Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De auteur, emeritus hoogleraar orthopedagogiek, beschrijft in twintig hoofdstukken het verschijnsel agressie bij kinderen van begin tot eind. Hoe ontstaat het, welke ontwikkelingen maken agressieve kinderen door en welke oplossingen zijn er? Het boek wordt onderbouwd met zeer recent wetenschappelijk onderzoek. Dertien bijlagen maken samen met een literatuurlijst en een register het geheel tot een waardevol boek voor (aankomende) orthopedagogen, psychologen en leerkrachten. © NBD Biblion Agressie is een probleem waarmee ouders, leerkrachten en hulpverleners dikwijls geen raad weten. In de verschillende hoofdstukken van dit boek belicht de auteur het verschijnsel agressie van begin tot eind. Het is een helder geschreven overzichtswerk waarin beschreven wordt hoe agressie ontstaat, welke ontwikkelingen agressieve kinderen kunnen doormaken en welke oplossingen er zijn om agressie te voorkomen of in te perken. 'Agressie bij kinderen' is bedoeld voor (aankomende) orthopedagogen, psychologen, sociaal-pedagogische hulpverleners, leerkrachten en andere professionals die met agressieve kinderen te maken hebben of krijgen.
Developmental psychology --- Age group sociology --- kinderpsychiatrie --- cyberpesten --- kinderpsychotherapie --- agressie --- pesten
Choose an application
Centrum voor Leerlingenbegeleiding --- Internet --- Cyberpesten --- Pesten --- Maatschappelijk werk --- MW
Choose an application
Ken je iemand die gepest wordt? Zou je zelf iemand durven pesten? Of word je zelf gepest? Wat kun je zelf doen in die situaties? Wat kunnen anderen doen? Er zijn een heleboel vragen en emoties die boven komen als je met pestsituaties te maken krijgt. Dit boek bekijkt de pestproblematiek vanuit verschillende perspectieven en benadrukt het belang van de omgeving in het oplossen en bespreekbaar maken van pestgedrag. Het werd op maat van kinderen geschreven en wetenschappelijk onderbouwd aan de hand van de KiVa-programma.
Intimidation --- Pesten --- 455.1 --- Plagen --- Cyberpesten --- 454.9 --- pesten --- cyberpesten --- plagen --- #PBIB:+107.22 --- 301.15 --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Pesten --- emoties --- Social psychology --- Pesten.
Choose an application
In deze Toolbox vind je 8 werkvormen die jongeren 'tools' geven om te reageren op cyberpesten. Jongeren leren in klasverband stil te staan bij weerbaarheid, groepsdruk, netiquette en communicatie en om zelf voornemens te maken over hun gedrag op het net. Bevat ook tips en tricks voor elke internetgebruiker.
Cyberpesten --- pesten --- 301.15 --- Didactics --- Didactics of social education --- Secondary education --- Mass communications
Choose an application
Pedagogiek --- Cyberpesten --- Relatie school - ouder --- Communicatie --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- Pedagogische wetenschappen --- h.o.
Choose an application
This book presents the information from the collaborative efforts and perspectives of a current school district superintendent who has researched and worked day-to-day with the issues, and an attorney currently dealing with the legal issues relevant to cyberbullying.
Bullying in schools --- Cyberbullying --- Cyber bullying --- Online bullying --- Virtual bullying --- Bullying --- Prevention. --- Sociale media --- Pesten --- School (instelling) --- Cyberpesten
Choose an application
Iedereen werd ooit al eens geconfronteerd met pestgedrag, als pester, als gepeste of als toeschouwer. Pesten is immers van alle tijden en komt in alle omstandigheden en leeftijdscategorieën voor. Maar in het digitale tijdperk blijft het fenomeen niet beperkt tot het klaslokaal of de werkvloer. Via Twitter, Facebook en andere sociale media dringt het pestgedrag door tot diep in ons privéleven en daardoor is het onderwerp actueler dan ooit. In 'PESTitude' doet antipestcoach Ellen Somers het fenomeen uitgebreid uit de doeken: waar ligt de grens tussen plagen en pesten? Wat zijn de meest voorkomende vormen van pesten? Wie lijdt er onder een dergelijke situatie? Ze schreef geen wetenschappelijke verhandeling, maar een praktische handleiding om je eigen pestverhaal een plaats te geven in je leven en steviger in je schoenen te staan.
