Narrow your search

Library

AP (1)

UAntwerpen (1)


Resource type

digital (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

2015 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Digital
Onderzoeken en veranderen van organisatiecultuur : gebaseerd op het model van de concurrerende waarden
Authors: ---
ISBN: 9789052618890 9789039527931 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In een hoog tempo doen zich om ons heen voortdurend nieuwe kansen en bedreigingen voor. We leven immers in een turbulente tijd, waarin verandering de enige, blijvende zekerheid is. Veel organisaties moeten al worstelen om tot de noodzakelijke verandering te komen. Het lukt ze ondertussen maar niet om die cultuuromslag te bewerkstelligen.


Een niet te onderschatten factor

Voor het succes van een onderneming is de organisatiecultuur een niet te onderschatten factor. Tegelijkertijd is die cultuur iets waarop je moeilijk greep krijgt en wat je dus niet zo makkelijk verandert. Des te belangrijker is het dat managers, organisatieadviseurs en onderzoekers inzicht krijgen in de organisatiecultuur en ze de middelen leren kennen om veranderingen soepel mee te laten verlopen.



Concurrerendewaardenmodel

Onderzoeken en veranderen van organisatiecultuur schetst een theoretisch kader van verschillende typen organisatieculturen en gaat uit van Quinns wereldwijd beproefde concurrerendewaardenmodel. Daarbij komen vragen aan de orde als:

Welke klassieke typen zijn er?
Welke cultuur past het best bij welke organisatie?
Welke vorm van leiderschap hoort daarbij?


Compleet instrumentarium

Met dit boek heb je een compleet instrumentarium in handen voor het onderzoeken van zowel je eigen organisatiecultuur als de bekwaamheid van het management. Businessgoeroes Robert Quinn en Kim Cameron reiken je een strategisch stappenplan aan waarmee je zelf direct aan de slag kunt. Door dit stappenplan kom je precies te weten waar de organisatie staat en waar ze naartoe wil.



Sterke en congruente bedrijfsculturen bevorderen de organisatieprestaties en worden het best overgedragen door aansprekende verhalen. Quinn en Cameron behandelen een methode om zowel veranderingen op individueel niveau als culturele transformaties op organisatieniveau mee te bewerkstelligen.



Deze derde herziene editie van dit standaardwerk is niet alleen aangevuld met nieuwe voorbeelden, maar gaat ook in op de implicaties van nieuwe, nationale profielen.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by