Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Bescherming van de consument bij overeenkomsten op afstand
Authors: ---
ISBN: 9789049614027 9049614027 Year: 2015 Publisher: Brugge Vanden Broele

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ingevolge de verdere groei van de elektronische handel worden steeds vaker overeenkomsten op afstand gesloten. De vaststelling dat partijen elkaar voor en bij het sluiten van de overeenkomst niet ontmoeten is van groot belang indien de overeenkomst wordt gesloten tussen een onderneming en een consument, aangezien hiervoor de regelen inzake overeenkomsten op afstand uit Boek VI van het Wetboek van economisch recht van toepassing zijn. Deze katern strekt er echter niet enkel toe de in Boek VI voorziene informatieverplichtingen en het herroepingsrecht (en de gevolgen van de uitoefening ervan) te analyseren. ook andere bepalingen die een rol spelen bij overeenkomsten op afstand komen aan bod, zoals informatieverplichtingen die men aantreft in de regelen uit Boek XII betreffende diensten van de informatiemaatschappij en de verwijzingsregels die gehanteerd moeten worden om te bepalen welk recht van toepassing is indien een consument een product verkrijgt van een in een andere lidstaat gevestigde onderneming.


Book
Les entreprises et l'e-business : nouvelles tendances
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789046575482 9046575489 Year: 2015 Publisher: Waterloo Kluwer


Book
Audiovisueel materiaal op internet.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789049612870 9049612873 Year: 2015 Volume: *1 Publisher: Brugge Vanden Broele

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Door de opkomst van digitale televisie en internet is "de kijker" een actieve consument geworden die zelf beslist waar, wanneer en hoe hij naar audiovisuele content kijkt. Bovendien heeft de digitalisering geleid tot een nooit geziene drempelverlaging voor de productie van audiovisuele media ... en dus ook tot een vertroebeling van het traditionele onderscheid tussen producent en consument. Deze evoluties hebben het traditionele mediarecht danig onder druk gezet. Ook in Vlaanderen: het Vlaamse Mediadecreet werd grondig herzien. Dit dossier bespreekt het Mediadecreet van 2009 in detail, net zoals de wijzigingen op wetgevend vlak die zich na de inwerkingtreding van dit decreet voltrokken. Daarna volgt een korte beschrijving van de achtergrond van de herziening van het decreet, het toepassingsgebied, het begrippenapparaat, het drielagenmodel en de verplichtingen die van toepassing zijn op de verschillende actoren in de mediasector. Tot slot staan de auteurs stil bij de vraag welke aanbieders van audiovisueel materiaal op internet onder het toepassingsgebied vallen van het Mediadecreet en aan welke verplichtingen zij dan al dan niet moeten voldoen.

Keywords

Industrial and intellectual property --- Mass communications --- BPB1504 --- Internet --- Droit --- Matériel audiovisuel --- Recht --- Audiovisueel materiaal --- pajisje audiovizive --- аудиовизуелна опрема --- Audio- und Videogerät --- οπτικοακουστικό μέσο --- audiovisueel materiaal --- audiovizuális eszköz --- audiovizuālā iekārta --- audiovisuaalsed seadmed --- audiovisuaaliset laitteet --- tagħmir awdjoviżwali --- avdiovizualna oprema --- audiovisuelt udstyr --- audiovizuálna technika --- audiovisuell utrustning --- audiovizuální technika --- audiovisual equipment --- garso ir vaizdo įranga --- аудиовизуален уред --- material audiovisual --- sprzęt audiowizualny --- audiovizualna oprema --- materiale audiovisivo --- echipament audiovizual --- мултимедијална опрема --- audio-visual equipment --- audiovizuális berendezés --- moyen audio-visuel --- аудиовизуелни системи --- audiovisuelt materiel --- Compactdisc --- Unterhaltungselektronik --- audivisuell utrustning --- audiovizuální prostředky --- Интернет --- internet --- internetas --- idirlíon --- internets --- интернет --- webb --- an tIdirlíon --- tīmeklis --- veeb --- faqe web --- světová počítačová síť --- svjetska računalna mreža --- web --- međumrežje --- www --- világháló --- BPB1504. --- trealamh closamhairc --- Idirlíon --- Matériel audiovisuel --- Belgique