pesten --- Pesten ; werknemers --- Pesten ; leerlingen ; preventie --- 455.1 --- Cyberpesten --- internet --- 301.15 --- Pesten --- Intimidation --- Control --- Handbooks, manuals, etc. --- Didactics --- Didactics of social education --- Secondary education
Choose an application
Agressie is een probleem waarmee ouders, leerkrachten en hulpverleners dikwijls geen raad weten. Agressieve kinderen en jongeren blijken moeilijk te behandelen.Hoe moet agressie worden aangepakt? Waar komt agressie vandaan? Waarom is het ene kind wel en het andere niet agressief? En blijven agressieve kinderen altijd agressief? Op deze en andere vragen geeft dit boek antwoord.Agressie kan het functioneren van kinderen ernstig belemmeren. Thuis, op school en onder vrienden kan dat tot heftige problemen leiden. Voor opvoeders en hulpverleners is het van groot belang een goed inzicht te krijgen in het verschijnsel agressie. Dat kan helpen agressie een halt toe te roepen of te voorkomen dat het agressieve kind steeds agressiever wordt.In de verschillende hoofdstukken belicht de auteur het verschijnsel agressie van begin tot eind. Het boek maakt duidelijk hoe agressie ontstaat, welke ontwikkelingen agressieve kinderen kunnen doormaken en welke oplossingen er zijn om agressie te voorkomen of in te perken. Dit helder geschreven overzichtswerk is bedoeld voor (aankomend) orthopedagogen, psychologen, sociaal-pedagogische hulpverleners, leerkrachten, beleidsmakers en andere professionals die met agressieve jeugdigen te maken hebben of krijgen.
Developmental psychology --- Age group sociology --- kinderpsychiatrie --- cyberpesten --- kinderpsychotherapie --- agressie --- pesten --- Agressie --- Kinderen --- Agressiviteit --- Gehandicaptenzorg --- Leermiddelen --- Agressiviteit ; kinderen --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Leermiddel
Choose an application
This volume explores cyberbullying and its impact on young people in schools in detail. It investigates social and emotional resilience and wellbeing in relation to developing protective factors against the impacts of cyberbullying, and contains a range of perspectives to deal positively with cyberbullying as well as a summary of international research. Cyberbullying occurs when any means of technology is used to repeatedly and deliberately engage in bullying behaviours with the intent to cause harm to others. Although anyone can be affected, young people who are also being bullied offline are more likely to be the target of cyberbullying. Forms of cyberbullying include: · abusive texts and emails · posting messages or images · imitating and excluding others online · inappropriate image tagging. Cyberbullying differs from face-to-face bullying. · a sense of anonymity for those who bully · can occur 24/7 and is invasive · can have a large audience · difficult to delete comments and images.
Developmental psychology --- Sociology of education --- Educational psychology --- Teaching --- Teacher education. Teacher's profession --- pedagogische psychologie --- schoolpsychologie --- cyberpesten --- onderwijs --- kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- onderwijssociologie --- lerarenopleiding --- lesgeven
Choose an application
Timi is een verlegen jongen met veel talenten, maar hij voelt zich wel een beetje verloren in de maatschappij. Hij heeft geen vrienden en wordt gepest … Daarom vlucht hij in een droomwereld waar hij niet vatbaar is voor enig gevaar en zich weerbaarder leert op te stellen. Uiteindelijk keert Timi toch terug naar de aarde. Zich inzetten voor kinderen die zich ook wat buitengesloten voelen, wordt er zijn levensdoel. Deze educatieve bundel biedt heel wat tips en activiteiten om het gelijknamige cd-liedboek tegen pesten en cyberstalken met kinderen creatief te verwerken.
cyberpesten --- liederen --- Didactics of primary education --- pesten --- Pesten --- Liedjes --- C6 --- 478.9 --- Cyberpesten --- basisonderwijs --- liedjes --- pesterij --- 455.1 --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 454.9 --- Overige vormingsgebieden --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2017 --- pestproblemen --- pestgedrag --- sociale vaardigheden --- emotionele vorming --- Stalking --- Kinderliederen --- Liederen --- Kinderlied --- Lied
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|