontwikkelingsmogelijkheden is dan wel enorm groot, het is voor kinderen niet evident om een stevig intern kompas uit te bouwen dat hun persoonlijke interesses en overtuigingen weerspiegelt. Ook ouders worden op de proef gesteld om grenzen te stellen over wat kan en niet kan. In dit boek wordt, op basis van de Zelf-Determinatie Theorie, betoogd dat de psychologische behoeftes aan autonomie, competentie, en verbondenheid de cruciale vitamines zijn van groei. Door in deze vitamines te voorzien stimuleren ouders, leerkrachten en hulpverleners de ontwikkeling, terwijl het beknotten van deze behoeftes hun groei vertraagt of zelfs verzet en psychopathologie in de hand werkt.Het boek brengt een kritisch overzicht van thema's zoals autonomie en moreel functioneren, verzet en weerstand, en identiteitsontwikkeling. Verder komt de rol van verschillen in genetisch potentieel en genetische kwetsbaarheden in de ontwikkeling van jongeren aan bod. Het boek sluit af met een uitgebreid hoofdstuk rond de wijze waarop ouders een motiverende rol kunnen opnemen. Het boek presenteert rond elk van deze thema's hedendaags wetenschappelijk onderzoek ter zake, waarbij de link wordt gelegd met klassieke ontwikkelingspsychologische auteurs en theorieën. Hoewel het in de eerste plaats een studieboek betreft, dat als cursusmateriaal geldt voor de studenten in de tweede bachelor psychologie, beoogt het boek ook een naslagwerk te zijn voor ieder die bekommerd is om het stimuleren van de groei van kinderen en jongeren. Het kan dan ook een bron van inspiratie vormen voor ouders, leerkrachten, en hulpverleners.
ouders-kind relatie --- Educational sciences --- ontwikkeling van het kind --- motivatie --- autonomie --- Education --- Parent participation --- Handbooks, manuals, etc. --- Children --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Motivatie --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- 433 --- KHCA --- Opvoeding in de praktijk --- Opvoeding en onderwijs --- Ouders --- Motivatie --- Opvoeding --- Onderwijs --- Gesprek
Choose an application
Zelfregulatie is datgene wat mensen tot mens maakt. Het betreft hun vermogen hun psychisch functioneren - in het bijzonder hun zelf - te kunnen beïnvloeden. Daardoor kunnen zij, samen met anderen, steeds complexere en verder weg liggende doelen bereiken. Zelfregulatie impliceert beïnvloeding van cognitieve, emotionele en motivationele processen en de regulatie van het gedrag. Zelfregulatie ontwikkelt zich in fasen. Tot ver in de volwassenheid verwerven mensen op dit vlak nieuwe competenties. Als zij daarin gehinderd worden, bijvoorbeeld door sociaal isolement of beperking van hun autonomie, kunnen allerlei somatische, psychische en sociale problemen ontstaan. Bij de oplossing van deze problemen is steun van anderen vaak essentieel. De hulp leidt echter vaak pas tot opmerkelijk en duurzaam herstel als mensen geholpen worden het niveau van hun zelfregulatie te verhogen. Maar louter leunen op steun van anderen is niet voldoende. In zekere zin hebben mensen de sleutel in handen om hun problemen zelf op te lossen: het verbeteren, versterken of herstellen van de zelfregulatie doe je uiteindelijk zelf. Dit boek bespreekt de achtergronden van zelfregulatie vanuit biologisch, psychologisch en sociaal perspectief. Het eerste deel gaat in op de kenmerken van zelfregulatie. Het verduidelijkt hoe problemen in de ontwikkeling van zelfregulatie in het dagelijks leven manifest worden. Het tweede deel gaat in op de vraag of en hoe problemen met de zelfregulatie kunnen worden hersteld. Het accent ligt op wat mensen zelf daaraan kunnen bijdragen. Door de focus te leggen op zelfregulatie draagt dit boek bij aan de discussie over zaken als persoonlijk en maatschappelijk herstel, zelfmanagement, eigen kracht en het zelf regie nemen over de zorgverlening.
Zelfregulatie (psychologie) --- Zelfregulatie (psychologie). --- ontwikkelingspsychologie --- gedragsontwikkeling --- Developmental psychology --- gedrag (mensen) --- motivatie --- zorg --- klinische psychologie --- zelfregulatie --- 159.92 --- Cognitief functioneren --- Motivatie --- Emoties
Listing 1 - 10 of 45 | << page >> |
Sort by
|