Book
Sociale media anno 2015
Authors: --- ---
ISBN: 9789400006706 9400006705 Year: 2015 Publisher: Intersentia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ook anno 2015 blijven sociale media alomtegenwoordig, zowel in onze persoonlijke levenssfeer, op het werk als in onze hoedanigheid van consument. Door de laagdrempelige toegang zijn sociale media uitgegroeid tot communicatieplatformen die alsmaar dieper ingebed zijn in de samenleving, de bedrijfscultuur en het dagelijkse leven van heel veel individuen. Hoewel deze sociale media vele voordelen en opportuniteiten bieden, blijven ook misbruiken niet uit. Steeds meer en nieuwe juridische vragen duiken op, zowel vanuit gebruikers-, aanbieders- als overheidsperspectief.In dit tweede boek analyseren de auteurs, academici en advocaten de impact en het gebruik van de sociale media in een aantal rechtsdomeinen, zoals mensenrechten, gegevensbeschermingsrecht, mededingingsrecht, contractenrecht, consumentenrecht, intellectuele rechten, erfrecht, internationaal privaatrecht en bewijs- en strafprocesrecht.Het boek bevat de volgende bijdragen:- Marketing, intellectuele rechten en sociale media – Tom Heremans en Lisbeth Depypere- Socialenetwerksites als advertentienetwerk: uitdagingen en mogelijkheden voor het verkrijgen van geïnformeerde toestemming – Nathalie Bertels- Reclamewijsheid 2.0. Hoe kinderen en jongeren omgaan met marketing op sociale media – Michel Walrave, Joris Van Ouytsel, Brahim Zarouali, Koen Ponnet en Karolien Poels- Sociale media en het recht op afbeelding – Linde Dierickx- “Ik ga akkoord”. Maar waarmee? Socialenetwerksites en hun algemene voorwaarden – Ellen Wauters, Eva Lievens en Peggy Valcke- De aansprakelijkheid voor onrechtmatige reviews over hotels op Facebook en op booking- en reviewsites – Sofie De Pourcq- Sociale media en mededinging. Is het Europese concurrentietoezicht opgewassen tegen Facebook en consorten? – Inge Graef- Bewijs en sociale media in burgerlijke geschillen – Kurt Willems en Pieter-Jan Valgaeren- Statusupdate: Belgische opsporing. voelt zich #verward bij het speuren in sociale media – Charlotte Conings- Sociale media en internationaal privaatrecht – Cedric Vanleenhove- De erfrechtelijke nalatenschap 2.0: digitaal en sociaal – Elisabeth Adriaens


Book
Reclame online
Author:
ISBN: 9789049612887 9049612881 Year: 2015 Volume: *2 Publisher: Brugge Vanden Broele

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Internetreclame heeft de voorbije jaren, net als het internet zelf, een spectaculaire groei en evolutie gekend. De voortdurende ontwikkeling van de elektronische handel en het internet als reclamemedium heeft op zijn beurt geleid tot specifieke wetgeving inzake internetreclame, de voorlichting en de bescherming van de consument. Al deze aspecten komen aan bod in dit dossier.Auteur Johan Vandendriessche staat niet alleen stil bij de technische en de juridische defnitie van het begrip "reclame", hij maakt eveneens een analyse van het juridische kader dat de reclame in het algemeen beheerst. Een derde hoofdstuk behandelt de problematiek van de verwerking van persoonsgegevens voor doeleinden van (direct) marketing, terwijl een vierde en laatste deel dieper ingaat op de specifieke reclametechnieken die verband houden met het (mobiele) internet.

