Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Avant-garde (Music) --- Art, Irish --- Multimedia (Art) --- History --- Aisteach Foundation --- Archives. --- Dublin (Ireland) --- Archival resources.
Choose an application
From statistical databases to story archives, from fan sites to the real-time reactions of Twitter-empowered athletes, the digital communication revolution has changed the way fans relate to sporting events. In this volume, contributors from Australia, Ireland, New Zealand, the UK, and the US analyse the parallel transformation in the field of sport history, showing the ways powerful digital tools raise vital philosophical, epistemological, ontological, methodological, and ethical questions for scholars and students alike.
Sports --- Field sports --- Pastimes --- Recreations --- Recreation --- Athletics --- Games --- Outdoor life --- Physical education and training --- Archival resources --- Digitization. --- History --- Sources.
Choose an application
Totalitarism --- Archives --- Archives --- Totalitarisme --- Archives --- Archives --- Archival resources --- Law and legislation --- Political aspects. --- Fonds d'archives --- Droit --- Aspect politique
Choose an application
Qu'est-ce qu'une archive pour les arts vivants : danse, théâtre, performance ? En quoi ces derniers contredisent-ils son apparente réification et quelles ambivalences soulèvent la mise en tension de l'objet matériel et de la vie ? Les pratiques contemporaines de l'archive sont emblématiques de notre rapport au passé et à la tradition. Rassemblant des textes d'artistes, de chercheurs, de curateurs, ce livre tente de cerner notre actuelle "culture de l'archive" - à l'ère du Big data, de l'autoarchivage des réseaux sociaux, de l'économie de la connaissance qui transforment le spectateur en "producteur de savoir", et l'artiste, à bien des égards, en médiateur, en archiveur de sa pratique et en entrepreneur de l'image. Entre culte de l'authenticité et médiatisation généralisée, ce livre revient sur les principaux usages scéniques de l'archive depuis une cinquantaine d'années. Il trace quelques grandes directions d'interprétation possibles au milieu de cette forêt de signes qu'érigent les nouveaux arts de l'archive.
Performing arts --- Archives --- Arts du spectacle --- Archivistique --- Archival resources --- Processing --- Fonds d'archives --- Dans l'art --- Thèmes, motifs --- Thèmes, motifs. --- Dans l'art.
Choose an application
Archives --- History --- Anthropology --- Archival resources --- Annals --- archives --- history --- archival studies --- archivology --- Archives. --- Archival resources. --- Human beings --- Auxiliary sciences of history --- Documents --- Manuscript depositories --- Manuscript repositories --- Manuscripts --- Documentation --- Information services --- Records --- Cartularies --- Charters --- Diplomatics --- Public records --- Depositories --- Repositories --- Primitive societies --- Social sciences
Choose an application
Droit et art --- Arts --- Droit d'auteur --- Droit --- Art --- Art [Modern ] --- 20th century --- Congresses --- 21st century --- Archival resources --- Art and society --- Art and history --- Congresses and conventions --- Fictions (Law) --- Droit et art. --- Droit. --- Art.
Choose an application
Het Begijnhof van Breda is een van de oudste instellingen in Nederland. Bij een charter van 22 maart 1267 gaf Hendrik, heer van Breda, aan de begijnen de grond waarop zij toen reeds woonden in volle eigendom en gaf hen toestemming om daar een eigen kapel te bouwen en een kerkhof aan te leggen. Deze oorkonde wordt gezien als oprichtingsakte van het Bredase Begijnhof. Vanaf de oprichting heeft deze kerkelijke instelling een archief gevormd. Inmiddels, na bijna 750 jaar, is het archief van het Begijnhof van Breda van nationaal belang. Het is uniek omdat het oorlogen, stadsbranden en oproer heeft overleefd. Deze omstandigheden hebben de andere kerkelijke instellingen met hun archieven en bibliotheken zwaar getroffen. 0In het eerste deel van dit boek wordt een nieuwe, aangevulde inventaris voorzien van korte inleidingen door twee Bredase archivarissen. In deel twee wordt door vier verschillende auteurs ingegaan op diverse onderwerpen betreffende dit archief zoals de oudste oorkonde, demografische gegevens, de organisatiestructuur, Bredase cijnzen en andere inkomsten en de relatie met de familie van Nassau. Het boek bevat bovendien lijsten en levensbeschrijvingen van begijnen, meesteressen en pastoors en een literatuurlijst van het Bredase Begijnhof.
