Listing 1 - 10 of 468 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
"The Athens Journal of Philology (AJP) is an Open Access quarterly double blind peer reviewed journal and considers papers from all areas of language, linguistics and literature. Many of the papers published in this journal have been presented at the various conferences sponsored by the Languages & Linguistics Unit and the Literature Unit of the Athens Institute for Education and Research (ATINER). All papers are subject to ATINER’s Publication Ethical Policy and Statement.."--
Choose an application
humanities --- literature --- social sciences --- Croatian philology --- Philology --- Croatian philology. --- Philology.
Choose an application
Choose an application
Aus dem Inhalt: Werner Abraham und Gert Webelhuth Words of dedication for Hartmut Czepluch Werner Abraham Introduction John H. McWhorter What happened to English? Halldór Ármann Sigurdsson Agree and Agreement - Evidence from Germanic Jóhanna Barddal The semantics of the impersonal construction in Icelandic, German and Faroese: beyond thematic roles Cedric Boeckx und Kleanthes K. Grohmann Left dislocation in Germanic Jac C. Conradie Verb sequence and placement: Afrikaans and Dutch compared Hartmut Czepluch ((Sterbezeichen)) Reflections on the form and function of passives in English and German Molly Diesing The upper functional domain in Yiddish Bridget Drinka Präteritumschwund: evidence for areal difussion Werner Abraham The European demise of the simple past and the emergence of the periphrastic perfect: Areal diffusion or natural, autonomous evolution under parsing facilitation? László Molnárfi Some remarks on the formal typology of pronouns in West Germanic Rolf Thieroff The subjunctive mood in German and in the Germanic languages
Choose an application
Wir sind Papst («nous sommes Pape») n'est pas une expression du pluralis maiestatis souvent utilisé par les souverains, mais un nous inclusif de l'entière nation allemande : un exemple journalistique qui joue avec la plasticité du nous, la première personne du pluriel. Pronom d'un esprit identitaire basé sur l'inclusion et l'exclusion, « pronom de lâcheté » (Manganelli) utilisé par ceux qui refusent d'assumer les responsabilités liées au fait de dire je, ou bien encore abus de pouvoir, le nous permet un déguisement du sujet et se prête à des usages différents. Les essais contenus dans ce volum
Choose an application
Choose an application
Entitled to the memory of Paolo Marrassini (Florence, 1942-2013), Professor for Ethiopian and Semitic Studies in Pisa, Florence, Naples and Addis Ababa, this volume reflects the wide spectrum of interests of its dedicatee. While the majority of the contributions included deal with Semitic, Arabic and Jewish Studies, Assyriology and most of all classical Ethiopian Studies, also Egyptology, Ancient Near Eastern, Biblical, Medieval and African Studies, Linguistics and Classical Archaeology are included, not without a look into contemporary issues of migration and globalization. Contributed by colleagues, friends and pupils of Marrassini from several European countries, the USA and Ethiopia, the volume consists of 36 papers in English, French and Italian, ranging from research notes to comprehensive essays and extensive text editions with translation and commentary. It also includes short notices on the dedicatee by the editors and Riccardo Contini, along with his complete bibliography.
Marrassini, Paolo --- Semitic philology --- Oriental philology --- Ethiopic philology --- Marrassini, Paolo
Choose an application
Choose an application
Ce volume est le troisième de la série Pestalozzi. Le premier volume, intitulé Former les enseignants au changement, présente la philosophie qui sous-tend le programme Pestalozzi, son approche de l'éducation en général et de la formation des enseignants en particulier. Le deuxième volume, qui porte sur la compétence interculturelle pour tous, explique les différentes dispositions à prendre pour faire du développement de la compétence interculturelle l'un des axes majeurs de l'enseignement général.Ce troisième volume constitue une étape supplémentaire vers la pleine intégration de la compétence interculturelle dans le système éducatif. Il expose les raisons de la promotion de cette compétence, propose un cadre conceptuel à cette fin et décrit clairement les éléments constitutifs de la compétence interculturelle à développer dans et par l'éducation.
Choose an application
Les besoins de communication entre personnes qui ne parlent pas la même langue n'ont jamais été aussi grands. C'est le cas, par exemple, avec les progrès de l'Union européenne et l'ouverture des frontières à l'est du continent, avec les échanges touristiques et commerciaux ou les migrations de population. Le recours à une langue commune est loin de faire l'unanimité. Alors, parce qu'il est difficile d'apprendre une langue étrangère, il semble nécessaire et naturel de se demander comment en améliorer l'enseignement. La didactique est l'ensemble des méthodes, hypothèses et principes, qui permettent à l'enseignant d'optimiser les processus d'apprentissage de la langue étrangère. Ce volume en dresse l'état des lieux.
Listing 1 - 10 of 468 | << page >> |
Sort by
|