Keywords

Advertising. Public relations --- Computer architecture. Operating systems --- massacommunicatie --- recht --- Law --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Mass communications --- BPB1504 --- 347.77 --- Internet --- Publicité --- 659.1 --- Industrieel eigendomsrecht. Commercieel eigendomsrecht. Geestelijk eigendomsrecht. --- Reclame --- Publicity. Advertising --- reclame online --- reclame --- 659.1 Publicity. Advertising --- 347.77 Industrieel eigendomsrecht. Commercieel eigendomsrecht. Geestelijk eigendomsrecht --- Industrieel eigendomsrecht. Commercieel eigendomsrecht. Geestelijk eigendomsrecht --- reklám --- reklamar --- reklame --- διαφήμιση --- mainonta --- publicidade --- рекламирање --- reklama --- pubblicità --- огласување --- reklamavimas --- publicitet --- reklaam --- oglaševanje --- propagace --- reklam --- advertising --- publicitate --- oglašavanje --- fógraíocht --- publicidad --- reklāma --- реклама --- Werbung --- campanie publicitară --- reklamos kampanija --- пропагандна порака --- réclame --- reklāmas kampaņa --- reklamní kampaň --- mainoskampanja --- publiciteit --- διαφημιστική πληροφόρηση --- publicidad comercial --- publicidade comercial --- advertising campaign --- Werbeinformation --- hospodářská reklama --- reklamná kampaň --- lancio pubblicitario --- informação publicitária --- kommerciel reklame --- kommersiell reklam --- annoncekampagne --- reklamna kampanja --- annuncio pubblicitario --- Werbekampagne --- campanha publicitária --- campagna pubblicitaria --- reclameactie --- διαφημιστική προώθηση --- reklamiranje --- Werbefeldzug --- Reklame --- reklama (produkt) --- informazione pubblicitaria --- reklamní akce --- Werbeanzeige --- publicité commerciale --- commerciële reclame --- reklamekampagne --- reklamní inzerce --- advertisement --- manifesti --- propaganda publicitaria --- information publicitaire --- reklaamimine --- fushatë reklamash --- información publicitaria --- kereskedelmi hirdetés --- inzerce --- Werbeaktion --- ЕПП --- reklameinformation --- oglas --- advertentie --- reklamkampanj --- reclamecampagne --- pubblicità commerciale --- оглас --- reklaamikampaania --- campagne publicitaire --- mainos --- reclamă --- annonsering --- Wirtschaftswerbung --- campaña publicitaria --- reklamë --- εμπορική προβολή --- reklamní informace --- Интернет --- internet --- internetas --- idirlíon --- internets --- интернет --- webb --- an tIdirlíon --- tīmeklis --- veeb --- faqe web --- světová počítačová síť --- svjetska računalna mreža --- web --- međumrežje --- www --- világháló --- reclame online. --- reclame. --- Idirlíon --- Belgique --- Publicité


Book
La liberté de la presse à l'ère numérique
Authors: ---
ISSN: 22945539 ISBN: 9782804477066 2804477061 Year: 2015 Volume: 38 Publisher: Bruxelles Larcier

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Un bref regard jeté sur les sources du droit positif révèle que la liberté de la presse a fait l’objet d’une consécration particulière au-delà de la liberté d’expression. Ainsi en va-t-il de la Constitution belge, du Bill of Rights américain comme de la jurisprudence de la Cour européenne des droits de l’homme. Quel est le sens de cette distinction à l’heure où les différents médias convergent vers l’internet et où chacun peut communiquer des idées ou des informations à un public potentiellement infini à l’aide du support numérique ?Au terme d’une analyse systématique du droit belge et du droit conventionnel européen, et à l’appui d’enseignements empruntés au soft law du Conseil de l’Europe et au droit constitutionnel américain, l’auteur défend une véritable approche fonctionnelle de la liberté de la presse, laquelle doit protéger toute personne qui peut faire état d’une intention de s’adresser au public par le biais du support de diffusion de son choix.À l’aune d’une telle conception, l’étude revisite l’ensemble du régime juridique de la presse, tant au niveau de la communication des idées et des informations qu’au stade de leur collecte préalable. Sont ainsi examinés tour à tour l’interdiction des mesures préventives, la prévention de la censure indirecte de la part des intermédiaires, le droit de réponse, l’autorégulation journalistique, la responsabilité pénale et civile de la presse, le droit général de collecte des informations, les exonérations en faveur des activités de journalisme dans la législation relative à la protection des données à caractère personnel, le droit à la protection des sources journalistiques et la question controversée d’un « privilège » qui permettrait à ceux qui font oeuvre de presse de se soustraire à l’application de certaines lois d’application générale.Par la synthèse exhaustive qu’il fournit sur le cadre juridique de la presse et par son approche résolument critique et prospective, l’ouvrage intéressera aussi bien les chercheurs et les praticiens du droit que l’ensemble des citoyens soucieux de faire un usage éclairé d’une liberté qui leur appartient

