Narrow your search

Library

UAntwerpen (4)

AP (3)

KBR (3)

LUCA School of Arts (3)

UGent (3)

VUB (3)

CaGeWeB (2)

EHC (2)

KDG (2)

KU Leuven (2)

More...

Resource type

book (5)


Language

Dutch (2)

English (2)

German (1)


Year
From To Submit

2014 (5)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Acts
Author:
ISBN: 9780472052134 9780472072132 0472072137 0472052136 9780472120291 0472120298 9781306881265 1306881269 Year: 2014 Publisher: Ann Arbor

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The first philosophical study devoted solely to acting, offering a meditation on the spillover from acting to life.


Book
Maske, Maskerade und die Kunst der Verstellung : vom Barock bis zur Moderne
Authors: ---
ISBN: 9783447102902 Year: 2014 Volume: 52 Publisher: Wiesbaden Harrassowitz

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Etherisch strijkersensemble Parisiana
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789401421829 Year: 2014 Volume: *2 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In 2010 overleed Eric De Volder, theatermaker die naam maakte met voorstellingen die getypeerd worden door schilderachtigheid en volkse personages. Het 'Etherisch strijkersensemble Parisiana' was de voorloper van alle wonderlijke opvoeringen die later aan zijn geest zouden ontspruiten. Met hun toegankelijke en zelfs volkse, maar tegelijk gesofistikeerde humor waren ze een beslissende invloed op de hedendaagse Vlaamse podiumkunsten. Maar ook internationaal kenden hun voorstellingen groot succes met verbijstering en anarchie in de zalen tot gevolg.


Book
Arm theater in een gouden tijd : ritueel en avant-garde na de Tweede Wereldoorlog
Author:
ISBN: 9789401417112 Year: 2014 Volume: *1 Publisher: Leuven : LannooCampus,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Arm theater in een gouden tijd toont onze verborgen avant-gardes. Het toneel na de Tweede Wereldoorlog opnieuw uitvinden: dat was de opgave die kunstenaars als Hugo Claus, Franz Marijnen en Tone Brulin zich stelden. Niet alleen schreven ze een nieuwe grammatica voor het lichaam van de toneelspeler. Onder invloed van Antonin Artaud en Jerzy Grotowski eisten ze dat wat op scène gebeurde, dezelfde impact zou hebben als een religieus ritueel of een massamanifestatie.Zonder hen was er geen taal geweest om over de hedendaagse podiumkunsten te spreken. Zij bedachten de woordenschat die later naadloos zou aansluiten bij het werk van de jonge Jan Fabre, Ivo Van Hove of Alain Platel.Aan de hand van vaak ongepubliceerde sleuteldocumenten, die in facsimile worden weergegeven, en talrijke foto's traceert Thomas Crombez de stamboom van de experimentele podiumkunsten. Het resultaat is een opmerkelijke en prachtig geïllustreerde casestudy van de culturele omwenteling tijdens de jaren vijftig, zestig en zeventig.Dit boek vormt de eerste publicatie in de nieuwe reeks 'De coulissen van het geheugen'. Podiumerfgoed dichter bij het heden brengen is de ambitie van dit initiatief. De publicatiereeks wordt ondersteund door de Universiteit Antwerpen, de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten van Antwerpen, Het Firmament (expertisecentrum voor het cultureel erfgoed van de podiumkunsten) en het Vlaams Theater Instituut.


Book
Building for the arts
Authors: ---
ISBN: 022609975X 9780226099750 9780226099613 022609961X Year: 2014 Publisher: Chicago University of Chicago Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Over the past two decades, the arts in America have experienced an unprecedented building boom, with more than sixteen billion dollars directed to the building, expansion, and renovation of museums, theaters, symphony halls, opera houses, and centers for the visual and performing arts. Among the projects that emerged from the boom were many brilliant successes. Others, like the striking addition of the Quadracci Pavilion to the Milwaukee Art Museum, brought international renown but also tens of millions of dollars of off-budget debt while offering scarce additional benefit to the arts and embodying the cultural sector's worst fears that the arts themselves were being displaced by the big, status-driven architecture projects built to contain them. With Building for the Arts, Peter Frumkin and Ana Kolendo explore how artistic vision, funding partnerships, and institutional culture work together-or fail to-throughout the process of major cultural construction projects. Drawing on detailed case studies and in-depth interviews at museums and other cultural institutions varying in size and funding arrangements, including the Art Institute of Chicago, Atlanta Opera, and AT&T Performing Arts Center in Dallas, Frumkin and Kolendo analyze the decision-making considerations and challenges and identify four factors whose alignment characterizes the most successful and sustainable of the projects discussed: institutional requirements, capacity of the institution to manage the project while maintaining ongoing operations, community interest and support, and sufficient sources of funding. How and whether these factors are strategically aligned in the design and execution of a building initiative, the authors argue, can lead an organization to either thrive or fail. The book closes with an analysis of specific tactics that can enhance the chances of a project's success. A practical guide grounded in the latest scholarship on nonprofit strategy and governance, Building for the Arts will be an invaluable resource for professional arts staff and management, trustees of arts organizations, development professionals, and donors, as well as those who study and seek to understand them.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by