Listing 1 - 10 of 429 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
"Le coeur du Simon migrait dans un autre endroit du pays, ses reins, son foie et ses poumons gagnaient d'autres provinces, ils filaient vers d'autres corps." Réparer les vivants est le roman d'une transplantation cardiaque. Telle une chanson de geste, il tisse les présences et les espaces, les voix et les actes qui vont se relayer en vingt-quatre heures exactement. Roman de tension et de patience, d'accélérations paniques et de pauses méditatives, il trace un aventure métaphysique, à la fois collective et intime, où le coeur, au-delà de sa fonction organique, demeure le siège des affects et le symbole de l'amour. (flaptekst) Als de ouders van een 19-jarige jongen in een onomkeerbare coma om toestemming worden gevraagd voor orgaandonatie staan ze voor een zware beslissing.
Choose an application
Een vlucht regenwulpen is een fenomeen. Er werden al meer dan een miljoen exemplaren van verkocht. Het boek is, net als de verfilming, een klassieker. Een beklemmende geschiedenis over een door afkomst en opvoeding tot isolement gedoemd kind, wiens angsten en dwang-neurotische trekken verzacht worden door een grote opmerkingsgave, een hartstochtelijke aard en een diepe liefde voor de natuur. Een onvergetelijk verhaal uit een tijd toen Nederland een universum was, en een dorpje de hele wereld.
Choose an application
#GGSB: Literatuur (letterkunde) --- German literature --- Literatuur (letterkunde)
Choose an application
#GGSB: Literatuur (letterkunde) --- French literature --- Literatuur (letterkunde)
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
This work investigates the development of English as a Foreign Language (EFL) learners’ generic competence in reading, writing and translation within the particular Chinese classroom context. It provides a new perspective for the current teaching and research in reading, writing, translation within the EFL contexts and offers an insightful framework for pedagogical applications in language learning and teaching. Its findings will be extremely valuable not only in local situations, but also more generally in a wider regional and global context as well. The book employs a series of research tools, including pre-research and post-research questionnaires, pre-test and post-test of reading/writing/translation, multi-faceted writing portfolios (including reflection reports), textual analysis and in-depth interviews. It involves 209 participants from a primary university in Wuhan, among whom 171 are undergraduates and 38 are postgraduates. And it draws on the analysis of such varied multi-sourced data both qualitatively and quantitatively. Genre-based teaching is playing a critical role in initiating EFL learners into the discourse community of the target language. Developing EFL learners’ generic competence is viewed as the ultimate goal in the process of teaching and learning. This monograph effectively demonstrates that like genre-based English for Specific Purposes (ESP) pedagogies, it is also possible to take advantage of already acquired genre knowledge for use in EFL learning contexts. It offers an impressive view of the direction in which genre-based applications are likely to take in the coming years.
Linguistics --- Literature --- literatuur --- linguïstiek
Listing 1 - 10 of 429 | << page >> |
Sort by
|