Keywords

Computer. Automation --- Journalism --- Human rights --- Mass communications --- anno 2000-2099 --- anno 1990-1999 --- Liberté de la presse --- Périodiques électroniques --- Publications électroniques --- Société numérique --- Journalisme --- Droit de réponse --- Droit --- Secret professionnel --- Freedom of the press --- Press law --- Computer network resources --- Mass media --- Liberté de la presse --- Presse --- Information électronique --- Médias --- Law and legislation --- Public opinion --- Opinion publique --- EPUB-ALPHA-L EPUB-LIV-FT LIVDROIT STRADA-B --- European Union countries --- Dissertations --- Electronic publications --- Internet --- BPB1507 --- internet --- persvrijheid --- Persvrijheid --- liberte de la presse --- Société numérique. --- Droit de réponse. --- Droit. --- Secret professionnel. --- E-books --- Интернет --- internetas --- idirlíon --- internets --- интернет --- webb --- an tIdirlíon --- tīmeklis --- veeb --- faqe web --- světová počítačová síť --- svjetska računalna mreža --- web --- međumrežje --- www --- világháló --- ελευθερία του Τύπου --- libertà di stampa --- libertad de prensa --- painovapaus --- pressfrihet --- Pressefreiheit --- libertatea presei --- svoboda tisku --- svoboda tiska --- pressefrihed --- trükivabadus --- libertà tal-istampa --- spaudos laisvė --- wolność prasy --- sloboda tiska --- sajtószabadság --- liria e shtypit --- sloboda tlače --- freedom of the press --- saoirse an phreasa --- свобода на печата --- слобода штампе --- liberdade de imprensa --- слобода на печат --- preses brīvība --- tisková svoboda --- direito da imprensa --- ελευθεροτυπία --- Idirlíon --- media freedom --- Belgique


Book
Analoog of digitaal ? : inclusief communiceren in de internetsamenleving
Author:
ISBN: 9782509023940 Year: 2015 Volume: *5 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Niet alleen in de bedrijfswereld, ook bij de overheid en in de socialprofitsector zet de digitalisering van diensten en informatie zich door. Van het federale tot het lokale niveau besparen verschillende overheidsinstellingen op gedrukte communicatie. Maar hoe kan een overheid ervoor zorgen dat geen enkele bevolkingsgroep uit de boot valt? De publicatie geeft op een heldere manier mee hoe u alle burgers blijft bereiken en welke communicatiemiddelen u daarvoor nodig hebt.Bron : http://www.politeia.be