Beguinages --- 930.25 <492 BREDA> --- 930.25 <492 BREDA> Archiefwetenschap. Archivistiek--Nederland--BREDA --- Archiefwetenschap. Archivistiek--Nederland--BREDA --- Convents --- History. --- Begijnhof (Breda, Netherlands) --- Archives --- Breda (Netherlands) --- Church history. --- Archival resources. --- Begijnhof [Breda] --- Archivistics --- History
Choose an application
Ab 1933 wurden Tausende von Menschen vom nationalsozialistischen Regime ins Exil getrieben. Für viele deutschsprachige Künstler und Schriftsteller wurde Paris vorübergehend zur Hauptstadt. Die Archive dieser Exilanten wurden zu "displaced objects", verstreut, geraubt, verschleppt, oft zerstört, aber auch häufig bewahrt. Im Zentrum des Buches steht die Auswertung unbekannten Quellenmaterials, das seit Kriegsende im Moskauer Sonderarchiv/RGVA lagert und das neue Einblicke in die Aktivitäten der deutschsprachigen Emigration der dreißiger Jahre in Paris und Europa erlaubt. Im Rahmen der aktuellen Debatte um deplatzierte Kulturgüter und Restitution versucht der Band damit auch einen transnationalen, interdisziplinären Wissenschaftsdialog zu eröffnen. Thousands of people were driven into exile by Germany's National Socialist regime from 1933 onward. For many German-speaking artists and writers Paris became a temporary capital. The archives of these exiles became "displaced objects" - scattered, stolen, confiscated, and often destroyed, but also frequently preserved. This book assesses previously unknown source material stored at the Moscow State Military Archive (RVGA) since the end of the war, and offers new insights into the activities of German-speaking exiles in the 1930's in Paris and Europe. Against the backdrop of current debates surrounding displaced cultural goods and their restitution, this work seeks to facilitate a transnational, interdisciplinary scientific dialogue.
Art --- anno 1930-1939 --- anno 1940-1949 --- Paris --- Moscow --- Arts, German --- Expatriate artists --- Artists --- Persons --- Artists, Expatriate --- Exiled artists --- Exiles --- German arts --- Archival resources --- Archives --- Rossiískií gosudarstvennyí voennyí arkhi
Choose an application
Archivistics --- History of Belgium and Luxembourg --- Namur --- Archives de l'Etat à Namur --- Exhibitions --- Namur (Belgium : Province) --- Namur (Belgique : Province) --- Archival resources --- History --- Fonds d'archives --- Expositions --- Histoire --- 930.25 <064> --- 930.25 <493 NAMUR> --- Archiefwetenschap. Archivistiek--Tentoonstellingscatalogi. Museumcatalogi --- Archiefwetenschap. Archivistiek--België--NAMUR --- 930.25 <064> Archiefwetenschap. Archivistiek--Tentoonstellingscatalogi. Museumcatalogi --- 930.25 <493 NAMUR> Archiefwetenschap. Archivistiek--België--NAMUR --- Archives de l'Etat à Namur
Choose an application
World War, 1914-1918 --- Première guerre mondiale --- Sources --- Bibliography --- Catalogs --- Archival resources --- Bibliographie --- Catalogues --- Fonds d'archives --- Archives de l'Etat à Mons --- Belgium. --- 930.25 <493 MONS> --- Archiefwetenschap. Archivistiek--België--MONS --- 930.25 <493 MONS> Archiefwetenschap. Archivistiek--België--MONS --- Première guerre mondiale --- Archives de l'Etat à Mons
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|