Keywords

mobiele communicatie --- Computer. Automation --- virtuele communicatie --- communicatie --- Mass communications --- Mass media --- Internet --- Communication --- BPB1505 --- 007 informatietechnologie --- 384 communicatie --- Communicatie --- communication --- Overheidsvoorlichting --- Overheidscommunicatie --- Inclusie --- Communicatiebeleid --- Digitalisering --- política da comunicação --- Kommunikationspolitik --- ryšių politika --- kommunikációs politika --- viestintäpolitiikka --- komunikācijas politika --- politika tal-komunikazzjoni --- πολιτική της επικοινωνίας --- komunikační politika --- política de comunicación --- communications policy --- komunikačná politika --- politica della comunicazione --- komunikacijska politika --- politika e komunikacionit --- комуникациска политика --- communicatiebeleid --- kommunikationspolitik --- politica comunicațiilor --- kommunikatsioonipoliitika --- комуникационна политика --- политика комуникација --- polityka w zakresie komunikowania --- rozvoj komunikace --- kommunikációs rendszerek fejlesztése --- ανάπτυξη των επικοινωνιών --- communications --- dezvoltarea comunicațiilor --- comunicação --- meediapoliitika --- komunikāciju attīstība --- viestiliikenteen kehittäminen --- komunikácie --- desenvolvimento das comunicações --- Entwicklung der Kommunikationssysteme --- Medienpolitik --- desarrollo de las comunicaciones --- komunikācijas --- komunikacion --- rozvoj komunikácií --- comunicazione --- comunicación --- komunikacije --- viestintä --- médiapolitika --- kommunikation --- sviluppo delle comunicazioni --- kommunikationsudvikling --- zhvillim i komunikacionit --- développement des communications --- development of communications --- kommunikationsutveckling --- ryšio priemonės --- ontwikkeling van de communicaties --- ryšio priemonių tobulinimas --- kommunikatsioonisüsteemi arendamine --- επικοινωνία --- sakari --- razvoj komunikacija --- комуникациска стратегија --- Интернет --- internet --- internetas --- idirlíon --- internets --- интернет --- webb --- an tIdirlíon --- tīmeklis --- veeb --- faqe web --- světová počítačová síť --- svjetska računalna mreža --- web --- međumrežje --- www --- világháló --- Monograph --- Informatietechnologie --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- beartas cumarsáide --- Idirlíon


Book
Een socialemediastrategie in 7 stappen
Author:
ISBN: 9782509024626 Year: 2015 Volume: *6 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De meeste organisaties zijn actief op sociale media, vaak met meerdere accounts die spontaan zijn ontstaan. Om echt doelgericht te communiceren heb je echter een strategie nodig. Deze publicatie toont hoe je in 7 haalbare stappen een duurzame socialemediastrategie uitbouwt. Aan de hand van voorbeelden en tips kom je te weten hoe je concrete doelstellingen formuleert, de juiste kanalen kiest, een contentplanning opstelt en je doelgroepen leert kennen. Zo kan je organisatie op een effectieve manier en vol zelfvertrouwen gebruikmaken van alle mogelijkheden die sociale media te bieden hebben. Bron : http://www.politeia.be

Keywords

Sociale media --- Informatiemaatschappij --- Communicatie. --- Sociale netwerken --- Internet. --- Computer architecture. Operating systems --- marketingstrategie --- communication [function] --- mass media --- communicatiemanagement --- sociale media --- Mass communications --- webapplicaties (informatica) --- Computer assisted instruction --- e-learning --- mediawijsheid --- web 2.0 --- Online social networks --- Social media --- Internet --- Communication --- BPB1508 --- 695 Communicatie --- Communicatie --- Mediastrategieën --- Cybermarketing --- Sociale communicatie --- política da comunicação --- Kommunikationspolitik --- ryšių politika --- kommunikációs politika --- viestintäpolitiikka --- komunikācijas politika --- politika tal-komunikazzjoni --- πολιτική της επικοινωνίας --- komunikační politika --- política de comunicación --- communications policy --- komunikačná politika --- politica della comunicazione --- komunikacijska politika --- politika e komunikacionit --- комуникациска политика --- communicatiebeleid --- kommunikationspolitik --- politica comunicațiilor --- kommunikatsioonipoliitika --- комуникационна политика --- политика комуникација --- polityka w zakresie komunikowania --- rozvoj komunikace --- kommunikációs rendszerek fejlesztése --- ανάπτυξη των επικοινωνιών --- communications --- dezvoltarea comunicațiilor --- communicatie --- comunicação --- meediapoliitika --- komunikāciju attīstība --- viestiliikenteen kehittäminen --- komunikácie --- desenvolvimento das comunicações --- Entwicklung der Kommunikationssysteme --- Medienpolitik --- desarrollo de las comunicaciones --- komunikācijas --- komunikacion --- rozvoj komunikácií --- comunicazione --- comunicación --- komunikacije --- viestintä --- médiapolitika --- kommunikation --- sviluppo delle comunicazioni --- kommunikationsudvikling --- zhvillim i komunikacionit --- développement des communications --- development of communications --- kommunikationsutveckling --- ryšio priemonės --- ontwikkeling van de communicaties --- ryšio priemonių tobulinimas --- kommunikatsioonisüsteemi arendamine --- επικοινωνία --- sakari --- razvoj komunikacija --- комуникациска стратегија --- communication --- Интернет --- internet --- internetas --- idirlíon --- internets --- интернет --- webb --- an tIdirlíon --- tīmeklis --- veeb --- faqe web --- světová počítačová síť --- svjetska računalna mreža --- web --- međumrežje --- www --- világháló --- Mediastrategie --- beartas cumarsáide --- Idirlíon --- Onlinemarketing --- digitale geletterdheid


Book
Aansprakelijkheid op internet
Author:
ISBN: 9789049614010 9049614019 Year: 2015 Volume: *5 Publisher: Brugge Vanden Broele

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Door de opkomst, opmars en ontwikkelingen van het internet zijn consumenten niet langer enkel passieve ontvangers van informatie, maar zijn ze zelf massaal actieve informatieaanbieders geworden. Anders gezegd: het internet wordt massaal gebruikt voor de uitwisseling van informatie, waarbij in vele gevallen al dan niet bewust wettelijke bepalingen worden geschonden. Zo vormen inbreuken op intellectuele rechten van derden, op persoonlijkheidsrechten en op de privacy, specifieke aansprakelijkheidsrisico’s. Deze inbreuken die op en via het internetwerk plaatsvinden, doen de vraag rijzen naar de diverse verantwoordelijkheden die tot eventuele juridische aansprakelijkheden kunnen leiden. Meer bepaald kan de vraag gesteld worden welke internetactoren aansprakelijk kunnen gehouden worden voor de inhoud van websites, weblogs, webforums, discussiefora, enz. en op welke gronden. Rond deze problematiek draait dit dossier. Wie kan er aansprakelijk worden gesteld? Welk aansprakelijkheidsregime kan er van toepassing zijn op ISP’s? En wat zegt de Belgische wetgever over deze heikele kwestie? Op deze en andere vragen biedt de auteur heldere antwoorden.

Keywords

Tort and negligence --- Computer architecture. Operating systems --- aansprakelijkheid (recht) --- Internet --- Responsabilité --- Aansprakelijkheid --- одговорност --- отговорност --- atsakomybė --- përgjegjësi --- responsabilità --- vastutus --- obbligazzjoni --- odpovědnost --- felelősség --- responsabilidade --- responsabilidad --- atbildība --- responsabilitate juridică --- zodpovednosť --- vastuu --- odgovornost --- ansvar --- Haftung --- odpowiedzialność --- liability --- aansprakelijkheid --- ευθύνη --- kolektívna zodpovednosť --- συλλογική ευθύνη --- juridiskt ansvar --- Gesamthaftung --- përgjegjësi ligjore --- kolektyvinė atsakomybė --- syyntakeisuus --- õiguslik vastutus --- Gemeinschaftshaftung --- právna zodpovednosť --- pienākums --- oikeudellinen vastuunalaisuus --- saistības --- lovbestemt ansvar --- responsabilidade legal --- kopīga atbildība --- kollektiivinen vastuu --- Solidarhaftung --- jogi kötelezettség --- juridische aansprakelijkheid --- kolektivna odgovornost --- responsabilité légale --- legal liability --- kollektív felelősség --- teisinė atsakomybė --- responsabilità legale --- collegiale aansprakelijkheid --- responsabilidad legal --- pravna odgovornost --- collective liability --- responsabilidade colegial --- ευθύνη εκ του νόμου --- juridiska atbildība --- wettelijke aansprakelijkheid --- законска одговорност --- responsabilidade coletiva --- правна одговорност --- колективна одговорност --- kollektív kötelezettség --- legal responsibility --- responsabilité juridique --- egyetemleges felelősség --- vastutusvõimelisus --- objektív felelősség --- egyetemleges kártérítési felelősség --- ansvar enligt lag --- gesetzliche Haftung --- përgjegjësi kolektive --- kollektiivne vastutus --- responsabilidad jurídica --- zakonska odgovornost --- ευθύνη έναντι τρίτων --- responsabilidad colegiada --- responsabilidade jurídica --- zodpovědnost --- gesamtschuldnerische Haftung --- jogi felelősség --- δικαιοπρακτική ευθύνη --- responsabilité collégiale --- responsabilitate colectivă --- kollegialt ansvar --- juridisk ansvar --- responsabilità giuridica --- právní odpovědnost --- solidārā atbildība --- erstatningsansvar --- responsabilità collegiale --- gemensamt ansvar --- Интернет --- internet --- internetas --- idirlíon --- internets --- интернет --- webb --- an tIdirlíon --- tīmeklis --- veeb --- faqe web --- světová počítačová síť --- svjetska računalna mreža --- web --- međumrežje --- www --- világháló --- dliteanas --- Idirlíon --- Belgique --- Responsabilité


Book
Apple, Bitcoin, Paypal, Google : la fin des banques?
Author:
ISBN: 9782212561142 2212561148 Year: 2015 Publisher: Paris Eyrolles

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Une révolution silencieuse se prépare dans le domaine des moyens de paiements. De l'essor du bitcoin à l'arrivée d'Apple - qui a équipé ses derniers iPhones d'une puce de paiement sans contact -, les initiatives se multiplient pour contourner le quasi-monopole des banques. Philippe Herlin montre comment ces évolutions technologiques vont changer notre relation quotidienne à l'argent, et, au-delà, comment elles pourraient rendre nos économies plus saines et plus résilientes. Car elles permettent d'envisager une rupture avec le système monétaire actuel, centralisé et rigide, donc fragile. Ce bouleversement à venir des moyens de paiements est aussi une réelle menace pour les banques, qui pourraient devenir la sidérurgie de la prochaine décennie. Avec en filigrane une question clé : quelle monnaie, quel moyen de paiement, saura inspirer le plus confiance ?

Keywords

BPB1507 --- Crise monétaire --- Internet --- 333.111.41 --- 333.427 --- Monetaire crisis --- Samenstelling en evolutie van de geldomloop. --- Giraal geld. --- Интернет --- internet --- internetas --- idirlíon --- internets --- интернет --- webb --- an tIdirlíon --- tīmeklis --- veeb --- faqe web --- světová počítačová síť --- svjetska računalna mreža --- web --- međumrežje --- www --- világháló --- krizë monetare --- monetaire crisis --- crisi monetaria --- měnová krize --- valuuttakriisi --- crisis monetaria --- monetarna kriza --- denarna kriza --- monetáris válság --- menová kríza --- valutakrise --- valūtas krīze --- парична криза --- criză monetară --- pinigų krizė --- Währungskrise --- crise monetária --- valutakris --- valuutakriis --- kryzys walutowy --- νομισματική κρίση --- kriżi monetarja --- monetary crisis --- монетарна криза --- géarchéim airgeadra --- kriżi finanzjarja --- krize měny --- crise financière --- finanční krize --- criză financiară --- finanšu krīze --- géarchéim airgeadais --- rahanduskriis --- nemzetközi pénzügyi válság --- Schuldenkrise --- crise financeira --- monetær krise --- rahoituskriisi --- finančná kríza --- crisi finanziaria --- krizë financiare --- finansiell kris --- currency crisis --- finančna kriza --- finanskris --- finantskriis --- kryzys finansowy --- financial crisis --- финансијска криза --- internationale Finanzkrise --- pénzügyi válság --- меѓународна финансиска криза --- валутна криза --- financiële crisis --- crisis financiera --- mezinárodní finanční krize --- финансиска криза --- χρηματοοικονομική κρίση --- должничка криза --- finanskrise --- krize finančního systému --- криза на финансискиот систем --- Finanzkrise --- финансова криза --- finansinė krizė --- Samenstelling en evolutie van de geldomloop --- Giraal geld --- Idirlíon --- géarchéim airgeadaíochta --- Crise monétaire

Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by